Gå til innhold

store mammaklær......

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo, hvor "stor" er du når du ikke passer XL på H&M? Jeg er selv ei stor jente som nettopp har blitt gravid og gruer meg til å bli enda større. Var på første kontroll på mandag og fikk beskjed om at jeg ikke måtte gå opp noe i svangerskapet, det klarer jeg nesten ikke å se for meg...trodde alle la på seg under svangerskapet.

Jeg er 176 høy og 113 kg :(

hva er det for et teit og nedlatende svar: hallo, hvor stor er du når du ikke passer XL på H&M?

jeg er tydligvis større enn de buksene der da! ble skikkelig lei meg nå. tror du ikke at jeg føler meg tjukk og stygg allerede etter å ha prøvd de buksene som ikke passet?

JA jeg er stor, var stor før jeg er gravid, brukte str 50/52 da. og XL er vel 46/48 eller noe sånt.

kanskje det ikke var sånn du mente det?? er litt hårsår om dagen når det gjelder vekta og klær.

jeg veier detsamme som deg men er nesten 10 cm lavere. får de på meg, men de sitter som et pølseskinn.

alle går nok opp litt i svangerskapet ja, men hvis man har mye å ta av fra før, så trenger man ikke å gå opp så mye. jeg hadde gått opp 2 kg i uke 20. er i uke 24 nå.

Lykke til :o)

Tror nok Tjorven mente at XL klærne på H&M var små...

Dette vektstyret er et veldig sårt punkt for mange av oss! Men jeg tror ikke hun mente det sånn altså:)

Det er flere tråder nedover siden og på side 2 som har tatt opp store mamaklær... Kanskje du kan få noen ideer der?

Masse lykke til iallefall!

ja jeg skjønte litt for seint at hun nok ikke mente det som noe vondt. hadde akkurat vært inne å lest på kranglesiden hva folk skriver om feite gravide. ble litt amper, hehe!

til deg tjorven: beklager det krasse svaret, jeg overreagerte. var ikke meningen. håper du skjønner. Klem! :o)

Annonse

Uff, ikke lett med ironi i enkle tekster.. Veldig lett å misforstå! Stusset også litt over tjorven, og skjønte ikke helt tegninga før jeg så kommentarern nedenfor :-)

Håper du finner noe relevant i tekstene nedenfor. Jeg har en super-stor favoritt bukse som opprinnelig er fra Kappahl, samt ett par andre som fremdeles går igjen over magen, men det meste er kjøpt i forrige svangerskap.. Har ikke funnet samme type bukser igjen, dessverre!

mammabuksene på den kule mage i merke new life er veldig gode og romslige...og faktisk "små" i str. virjet det som,44 var litt stort til meg...og det skjer ALDRI ellers...men de koster 500-600 kr da..men de er behagelige...ellers gruver jeg meg til det blir sommer...trodde aldri jeg skulle si det...jeg som elsker sommeren...men det evige maset om å finne passende klær...og nå som vi ikke kan noe for at vi blir større gjør det ikke akkurat enklere...jeg har faktisk et godt skjørt fra veromoda,med masse strikk i...håper det passer lenge...kommer nok til å bo i det...litt kjedelig men...kanskje vi kunne dratt på shopping sammen,litt moro og få litt hjelp på veien;) godag jenter;)

Klart du kan legge på deg!! For noe tull!! Har diskutert det med legen min OG gynekologen min, så jeg har sikre kilder. Bare pass på at du spiser sunt og forsøker å unngå godterier og mye fett. Vanlig mat er OK, grovt brød, mye grønnsaker og fisk:) Det som er skummelt er dersom du legger på deg mye, og særlig over kort tid.

Men du kan fint greie å ikke legge på deg alt for mange kilo!! Men ikke alt kan styres av en JM selv om man gjerne vil...

Hei!

Stor selv, jeg. MASSE mage, lår og rumpe!

Har bra erfaringer på Kappahl, stor str. I alle fall med topper.

Masse fint med ekstra plass til mage!

Fikk nettopp en kjempefin topp av min mann. Den var fra Lindex, str 3XL og den har jeg GOD plass i frem til jeg skal føde i sommer. Mannen min syns den er så luftig, fargerik og sexy, og slik føler jeg meg også!

Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er nå gravid for 2.gang, og er ikke akkurat mindre denne gangen enn jeg var sist... Etter 1.mann gikk jeg opp til str 50/52 og gruer meg til å begynne å lete etter mammaklær for noen i min størrelse. Sist var jeg innom H&M, Kappahl og Lindex og møtte bare skultertrekk. De har ikke mammaklær for oss som er for store... Jeg spurte dem hva jeg skulle gjøre da, og svarene jeg fikk var: "Det burde du kanskje tenkt på før"....!!! Jeg skal si jeg ble forbanna!

Heldigvis kjenner jeg noen som driver butikk i Trondheim som fører klær i store størrelser og mammaklær, og de tok inn noen bukser og topper slik at jeg hadde klær å ha på... Nå som jeg er gravid igjen får jeg vel prøve å se om de klarer å bestille klær til meg igjen...

Det er hårreisende at det skal være sånn i Norge i 2007!!

Lykke til med jakta etter klær som passer damer! Vis at det er butikkene som har tabba seg ut, ikke vi! :)

OPPMUNTRING:)

På hennes og maurits har de fått inn noen sorte finbukser..Jeg er ganske stor kan du si,men den buksen satt som støpt:)den er også helt vidunderlig god å ha på seg:)

kjøpte XL,og den var perfekt...Trodde ikke det fantes slike på H&M...

De andre der får jeg ikke over knærne nesten.............

hmm.. Heisann..jeg bor i trondheimsomrpde og er også stor.. 173 høy og ca 103 kg..... Er i uke 11.. hvilken butikk kan ta inn store mammaklær? Er det den på Leutenhaven? Vil i så fall spørre der jeg og, trenger jo klær etterhvert og på Leutenhaven har de jo kjempefine klær..

Gjest Ut på tur

Jeg har kjøpt store bukser på mammahuset. Bruker normalt ca str 50 på hm. Tror jeg kjøpte 48 på mammahuset. kjøpt en penbukse (den som er markert med vide lår) og en slags jeans. men den så jeg ikke på nett (jeg var i butikken i Moss). Kjempe hyggelig betjening og jeg er sikker på det går å ringe dem og høre. hva de har og om de har noe annet som ikke er på nett.... og det var ingen nedlatende kommentarer selv om jeg er stor. Bare masse velvilje. Tror kanskje de har satset litt på å ha store størrelser.... men igjen så koster det.

Til sommeren tenkte jeg at jeg skulle se om jeg fant et par store linbukser som jeg kan ha under magen, og så kjøpe meg noen tunicaer som dekker over. tror vi er skikkelig heldig med sommerens mote hvor det er mye med vidde og lengde... og så er det moderne med tights (noen som har sett noen for gravide i store str??)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...