Gå til innhold

Hvor lang tid i mellom barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens nydeligste (!) baby på 4 mnd. og vil gjerne ha en til. Er snart 37 og vil ikke at det skal drøye for lenge i mellom. Hva syns dere er ideell aldersforskjell når en vil ha barn litt tett?

Vil bli ferdig med ammingen først tror jeg, i alle fall fullammingen. Noen tanker om dette noen?

Stay cool - alt ordner seg!

Smil fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du spør på feil forum.

Her inne tenker vi ikke så mye på aldersforskjellen, bare vi klarer å få det til i det hele tatt... Iallefall tenker jeg slik...

=)

Skrevet

det er to år mellom mine og det synes jeg har vært helt perfekt. Får vi til en til blir det 10 nesten 11 år i mellom de to yngste-og jeg tror det kan bli perfekt også. Situasjonen rundt har vel mest å si tror jeg. Lykke til med nr 2

Skrevet

Jeg tror for det første ikke at det finnes noen ideell aldersforskjell - det har bare ulike fordeler og ulemper. For det andre har jeg bitterligt erfart at slikt går ikke an å planlegge. Jeg hadde selv ønsket to relativ tette, men nå er nr. en alt blitt 3 år og jeg er fortsatt ikke blitt gravid med nr. 2, så nå blir det mange år mellom de. Så om du ønsker deg to (eller flere) barn så er mitt råd vel egentlig å kjenne litt etter med deg selv og så ikke vente for lenge. Lykke til!

Skrevet

Slike ting lar seg ikke alltid planlegge....... Etter først å ha mistet tre på ett år, slet jeg i 1.5 år før jeg endelig ble gravid igjen.

Men, jeg var heldig og fikk to herlige barn - med 22 mnd mellomrom.

Når jeg tenker tilbake på de første årene, vil jeg si det var utrolig intenst og hektisk, selv om mine aldri hadde hverken kolikk eller søvnproblemer. Har hatt to friske og raske barn- med astma og allergi - godt over middels aktive begge to. Ungene fikk tidlig glede av hverandre og er sterkt knyttet til hverandre!

Nå vil jeg gjerne ha mindre søsken til mine to store... og synes aldersforskjellen egentlig er helt uvesentlig...

Tror ikke det finnes en ideel alder mellom søsken... Du må selv finne ut om du er klar for to bleiebarn, lite søvn, trilleturer med tvillingvogn, stadig avbrutte måltider etc.

Lykke til!

Skrevet

Det er 10 år mellom min nummer 1 og nummer 2, grunnet ny livssituasjon og ny mann. Ønsket vårt var å få en til ganske fort etter minsten. Slik ble det bare ikke. Først tok det laaang tid før jeg ble gravid igjen, som endte i en Ma. Så tok det ytterligere en god stund før jeg ble gravid 2 ganger til, med Bo og Sa som resultat. Så det er ikke alltid lett å planlegge slikt nei. Når nummer 3 kommer i slutten av juli, er minsten nesten 6 år!

Men velkommen som få blir den nye ;)

Skrevet

Jeg har 5 barn, og har ca.2 år mellom alle sammen. Vi planlla det slik, og hadde flaks, ble alltid gravid med en gang. Helt til nå. Er nå gravid med nr.6, og denne gangen blir det 3,5 år mellom. For ungene sin del tror jeg nok at et par år har vært ideelt. Men ser nå for vår del at det også er litt grei at minstemann en litt større når babyen kommer, forstår mer, sluttet med bleier, sover bedre....

Med 4 av ungene har jeg blitt gravid når jeg har ammet, og det gikk fint. Sluttet etter et par måneder. Har aldri hatt problemer med å avslutte amming, men har ikke fullammet når jeg ble gravid, sånn2-3 ganger daglig kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...