Gå til innhold

ultralyd i dag

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dunking er det vi vil høre, er vel ikke stort mer vi kan forvente i uke 6.

Synes det var litt rart at de tok UL utenfra i uke 6, det har jeg aldri hørt om før. Var det en spes. grunn til det?

Krysser fingre fortsatt og håper at du får se den vesle spiren bedre neste uke.

Jeg har aldri før tatt ultralyd så tidlig, etter hva jeg hadde lest her skjønte jeg at de fleste tar det vaginalt.

Så jeg spurte Skal vi ta det vaginalt? Nei, du er ganske slank så vi prøver å ta det utenfra sa legen. Og det gikk jo fint.

Det var på en av landets største sykehus, legen er spesialist og jeg følte meg i de beste hender.

Annonse

Hipp hurra - det var gode nyheter.

Jeg var på UL sist fredag - har fått ordinær UL i uke 20 og synes det var lenge å vente, så jeg bestilte en ekstra, privat UL på Majorstuaklinikken. Det var utrolig flott å se den lille; en liten sprellemann som ser helt frisk og sunn ut. Legen mener ganske bestemt at det er en liten gutt (og det så sånn ut, ja!). Og det var veldig hyggelig; har to jenter fra før. Men her er alt mer enn velkomment; jenter er vi veldig glade i!

Ser over at det er flere som nevner 3D UL på Majorstuaklinikken. Ettersom vi var der fredag spurte jeg om når det var lurt å ta 3D med tanke på fine bilder. Legen sa at de anbefaler dette etter uke 24; da blir bildene aller flottest. Husk også på at dersom dere ønsker kontroll samtidig må dere si fra, ellers er dette kun bilder, og ingen gjennomgang av om barnet har det fint osv.

Hilsen fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...