Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått resultatene fra spermieprøven og vi forsøker å finne informasjon på nettet for å tolke disse. Vet at det er flere av dere her inne som har masse kunnskap om dette og at det har vært tråder om dette før. Jeg har lett og lett, men finner de ikke. Er det noen som har info/tips/linker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes en link her inne.

Men da vi testet dem snakket legen om bevegelighet, mengde og utseende på dem. Jeg husker ikke navnet på de enkelte ordene, men dersom du har dem, kan jeg godt oversette.

Bevegelighet og utseende omtales som "normale" eller "abnormale" om jeg ikke tar feil. Mengden må være 20 mill pr ml for at der skal være nok.

Vet ikke om dette hjalp, men det er det jeg vet... Men du kan også ringe legen som tok testen og få svar. Det fikk vi. Først sa hun at alt var normalt, men så spurte jeg etter verdiene, og da fikk jeg dem også. Men dette var pr tlf, kanskje de skriver alt om du får det i brevs form?

=)

Skrevet

En normal sædkvalitet betyr bl.a :

Antall ml- sædvæske, 2-6 ml

Sædcellekonsentrasjon, 20-250 millioner/ml

Total antall sædceller, > 80 millioner

Antall sædceller med god beveglighet, > 50%

Antall normale sædceller ,> 40%

Levetid, > 24 timer

Antistoffer, ingen

pH(surhetsgrad), 7-8

Penetrering(celletetthet), > 50 mm/h

Motilitet betyr bevegelighet..

Har enda ikke fått svar på våre prøver,så dette er bare hva jeg fant på nett..

Må innrømme jeg er glad gyn skal få svarene så vi får forklart alt..

Ikke enkelt å skulle tolke det selv..

Håper det jeg fant kan være til nytte hvertfall.

Klem

Skrevet

Kjære Dolly og Skifer!

Takk for tilbakemeldinger!

Vi har fått oversendt resultatene fra andrologen med henvisning til hva som er normale verdier. Verdiene er heldigvis innenfor normale verdier, og han konkluderer med at "befruktning kan skje, men avhengig av at partneren har bra fruktbarhet". Kopi er sendt min gynekolog og jeg vil få resultatene forklart da jeg skal dit over påske. Jeg tenkte bare jeg skulle sjekke litt på egenhånd jeg...;-)

Uansett, vi er lettet over resultatet og krysser fingrene for at mine blodverdier også er innenfor normale verdier!

Er det lenge du skal til din gynekolog for å få resultatene Skifer?

Skrevet

Hun skulle ringe når hun hadde fått de,men det blir nok vi som må ringe henne antar jeg,for nå har det gått en mnd.

Ser rundt omkring på nett at det er fler som og blir ventende en stund på svar,tenker vi ringer mandag jeg.

Bra verdiene var fine da Ine:)

Lykke til videre.

Klem

Skrevet

Hei.

Noen av dere som vet hvor lang tid det tar aa faa svar paa en test?

, og hva det eventuellt koster paa en privat klinikk???

Skrevet

Mannen min ble henvist fra min gynekolog til en privat klinikk. Han betalte 300 kroner og fikk tilsendt resultatene etter ca en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...