*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 28. mars 2007 #1 Del Skrevet 28. mars 2007 Må bare på ut litt sinne!!! *Arrrrrggghhhh* Svigerbeistet har vært på besøk i kveld og da må jeg ut, klarer ikke å være her når hun er her! Gruer meg like mye hver gang jeg kommer hjem til å se hva som venter meg! Dumme neket klarer ikke å holde fingrene borte fra noen ting, hun bare MÅ snuse rundt i alt som er her! Sist hun var her hadde hun gått løs på badet. Da skulle det vaskes for det var så skittent! (jeg har ikke støv på hjernen men SÅ galt var det da ikke...) Så når jeg kommer hjem finner jeg alt i en krok på badet, og da mener jeg alt! Tannbørster, tannkrem, shampo, balsam, såper, sminke, bleier, osv.osv. Vann på hele gulvet etter noe som har vært en begynnende gulv vask med eldstemann sine sokker(!!), badevekta i do og klærne som lå på stellebordet oppå der igjen! *hulk* Ante ikke hvilken ende jeg skulle starte i! Også kommer jeg hjem i dag da og hva venter meg???? Joda, da er det kjøkkenet som har fått gjennomgå. ALT av småting som sto på kjøkkenbenken er stappet i en eske, kaffe- og te trakteren er full av såpevann, ingenting er der hvor det skal være og hold dere fast: oppvaskmaskinen er full og den tømte jeg rett før jeg dro! Kunne ikke begripe at de hadde brukt så mange ting i dag og da jeg åpner den har hun tatt ut alle tallerkene og glassene som sto i skapet og var nyvasket og stappet inn på kryss og tvers i oppvaskmaskinen!!!!!! FAAAAAAAEN!!!!!!!!!!!!! *river meg i håret* Har prøvd og ta det opp med mannen X-antall ganger men han orker ikke å gjøre noe med det, hun har vært slik siden han var 10 år da hun antageligvis har fått en hjerneskade (ingen som vet da hun nekter å gå til lege og oppfører seg noenlunde normalt da det er folk hun ikke kjenner i nærheten) Dette sliter virkelig på forholdet vårt, vet ikke hvor lenge jeg orker dette! Har hatt mange diskusjoner med ham om det men det er et ømt tema ettersom det er hans mor. Kunne fortalt i timesvis om alt det rare hun har funnet på, dette er bare en ørliten brøkdel.Hun er også en ivrig shopper på Fretex (ikke at det er noe galt i det, men jeg vil ikke ha gamle slitte klær til barna og leker som så sine beste dager for 30 år siden...) Huff, noen som har noen gode råd til meg før jeg tipper fullstendig?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hijo Skrevet 28. mars 2007 #2 Del Skrevet 28. mars 2007 Å, stakkars deg for et kvinnemenneske av en svigermor du har fått, da !!! Skjønner godt du rømmer huset når hun er på krigsstien, men hjelper jo ikke så mye når huset likevel er bomba når du kommer hjem igjen! Og unnskyld meg, men badevekta i do, såpevann i kaffetrakteren og alt det rene kjøkkenutstyret i oppvaskmaskinen igjen?!!! Er du helt sikker på at hun ikke har begynnende demens?!? Ja, du nevner jo en mulig hjerneskade her.. Ser at mannen din nok har gitt opp for lengst.. Men selv om det er hans mor det er snakk om, så er det deres hus hun okkuperer. Så hun må få inn i hodet at det overhodet ikke er akseptabelt å holde på sånn selv om hun aldri så mye bare vil hjelpe til! Det kan du si til henne. Hvis hun ikke tar det til seg og skjerper seg, nei, Sorry Mac da blir det vanskelig for deg å ta i mot besøk fra henne. Kanskje mannen din da skjønner alvoret og hvor langt det har gått.. Vanskelig dette her- er selv så heldig å ha verdens beste svigermor! Lykke til uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8804032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 29. mars 2007 #3 Del Skrevet 29. mars 2007 Huffameg. Det høres ut som om dere heller bør treffes på café... Du har min medlidenhet, jeg trodde jeg hadde hatt problemer med min, men dette er jo helt utrolig! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8805987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 29. mars 2007 De gangene vi er sammen er som regel på kafè e.l. Hun har egen leilighet men det ser helt bomba ut hos henne, ingenting som fungerer, huset fullt av gamle ting og tang som folk har kastet, aviser i kjøleskapet (som er uten strøm) dynetrekk på bodet som blir brukt til duk, små stearinlysestumper som hun sikkert har funnet en plass som hun fyrer med (holdt på å brenne ned kjøkkenet en gang hun glemte seg av med lysene) De få gangene vi har vært der løper hun alltid over i butikken for å handle mat som vi skal spise (hun lager aldri mat selv) men jeg nekter å spise av tallerker/bestikk/glass som hun har, aner jo ikke om det er vasket eller ei! Sist gang vi skulle få en kopp kaffe var koppene skitne, hun kunne ikke forstå det for hun hadde jo spylt dem i varmt vann under springen???? *urgh* Ble ikke noe kaffe på oss nei... :s Jeg tror ikke egentlig at hun er dement for hun er lynenede klar når jeg er alene med henne, da slenger hun dritt etter meg og forteller virkelig hva hun synes! Fikk slengt i tryne for et halvt år siden da vi kranglet med henne ang påkledningen til barna våre at jeg ikke visste hvordan jeg skulle ta vare på dem, de hadde ikke nok klær på seg ifølge henne. Det var da ca. 15 grader ute og godt vær og hun ble rasende da barna ikke hadde strømpebukser på seg! Hun skjelte ut både meg og mannen og sa; "greit nok at dere er fete og overvektige og holder varmen men de stakkars små barna har ikke så mye fett på kroppen som dere"!!!!!! Det var rett før jeg dro til henne!! Mannen sto med ett oppgitt uttrykk i ansiktet før han snudde på hælen og gikk ut. Tror ikke han har så mye mer å gå på, han har slitt med henne hele livet men etter at jeg kom inn i bildet har hun blitt enda verre! Før lot han henne styre på til en viss grad da han alikevel var alene og det ikke gikk ut over noen andre enn ham selv. Hun ble rasende da jeg flyttet inn og hun ikke kunne komme og gå som hun selv ville. Det første året kom hun i tide og utide for å ligge i badekaret(!!) vårt o.l. ( Hun har også til tider en masse sår i ansiktet og på kroppen, har funnet ut nå nylig at det gjerne kan minne litt om brennkopper(?) men er ikke sikker. Hver gang vi spør henne om det og sier at hun må gå til legen blir hun bare sint og føyser det bort. Hun er ellers ganske overvektig og lite stelt. *æsj* Hun har også en datter som bor for seg selv men datteren nekter å ha kontakt med henne. Hun hviler på det at vi holder kontakten, hun må jo få treffe barnebarna sine sier hun bare når jeg begynner å snakke om det med henne og hun fraskriver seg alt ansvar. Synes det er utrolig vanskelig dette her. Har prøvd å snakke med svigerfar (som forøvrig er en fullt oppegående mann *heldigvis*) men han vil heller ikke snakke om det. Det som har utløst denne "hjerneskaden" tror vi er da hun mistet sitt første barn bare 15 mnd gammel. Hun var da høygravid med min mann og ble litt "smårar". Flere år senere fødte hun en datter og en dag de var ute og kjørte bil kjørte hun galt og kræsjet bilen. Det var da hun tippet fullstendig! Etter det har hun vært slik hun er i dag så jeg har ingen tro på at det vil bedres med det første. Hadde vi bare fått henne til en lege...... *sukk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8808853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 29. mars 2007 #5 Del Skrevet 29. mars 2007 Det høres vitterlig ut som om hun trenger aldri så lite hjelp, ja! Hjemmehjelp aller først! Demente har vel også paranoide trekk til tider, og depresjon kan føre til demens. Og de kan ha sine gode dager... Synes at dine to lange innlegg burde være nok til at en lege kunne uttale seg. Hva med å spørre på lommelegen.no eller doktoronline.no?? Rediger dine to innlegg sammen, slik at det beskrivende står igjen. Og så ta det du føler om ting i et avsnitt til slutt. Så får du svar og gode fagråd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8809034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 29. mars 2007 #6 Del Skrevet 29. mars 2007 Åh..kjære,,,,, dette kan dere ikke leve med. Har hun ikke en fastlege der kan kontakte. Som andre her skriver bør hun nok utredes for både det ene og det andre.... Man kan jo legges inn under tvang til observasjon i inntil 3 uker hvis det er fare for liv og helse (også egen).... Dette var jammen noe til svigermor..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8815638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 30. mars 2007 #7 Del Skrevet 30. mars 2007 Ja off - eg leste gjennom innleggene i går og ble så satt ut at eg fikk ikke komt med noe svar. ikke at eg har noe godt svar nå heller - men det må være noe som er skikkelig galt. Det høres ikke helt "normalt" ut. Ja og hvor slitende dette er for dere rundt henne. Virker nesten verre å rømme huset enn å bli hjemme å passe på. Men om du ikke orker det så kan kanskje din mann stoppe henne når hun begynner med sine "ryddeprosjekter" Hun lager jo mer rot og arbeid enn godt... og det trenger du jo ikke.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8803576-april-faens-j%C3%A6vla-svigerbeist/#findComment-8820980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå