78mod Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 babyen suger litt dårlig og er litt vanskelig å forstå om hun er mett eller ikke. Virrer mye ved puppen. Så iblant pumper jeg og gir henne melken rett etterpå på flaske. Det sies at man ikke får ut like mye med pumping som babyen ville ha sugd ut. Betyr det da at produksjonen kan reduseres dersom jeg pumper istedet for at babyen dier? Og når jeg igår pumpet begge bryst fikk jeg ut 125 ml. Men kan det være at jeg får ut for lite fløte siden jeg pumper begge bryst, og at det blir for mye tynn melk i måltidet? Synes det er litt vanskelig å pumpe så mulig at ingen av brystene blir tømt.
Hoppetussa Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Det er bedre at du pumper ut enn at hun bare "gir opp" - så det er fint! Barnet klarer å få tømt brystet bedre, men det er da mange fullpumpere som klarer å opprettholde produksjonen også, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det. Hvor mye mm tar hun etter at hun har sluppet puppen, forresten? Gå inn på ammehjelpen.no og les om pumping!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå