Gå til innhold

tidspunkt for søking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i uke 20, venter tvillinger som deler morkake, har enorm fødselsangst og er i risikogruppen av gravide (fordi tvillingene deler morkake). Har ikke tatt det opp med JM, fastlegen eller spesialisten ennå, men tror du jeg har sjans.

Jeg nekter nærmest å føde...er så mye komplikasjoner med tvillinger.

Hvem burde jeg snakke med? Har JM og spesialtist på sykehuset og en fastlege på legekontoret. JM er veldig sånn sprudlende, typen ALT GÅR BRA SKAL DU SE! Vet ikke om hun er den rette å spørre...

Snakk med fastlegen så tidlig som mulig, det er lege på sykehuset som tar avgjørelsen til slutt. Det kan være en omstendelig prosess å få innvilget ks, kommer an på sykehusets policy og på hvilken lege du treffer på.. Fastlege kan henvise til samtale på sykehuset..

=)

Stemmer i med det som står over her. Aldri for tidlig å begynne kampen om KS. Selv ga jeg beskjed til legen da han bekreftet svangerskapet i uke 4 at jeg ønsket KS. Du kan gjerne ringe rett til sykehuset og be om "samtale om fødselsmetode". Vanlig prosedyre er at du må til 1 samtale (minst) med jordmor først, før samtale med en sykehuslege som kan innvilge snittet. Forbered deg godt til begge samtaler. Ta med alt av detaljer og skildringer av hvorfor du er redd og hvordan angsten arter seg for deg. Står du på ditt går det bra til slutt, skal du se. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...