Gå til innhold

Juni: Noen andre som sliter med å gi brødskive/ mat med klumper?


Løvehjerte

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at alle dere har gitt brød og klumpete mat lenge, men lillegutt her vil bare ha finmost mat. Må til og med mose 8 mnd middagsglassene fordi det er for mye biter. Har prøvd mange ganger med brødbiter, men det ender alltid med at han brekker seg og til slutt kaster opp. Selv av knøttsmå biter som han fukter i munnen. Blir litt lei av å tørke oppkast fra gulvet, så det blir gjerne til at jeg moser maten i stedet for å prøve å gi noe med biter.

 

Vil gjerne innføre et 4. måltid nå, og har ikke lyst til å gi ham grøt 3 ganger om dagen…

 

Han har nå 4 tenner (så vidt kommet fram oppe), så det burde jo ikke være noe problem, mange spiser jo brød før de får tenner også.

 

Skal jeg bare fortsette å prøve selv om han kaster opp, vente til han får flere tenner, eller er det noe annet lurt jeg kan gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter vi også med å få i Sara noe annet. Har prøvd å gi henne brød og middagsglass til 8 mnd men det kommer bare ut igjen. Vi gir henne bare grøt 6 mnd og fruktmos det er det eneste vi får i henne. Bekymrer meg egentlig ikke. Noen er tregere en andre så vi får ta tiden til hjelp. Det bedrer seg sikkert etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ha ei lita pause fra mat med klumper. Det hjalp ihvertfall her, plutselig spiste han brødskive som bare det. Og nå er han begynt å spise 8 mndsglass også.

Kanskje du kan prøve å la han plukke opp brødbitene selv også, det også hjalp på her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i klumpfritt også, brekker seg og kaster opp av både skiver og 8mnd glass. Dynker skivene så de er helt oppblødt men ser ikke ut så det hjelper. Så det blir grøt x3 og 6mnd middagsglass en gang om dagen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

samme her, spiser 8 mnd middag men IKKE nestle sin:-) brød er helt håpløst, jeg er heller ikke glad brød da!!! får i henne litt brød sammen med fruktmos, må la en bitte liten bit ligge i mosen så spiser hun de....

 

spiser 2 grøtmåltid og 1 middagsglass (hjemmelaget finmost) og frukt til lunch. går ned ca. 400 ml mme. Hun sluttet å amme når hun var 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er litt rar hun.. hun spiser brødskiver og sånn, men ikke 8 mnd glassene. hun kan smake på middagene våre med klomper og det går helt fint.. liten tullejente jeg har... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...