Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skrev inn her for noen dager siden ang. brystvegring. Men er enda veldig usikker på hva jeg skal gjøre... Sønnen min på 10,5 mnd nekter å ta puppen, han prøver ikke engang, bare vrir seg unna og blir sint når jeg prøver (har prøvd til ulike tider og ulike stillinger, på mørkt og stille rom, men ingenting hjelper). Han sluttet med å ville ha pupp på dagtid for en måned tid siden, men har ammet ham morgen og kveld fram til forrige uke. Da nektet han plutselig på kvelden, og etter noen dager nektet han morgenpuppen også. Så nå har jeg ikke ammet han på over en uke. Har prøvd, men han vil ikke i det hele tatt, ser bare rart på puppen og gjør alt mulig annet. Har prøvd å ligge uten bh ved siden av han, men han er ikke interessert. Han får flaske nå da, så han har vel forstått at flasken kommer og han ikke trenger pupp lenger... Sendte mail til en ammehjelper og hun synes jeg ikke skal gi opp, men prøve mer, med pumping og tilbud om pupp før hvert måltid og kutte ut flaske helt. Jeg jobber nå, siden pappa'n har pappaperm, men skal være hjemme etter påske. Vet ikke helt hvor motivert jeg er til å ta opp kampen for å få han tilbake til puppen, hadde jo planer om å amme til 1 års alder og han fyller ett år i begynnelsen av mai. Og vet ikke helt om jeg klarer å la være å gi han flasken da (han får ca 200 ml morgen og kveld), føles litt fælt at han ikke skal få melk i det hele tatt synes jeg. Noen som har noen synspunkter til meg? Kan jeg være fornøyd med ammeperioden (han ble fullammet til 6 mnd, og elsker nå fast føde) og ikke ta opp noen kamp igjen? Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, uannsett er det du som må gjøre jobben her så du må bestemme om du vil gjøre dette! Uannsett har du jo gjort det veldig bra! Det er de som avvenner seg selv etter 9mnd. Har du smakt på melken? Er den søt fremdeles? Har du introdusert gluten ennå?

Skrevet

har ikke smakt på melken selv nei, kanskje den ikke er så søt mer... hmm, har jeg ikke tenkt på engang. Har introdusert gluten ja, han spiser brødskive til lunsj. Virker liksom ikke bare som puppevegring synes jeg lenger, han er jo absolutt ikke interessert i å prøve å suge engang, til noe tidspunkt i døgnet (prøvde ei natt og, men ville ikke bort på puppen i det hele tatt da heller). så jeg har egentlig ikke helt troen på at det hjelper å få opp produksjonen, men vet jo egentlig ikke da.. Er bare så usikker på hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Avvenningsmelken er beisk og salt. Så hvis det er det, så er det nærmest umulig å få ammet opp, da må det pumpes. Og så må barnet overbevises om at melken er søt igjen...

Skrevet

da får jeg smake på den og sjekke da. og vurdere om jeg skal pumpe opp igjen eller om jeg må innse at ammeperioden er slutt. en vanskelig avgjørelse da...

Skrevet

Den kan bare du ta ;)

Uannsett er du allerede over gjennomsnittet!

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Det føles litt bedre nå å tenke på at ammeperioden sikkert er over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...