Gå til innhold

Barnebidrag IGJEN

Matja

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner bare ikke dette med barnebidrag!

Nå har jeg en barnefar som bor i England, og jeg la inn på bidragskalkulatoren på nav.no at han skulle tjene 250 000, men jeg vet ikke om han gjør det. Tenkte bare at det er en grei sum for en selvstendig næringsdrivende fotograf som i tillegg kan jobbe så mye han vil hos faren (svart).

Da kom jeg til at han skal betale rundt 4000 i måneden. Men stemmer dette?

Han skal vel ikke ha noe omsorgsrett siden han bor i England? Delt foreldreansvar må han vel ha, men dette har vel ikke noe innvirkning på bidraget?

Jeg skjønner virkelig ikke dette, og etter i går ble jeg så forbanna på ham at jeg ikke orker å mase mer med det.

Ikke be meg ringe Trygdekontoret, for de bare sier "ja, saken er jo litt spesiell siden han bor i England!" Skikkelig god hjelp å få der med andre ord!

Er det noen som har peiling? Hva får dere i bidrag? Jeg tjener over 6G (387 000), men skal jo ha 80% lønn nå + at jeg nok går ned til rundt 300 når jeg er ferdig med permisjonen siden jeg begynner i en lavere stilling.

Hjelp...

Fortsetter under...

jeg tror det er et eller annet med at det beløpet du får opp er hvor mye han er betalingsdyktig på (altså hvor mye han kan betale uten og gå konk), men jeg tror nok ikke at du får så mye for et barn med en på 250 000 desvrre.. men jeg og vil råde deg tl og ringe NAV=)

Delt foreldreansvar ville jeg frarådet når faren bor i utlandet.

Ang bidrag, så får du ikke 4000 kr, men hans evne er opp mot 4000 kr. Du får et beløp regnet ut etter begge sin evne og etter hva det liksom skal koste å ha barn, tipper dette vil ligge på ca 1500 el noe pr mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...