Gå til innhold

Hei dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ikke det riktige stedet og spørre om dette, men jeg tar sjansen. Nå går jeg rundt og er litt forvirret, for jeg vet ikke helt hva jeg skal håpe eller tro. Min siste menstruasjon var 05.03. Og etter den tiden er det en sjanse for at jeg har blitt gravid. I 3 dager forrige uke lå jeg hele tiden pga en veldig trøtthet og kvalme. Men dette ga seg da etter 3 dager. Jeg tok en test tidligere denne uka og den var negativ, og selv om det var litt vel tidlig og ta den, klarte jeg og slappe av litt mer etter det resultatet. Og det at kvalmen har gitt seg er vel et sikkert tegn? Men trøttheta kan komme kastende på meg fortsatt..Her jeg sitter nå, er jeg veldig oppblåst, og med bryster, spesielt brystvorter som er veldig såre og ømme. Jeg begynte til og med og blø fra den ene i går. Jeg har også mensmurringer stadig vekk. Men mensen forventes snart, så det er kanskje ikke så rart? Og hvis jeg er gravid, er det ikke veldig tidlig i svangerskapet, til og ha alle disse symptomene? Mest sannsynlig er jeg ikke gravid, men samtidig er det bare noe som er så veldig annerledes i denne kroppen. Som jeg ikke helt klarer og beskrive.. Og mest sannsynlig er det bare "redselen" som spiller meg et puss med disse symptomene?

Skulle jeg være gravid, så er knøttet hjertelig velkommen, det vil da bare være litt dårlig "tima" nå..

Så det jeg egentlig lurer på.. Er det noen av dere som har hatt liknende erfaringer? Er det noen som har noen ideer om det ene eller andre her?

Jeg vet jeg må ta en test til, men det får jeg ikke gjort før jeg ser om mensen kommer tilbake eller ei..

Men er det noen som har noen kloke ideer innen den tid?

Takker for alle svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!

Hmmm... Jeg vet ikke om det er dette du ønsker å høre, men her har du min erfaring ihvertfall:

1. Jeg følte det på meg en uke før mensen skulle kommet.

2. Ømme brystvorter var et tydelig tegn for meg. De har aldri vært sånn før.

3. Jeg testet positivt 4 dager før jeg skulle hatt mensen. (og da testet jeg hver dag den siste uka). Altså fikk også jeg negative tester før jeg skulle hatt mensen samtidig som babyen akkurat var kommet i magen.

Jeg tror også at ofte når en kjenner det på kroppen så stemmer det gjerne.....

PS: Tegn på graviditet og mensen er ellers gjerne det samme. Men jeg følte det mer som et press nedenfor magen, mot underlivet.....

Skrevet

Takk for svar..

Jeg fortsetter like gjerne og spørre litt jeg.

Dagene etter den evnt unnfangelsen, kjente jeg at det på en merkelig måte "boblet" i underlivet.. Vet du hva det kan eventuelt være?

I tillegg har jeg den siste tiden hatt en mye større grad av spyttsekresjon med en uvant smak i munnen, og en helt annerledes utflod.. Er dette reelle symptomer på en graviditet eller kan min lille "hysteri" spille meg et stort puss nå?

Skrevet

Vel, det at det boblet kan nok være at du hadde eggløsning. Da blir en litt "slimete" i underlivet, ekstra våt rett og slett... kan jo være derfor....

Og jeg vet det er tegn at man får metallsmak i munnen. Jeg selv syntes det er mer slik at spiser jeg en god biff så smaker den ikke så godt som før.. Smaksløkene er litt annerledes...

og jeg har også hatt en del spytt i halsen. Hadde influensa for en stund tilbake og jeg tenkte da at det var i den sammenhengen...

Håper du ikke får panikk nå????

Hvilken dag tror du at du skulle fått mensen da??

Skrevet

Nei, jeg får ikke panikk.. Er nok litt tåkete i tankegangen nå. Mange tanker på en gang:)

Nå er ikke min menstruasjon helt regelmessig, men hvis jeg skal ta utganspunkt i forrige menstruasjon, så er den ventet rundt førstkommende mandag. Så jeg må jo bare vente og se..

"Tålmodighet er en dyd"

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg hadde stabil syklus på 28 dager, så da var det veldig lett å finne dagen:)

Er 10 uker i dag:) Superduperlykkelig:)

Lykke til i så fall, kan du ikke skrive et innlegg når du finner det ut????

(nå er jo jeg nysgjerrig også:))

- Tror du har et lite mirakel i magen jeg:)

Skrevet

Jeg skal holde deg`\dere oppdatert jeg;)

Takk for svar hittil..

-Ønsker deg en god dag..

Skrevet

Ta en test på mandag du da:)

Evt søndag. Men husk at du har mer hcg (graviditetshormonet som testen slår ut på) på morgenen enn kvelden!! Så jeg ville testet søndag eller mandag morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...