Kass Skrevet 29. mars 2007 #1 Del Skrevet 29. mars 2007 Min gutt på nå 14 mnd tåler fortsatt ikke melk! vi begynte med introduksjon av melk som de fleste andre da han ble 1 år. Og fikk da diare i to uker.... kuttet da ut melk for å prøve igjen noen uker senere. Samme resultat. ny pause og nå igjen blir han dårlig. Noen som ahr erfaring med dette? har han melkeallergi eller er laktose intolerant eller vil det gå seg til? Mye spørsmål her men blir takknemlig for svar. har jo ikke legetime før etter påske... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8806939-hjelp-til-introduksjon-av-melk-samme-som-1-2-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #2 Del Skrevet 1. april 2007 Hei Kass! Min sønn på nå 13 mnd fikk konstatert melkeinoleranse da han bare var 3 mnd gammel. Da han begynte med flaskemelk 1 mnd gammel forsto vi at noe var galt og fikk han inn til observasjon på sykehus. Vi fikk da resept på Nutramigen, som har fungert kjempebra! Rett før han fylte året prøvde vi å introdusere melk, og etterhvert som han fikk litt større mengder melk fikk han også diarè og atopisk eksem. Vi sluttet da med matvarer som inneholdt melk i en periode på 2 uker hvor han også ble smørt med bodøsalve (har prøvd kortisonkrem, men kan absolutt anbefale bodøkremen!) og alle symptonene ble da borte. Etter de 14 dagene gav vi han en vaffel, og både diarè og eksem kom tilbake. Virker iallefall på meg som om han kan ta melkeintoleranse din sønn også. Det er dessverre ingen tester som kan si dette sikkert, men man må bare stole på sine egne erfaringer og reaksjoner på barnet. Håper legetimen deres går bra, så håper jeg du skriver tilbake og sier hvordan det har gått med dere! Ha en fin påske! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8806939-hjelp-til-introduksjon-av-melk-samme-som-1-2-%C3%A5r/#findComment-8836524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå