sn70 Skrevet 28. mars 2007 #1 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det flere som skal starte med nesespray i helga? Skal starte på lørdag men er veldig usikker. Er ikke særlig motivert nå og gruer meg veldig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #2 Del Skrevet 29. mars 2007 Vil bare ønske deg lykke til med spraystart. Det er så enkelt at , ikke noe å grue seg til. Se for deg en baby på målstreken du, så går sikkert dette bra. Jeg var så gira på spraystarten, og jeg var redd for at det ikke skulle gå så bra. Å spraye var kjempe enkelt! Masse lykke til med første spray i på lørdag!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8804743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. mars 2007 #3 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei Jeg skal starte med spray neste helg, og gleder meg til å komme igang. Tenker selvfølgelig på at jeg kan være uheldig og få mye bivirkninger osv, men har motivert meg selv til å tenke at jeg skal tåle mye "juling" for å oppleve en graviditet. Lykke til med spraystart, jeg ligger like bak deg. Stor påskeklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8804794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 29. mars 2007 #4 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei du, Vi kan kanskje følge hverandre gjennom denne prosessen? Jeg starter nemlig på spray i morgen, fredag 30.mars. Jeg gleder meg så mye at det bobler i magen og jeg føler meg veldig motivert. Mitt problem er samboeren min som ikke er helt "in tune" på hva som skal skje. Han har blitt advart av de fleste folk han har snakket med om IVF; folk forteller at hormonendringene er helt jævlige og at kroppen blir helt "føkka". hehe, folk liker nok sine gode historier... Jeg tror nok det blir tøft, men slik som folk har portrettert prosessen for min kjære, så håper jeg han blir positivt overrasket. Jeg har en tett og muligens en åpen eggleder. Min kjære er ikke så orientert om IVF, så han hegner om naturmetoden. Jeg, til min egen store undring, ser på IVF som noe..ehm...opphøyet. Jeg føler nesten en slags ærefrykt over å få lov til å være med på noe som denne fantastiske vitenskapen kan få til for å hjelpe folk i denne ulykkelige situasjon. Jeg vet, det høres sikkert helt KO-KO ut ;-) Jeg ser også på IVF som en del av utredningen, siden jeg har stor tiltro at leger og sykepleiere med veldig spesialisert kunnskap er mye flinkere til å "finne" ting som min generelt uengasjerte gynekolog sikkert kan ha oversett. Jeg mistenker at jeg kan ha endometriose. Jeg leste på felleskatalogen.no at Synarela tørker ut endometriose. Så da kan kanskje det bidra til at vi, enten lykkes med IVF, eller som følge av IVF. Det jeg bekymrer meg mest over er at jeg ikke skal huske å ta sprayen til riktig tid. Jeg er skrekkelig glemsk. Hva med deg sn70? Hvordan er din holdning til oppstart nå i dag? Har den endret seg noe? Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8806609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mars 2007 Er fremdeles like umotivert. Har lyst å utsette det. Skal spraye fra 31. mars til 30 april før kontroll. Synes det hele tar så lang tid. Hvor lenge skal du spraye før stikking? Hvor hører du til? Jeg skal på Ullevål. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8812264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lys i mørket Skrevet 29. mars 2007 #6 Del Skrevet 29. mars 2007 hei ikke gru deg,jeg har grua meg veldig til alt,å det var ingenting å grue seg for. lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8812747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 29. mars 2007 #7 Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, det kan jo faktisk bli bedre enn du tror også, men du vet jo best selv om du er klar eller ikke. Jeg hører også til Ullevål, så det var litt morsomt;-) Jeg begynner spraying 30. og skal holde på til 25.april. Skjønner ikke helt hvorfor lengden er så forskjellig. Leste om en annen som skulle spraye i 16 dager og en tredje som skulle holde på i lenger enn 4 uker. Har du vært til forsamtale? Om så, hva sa de? Jeg tror de glemte den delen hos meg. Noen andre som ikke har vært på forsamtale uten grunn? Krysser fingrene om at det lykkes på første gangen. Hvis ikke, så får det heller bli 2,3,4,5 eller 9. gangen... (æsj, nå høres jeg skikkelig krampe-optimistisk ut - men man får lissom ikke gjort noe annet enn å håpe) Lykke til. Uansett hva det blir til, tar du nok den beslutningen som er best for dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8814712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 29. mars 2007 Da skal jeg spraye 4 dager lenger enn deg. Ser også at det er så forskjellig hvor lenge de sprayer. Spurte om det på ullevål og de sa at det måtte passe inn i programmet deres. På Aleris sa de at de sprayet 2-3 uker. Det er ganske irriterende å stappe kroppen full av hormoner unødvendig lenge. Blir ganske stressa av å lese om alle disse skrekkbivirkningene som enkelte her inne har fått. Jeg er jo pessimist i utgangspunktet så jeg tar sorgene på forskudd. Har du fortalt om forsøket på jobben? Jeg hadde ikke tenkt å fortelle det i første omgang. Det så er litt dumt er at jeg begynte i ny jobb etter jul og det er en av grunnene til at jeg vil utsette det til etter sommeren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8814970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
summerbaby Skrevet 29. mars 2007 #9 Del Skrevet 29. mars 2007 Uff sn70, jeg skjønner at du syns det er vanskelig å ta valget om du skal starte nå eller velge å vente. Jeg har nettopp startet å spraye selv, og selve sprayinga går kjempegreit. Nå skal jeg riktignok ikke spraye så lenge som deg, 17 dager før jeg begynner å stikke. Men du må nok rett og slett sette deg ned og bare ta en avgjørelse. Starte nå eller vente til sommeren. Du bestemmer! Mannen min ville vi skulle vente et par mnd til før vi satt igang, men siden jeg ikke har EL så blir jeg jo ikke gravid på egenhånd og da var det ikke noe åvente med. Og så satte vi nå igang da. I vårt tilfelle syns jeg det var greit å komme igang. jeg begynner å dra på årene (35), og jo fortere vi kommer igang jo bedre. Lykke til med det valget du tar, men det hadde jo vært koselig om du ble her inne så kunne vi fulgt hverandre... Kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8815517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 29. mars 2007 #10 Del Skrevet 29. mars 2007 Fordi det skulle passe inn i programmet deres? hihi, for noen medisinske suppegjøker, da burde vi jo bare starte litt senere med sprayen... hihi Vi får stole på at de vet hva de gjør, det er kanskje første gang for oss, men de som jobber på Ullevål har nok lang erfaring. Forresten har jeg hørt av flere sykepleiere og leger at man i disse yrkene oftere velger å jobbe på Ullevål i stedet for de andre nye og flotte sykehusene fordi Ullevål er kjent for å ha de beste folka. Det er jo betryggende. Da får det heller være at noen av rommene ser ut som de ble malt og innredet av noen som er sterkt inspirert av "Øst-Europa, før Berlinmurens fall". Forresten hører man bare om de verste bivirkningene. Det er jo ingen som skriver et nytt innlegg om at: "Dette går kjempefint for meg, jeg har ingen bivirkninger" Det ville jo bare virke hånlig for dem som har det skikkelig ugreit. Jeg vet det er lett å si, men prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Det kan fort bli en selvoppfyllende profeti. Man liksom "kjenner etter" om man er kvalm, har hodepine osv. og da er det fort gjort å tenke på seg alle mulige symptomer. Jeg er sammen med en evig pessimist (selv om han påstår han er "realist" hehe). Min kjære tenker ting går skeis på verst mulige måte. Da slipper han å bli skuffet om ting går dårlig. Dessverre går ting ofte litt dårlig for ham fordi han tenker negativt. Jeg har ikke klart å snu min kjæres måte å tenke på gjennom 5 år, så jeg skal ikke prøve så veldig hardt med deg heller;-) MEN, tenk om det blir verdt alt strevet til slutt? Man vet jo ikke før man har prøvd. Jo, jeg har UTBASSUNERT babyplaner og IVF fra første sekund på jobben. Ofte vet folk at jeg er ufrivillig barnløs før de vet hva jeg heter. Jeg prøver liksom å misjonere litt fordi det finnes så mye uvitenhet, gode råd uten hold, idioti, skam og fordommer der ute. Det er ikke alltid folk er så interessert, men jeg...hehe...overser det, og forteller engasjert om prosentandelen barnløse, hvor mye det er i egenandel ved IVF og blablabla. Sant skal sies; Jeg har ikke gått inn til (den nye) sjefen og sagt: "Jeg begynner med IVF". Jeg har bare informert mine kollegaer. Og så får jeg håpe de sladrer;-) Men jeg skal fortelle, altså. Skal bare vente på en litt bedre anledning, han er litt grumpy om dagen. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet overfor arbeidsplassen din. Du må tenke litt større. Samfunnet trenger sårt at norske kvinner føder flere barn. De vokser opp og får jobber og betaler skatt. Det er bare litt kjipt at noen må lide litt mer for en god sak, enn andre... Om du skulle bli gravid på første forsøk, så skal du jo likevel jobbe til ca. januar 2008. Dvs. at den nye jobben din har fått dra nytte av deg i et helt år. Lykkes du på andre forsøk, jobber du til mai 08, tredje forsøk: sept2008. Og så kommer du tilbake på jobben etter ca. ett år. Jobben din har flaks som kan ha deg så lenge. Det er vanlig å jobbe 2år og så bytte jobb. Når det er sagt, så tenker jeg litt på samme måten om meg selv. Ikke når det gjelder andre, merkelig nok. Jeg har nemlig jobbet beinhardt i tre år og ikke hatt fritid. Likevel har jeg dårlig samvittighet fordi jeg har planer om å bli borte. Og vet du hvorfor? Jo, fordi sjefen er helt ny - og stakkars ham som havner midt opp i den suppa jeg lager ved å forsvinne for ett år. Det som er rart er at jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å slutte i jobben... Gurimalla, jeg er jo helt teit, noen ganger;-) Forresten, hadde du forsamtale? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8815818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 29. mars 2007 Ingen forsamtale. Samme som deg. Jeg må bestemme meg til i morgen da jeg evt skal begynne å spraye på lørdag. Jeg skal gi deg beskjed så kan vi evt følges ad i prosessen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8816058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #12 Del Skrevet 29. mars 2007 Hallo! Hiver meg på her jeg, dere høres ut som at dere er noen kjekke damer:-) Jeg skal starte med spray på tirsdag, og sprøyter 25. april. Jeg får bli den gamle "ringreven" på denne tråden, har nemlig vært i "gamet" noen år. Kort fortalt: Vi har en sønn som ble født i 2001 etter 1. frysforsøk etter 1. ordinære forsøk. Søskenforsøk ble litt vanskeligere.... Vi har hatt totalt 7 søskenforsøk, 3 ordinære IVF og 4 frysforsøk. Ble gravid 3 ganger, men mistet i uke 11 to ganger og uke 5-6 siste gang. Vi hadde egentlig bestemt oss for at nok er nok, men i jula kom mannen min på andre tanker og lurte på om vi ikke skulle prøve en gang til, og her er vi nå.... Det som er litt rart er at du klarer veldig mye mer enn du selv tror. Hadde noen fortalt meg på forhånd at jeg skulle gjennom alt dette, hadde jeg knukket fullstendig sammen, men det har gått over så lang tid og jeg har kommet meg videre. Nå starter vi på det 8.forsøket med friskt mot. (Vi høres sikker helt ville ut, men jeg er ikke vant med å gi meg...) Jeg er skikkelig motivert for dette forsøket, og har klokketro på klinikk Hausken. Han har tatt meg skikkelig seriøst, og har gått gjennom alle tidligere forsøk og sett hva som har fungert og ikke. I tillegg har han funnet ut at jeg har slank form for PCOS, og går nå på metformin. Folk med denne diagnosen har vanskelig for å bli gravid, og er ekstra utsatt for å abortere... Solis_74 skriver at du er redd for hormoner ol. Trøst samboer med at det er ikke alle som blir helt tullete av hormonene........ Jeg har ikke merket noen ting av hverken spray eller sprøyter, annet enn litt vondt i hodet av sprayen. MEN det som er den største utfordringen er "rugeperioden", altså tiden etter at du har satt inn egg til du skal teste. Denne tiden er, unnskyld meg, helt jævlig... Bare psyk deg opp.... Da er humøret i berg og dal bane for de fleste av oss:-) Håper at vi kan ta følge gjennom prosessen, alltid kjekt med noen som vet akkurat hvordan du har det! Lykke til begge to:-) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8816379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #13 Del Skrevet 29. mars 2007 Retter meg selv, lykke til alle sammen på denne tråden, hadde visst lest litt raskt............:-) klem igjen fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8816476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 31. mars 2007 #14 Del Skrevet 31. mars 2007 Argh! I går kveld var jeg skikkelig sugen etter å snakke med dere, men jeg kom ikke inn på forumene (det heter kanskje foraene?) Jeg lurte litt på om jeg hadde fått time-out fra moderatorene for å skrive for lange innlegg. hehe --- Hei Sol-72 og velkommen inn til oss rookies. Jeg ser du har hatt mer enn den rettferdige skjerv av utfordringer. La oss håpe at vi alle lykkes denne gangen. (nå merket jeg at jeg plutselig følte meg antiempatisk som lykkeønsket meg selv på lik linje med deg - det kjennes ut som du burde bli prioritert) Min søster sa en gang at "Jeg synes denne baby-utdeler-Guden gjør en lusen jobb" Det har hun rett i. Selv crack-horer og simple tyver blir gravide lettere enn mange av oss. (Ikke det at jeg sitter på noen statistikk over hvor mange crack-horer som føder barn...hehe) Nå har jeg altså begynt på nesespray. Aldri før har vel en bruksanvisning blitt lest så nøye... Må liksom ikke forspille mine sjanser ved å gjøre feil. Jeg er usikker på om jeg merker noe til bivirkningene, men det har jo bare gått en og en halv dag siden jeg startet, så jeg vil liksom ikke innbilde meg ting, heller. Min akupunktør sa at ikke alle merket bivirkninger i særlig grad. Hun mente at det at kvinner ble omskapt til drager under behandlingen var sterkt overdrevet. Man blir rett og slett bare litt mer enn det man er fra før. Har man problemer med å få sovne på natten, har problemer med å våkne om morgenen eller er veldig emosjonell - da kan disse tingene forsterkes. Jeg er usikker på om jeg nå skal bruke muligheten til å utforske mine drage-egenskaper, for så å unnskylde meg med "huff, det er disse medisinene..." hehe, jeg hadde nok rimelig fort blitt gjennomskuet... Vel, vel - Jeg får komme meg ut i solen. Vi snakkes, jenter:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8826192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #15 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei igjen. Jeg er absolutt enig med deg i at "baby utdeler guden" ikke er særlig rettferdig............. Alle her inne får lykkeønskninger på lik linje:-) Jeg er tross alt så heldig at jeg har en flott sønn. Vi fungerer helt fint som familie vi tre, men det hadde vært veldig kjekt med en liten til. Har egentlig kommet meg over den delen der jeg får tårer i øynene og blir grønn av misunnelse når jeg ser store mager og babyvogner. Men må vel innrømme at jeg kjenner et stikk i hjerte når jeg får høre om noen nye som er så heldige at de har blitt gravide, men det går fort over.... Alle her inn skal lykkes! Jeg har faktisk tro på at positive tanker hjelper:-) Denne gangen skal jeg ta det helt med ro etter innsettelsen, og dersom jeg blir gravid skal jeg sykemelde meg fra dag 1. Høres kanskje litt kynisk ut, men nå vil jeg tenke på meg selv. Vet ikke om det har en sammenheng, men ved hver abort har jeg hatt det skikkelig stress på jobb. Jeg jobber som lærer i en førsteklasse, og må være topp motivert hele tiden for å holde kontroll på over 20 seksåringer..... I tillegg jobber jeg som faglærer på ungdomsskolen. Hva jobber dere med da? Min kropp er tydeligvis ikke laget for å føde barn:-( Ikke blir jeg gravid, når jeg først har blitt gravid, mister jeg, og når jeg fødte sønnen min satt jeg i ro i 3 mnd, pga at livmorhalsen krympet før tiden, og likevel fødte jeg en mnd før termin..... Men jeg er villig til å gi alt for å få et lite nurk til:-) Kos dere i det fine været. klem fra . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8826890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 31. mars 2007 Da startet jeg å spraye i dag så nå er det ingen vei tilbake. Vi får følges ad i prosessen og støtte hverandre så godt vi kan. Jeg må si at når jeg leser om alle bivirkninger og opplevelser her inne så får jeg nesten panikk når jeg tenker på hva jeg skal i gjennom. Ser jo for meg at jeg kommer til å få alt. Jeg jobber i apotek og har også en hektisk hverdag til tider. Har forresten en datter på 3 år som vi fikk på naturlig vis. Ikke vet jeg hvordan det gikk til. 6 år uten prevensjon og gravid 1 gang. Det må ha vært en skikkelig aggresiv sædcelle som slo til den gang. he,he Jeg kom heller ikke inn på nettsidene her i går. Det sto at det var for mange innlogget? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8827860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 1. april 2007 #17 Del Skrevet 1. april 2007 Så fint at du kastet deg inn i det selv om du først tvilte litt, sn70:-) Jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å angre.Det føles ofte greit å bedre sine sjanser til en graviditet. Jeg har en eggleder som i teorien er åpen, men ingenting har skjedd siden januar i fjor da jeg var gravid en kort lykkelig stund. Jeg lurer på om bivirkninger kan være av positiv art også? Jeg har ikke merket annen forandring enn at jeg er blitt usedvanlig oppstemt og har lyst til å gå på tur hele tiden... Jeg er sikker på at det finnes en naturlig forklaring på disse bivirkningene, som for eksempel at jeg blir oppstemt av den pene påske-været og derfor har lyst til å komme meg ut. Kanskje har jeg merket en anelse hodepine som kommer og går, men det er jeg usikker på. Det kan like gjerne komme av spennings-nakke som følge av min hektiske kontorjobb, slik som så mange ganger før. Jeg leste et råd fra en Esperanza33 her inne i forumet at det var viktig å få i seg mye vann under sprayinga, så nå har jeg innført "vannflaske innenfor en radius av en meter" siden jeg ofte glemmer å drikke. Ha en fin kveld, jeg lurer på om jeg skal legge meg tidlig i dag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8839328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 2. april 2007 #18 Del Skrevet 2. april 2007 sn70, tilgi meg. Det er selvfølgelig meg som er en medisinsk suppegjøk. (Ref. mitt innlegg her i tråden: 22:36 29.03.2007) Jeg skjønte PLUTSELIG dette med at "det skulle passe inn i resten av opplegget"... Man starter alltid/som regel opp i dag 21 av syklus, og da er det jo et lite puslespill for sykehuset å kunne ta seg av alle. Så derfor altså, går noen på spray lenger enn andre. Matematikk og logikk, jeg er flink til andre ting, for å si det sånn. Det kan jo hende det er bra også. Jeg har ikke et fnugg av bevis, men om jeg skulle ha endometriose er det lurt å gå på sprayen lenger. Jeg leste det på Riksens nettsider om IVF. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8844868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 2. april 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 2. april 2007 Ja det er nok slik. Man sprayer alt fra 3-5 uker eller noe sånt. Har du merket noen bivirkninger av sprayen? Har ikke merket noe spesielt enda, men den smaker helt forferdelig hvis den kommer ned i halsen. Har du fått noen beskjed om når og hvor lenge du skal ta sprøyter? Jeg har ikke fått noen videre beskjed. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8846371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamaMia76 Skrevet 3. april 2007 #20 Del Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg startet med spray onsdag 28 mars, så det er jo snart en uke det da. Tror ikke jeg har merket noe særlig til bivirkninger. Er litt trøtt, men kan ikke si om det har noe med det å gjøre... Ikke noe å grue seg til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8857086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 3. april 2007 #21 Del Skrevet 3. april 2007 Lykke til sn70!! Dette går bra!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8858052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
summerbaby Skrevet 3. april 2007 #22 Del Skrevet 3. april 2007 hei på deg sn70! nå har jeg sprayet i 9 dager og jeg har ikke fått noen bivirkninger ennå. Ikke sikkert jeg får det heller. men håper jo at den gjør jobben sin likevel da. kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8858142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 3. april 2007 #23 Del Skrevet 3. april 2007 Hei sn70, Jeg fryder meg over bivirkningene mine; jeg har blitt usedvanlig oppstemt og har fått mer energi. Har lyst til å gå ut på tur hele tiden, som er litt uvanlig for meg. hehe, jeg tipper vel at mine såkalte bivirkninger kanskje har litt mer med det pene været i Oslo å gjøre. Jeg prøvde å være flink med å notere hvilke symptomer jeg hadde før jeg startet med sprayen slik at jeg ikke skulle gi Synarela skylden for min sedvanlige spenningshodepine. Det er likevel mange sykluser siden jeg har hatt så ømme bryster, kan dette være en bivirkning, mon tro? Noen erfarne som vet? Smaken, ja! Yikes! Har lurt litt på hvorfor den smaker så forferdelig... Og om det har noe å si om det renner ned i halsen? Min samboer mener at om det hadde noe å si, så hadde det stått på pakningsvedlegget at man måtte prøve å holde det i nesen - han har et poeng. Jeg skal prøve å ikke være nevrotisk i forhold til dette. Ang. sprøyter, så har heller ikke jeg fått noen nærmere beskjed. Jeg har skjønt det slik at ved min UL den 25.april, så sjekker man at Synarela har hatt ønsket effekt. Har den det, så kan jeg begynne med sprøyter (man fortsetter med sprayen, har jeg skjønt, men er usikker). ca. 14 dager bærer det inn til ny UL. Etter dette settes eggløsningssprøyten - inn til egguttak 36 timer etter - eggene blir befruktet samme dag. Så to dager etterpå er det innsetting. Man kan få sykemelding for uttak og innsettingsdagen samt den dagen i mellom. Og fem dager ekstra om man føler man har behov for det. I mitt tilfelle kan det da bli uttak/innsetting rundt 10.mai. Og så kan jeg teste i pinsehelgen (ca.25.mai) Men jeg kan ta feil (ref. medisinske suppegjøker-innlegget mitt) Hva med deg? Går det fint? Jeg ser at Linnen og Aprilmor og flere av de som ligger en måned eller to foran oss er gravide. Det er kanskje sant likevel at Grisens år et fruktbart år. Hmm...spennende;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8861362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sn70 Skrevet 4. april 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 4. april 2007 Hei Solis74 Her går det greit foreløbig. Ikke noen bivirkninger enda. Regner med at uttak/innsetting blir uka etter deg siden jeg skal spraye 5 dager lenger enn deg. Det blir 17. mai uka så da spørs det hvordan "programmet" deres er da. Vet du om de har "stengt" på røde dager og i helger og slik på Ullevål? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8868146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
optimist.. Skrevet 4. april 2007 #25 Del Skrevet 4. april 2007 Hei:)) Slenger meg på dere sprayere her jeg.. Jeg skal begynne på spray på søndag den 8.4 jeg..jeg fikk fakset inn resepten på apoteket i oslo fra ciconia i dag og skal hente den i morgen! Jeg er kjempeinspirert til dette her og prøver å være positiv.. Jeg har heller ikke hatt noen forsamtale, men det kan jo hende vi får da vi kommer til Danmark. Har snart vært prøver i 3 år og hatt 3 SA og har ingen barn fra før så jeg får håpe at dette blir redningen min.. Jeg fikk ikke noe beskjed om hvor lenge jeg skal spraye, bare at jeg skal spraye 3 ganger i døgnet, med 8 timers mellomrom. Det står kanskje noe mer informasjon på sprayen når jeg henter den? Dette blir spennende jenter:)) Satser på at det klaffer for oss alle jeg:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8802272-start-med-nesespray-i-helga/#findComment-8868530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå