Gå til innhold

Ammingen er ikke noe kos......

Anbefalte innlegg

Jenten min er nå passert tre måneder og jeg fullammer. Har siden hun var 1,5 måneder tullet noe voldsomt når hun skal ha mat. Mye skriking og kaving. Men så plutselig vil hun gjerne ha likevel. Jeg har mye melk, så det er ikke problemet. Hadde kanskje trodd at hun var inne i en "periode" som ville gå over, men det ser ikke sånn ut. Det er jo ikke kjekt å gå noen steder, eller ha folk tilstede når jeg skal amme. Er jo så mye styr. Har prøvd å gi henne flaske (når jeg har pumpet meg), men det vil hun ikke ha.

Noen råd??? Andre som har det på samme måten????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8800702-ammingen-er-ikke-noe-kos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi har kavet til tider, og det eneste som hjelper er bærende amming (får ikke til slyngeamming), eller å holde henne godt fast i begynnelsen av ammingen. Armkroken holdes litt fastere, og den frie hånden bruker jeg til å holde hånden hennes, fast og bestemt.

Ikke så det gjør vondt, men mer "mamma bestemmer, og dette er faktisk riktig", dette gjør henne trygg, hun roer seg, og spiser mer konsentrert etterpå.

Samme teknikk ved flaskenekt. Godt, fast, men vennlig grep:)

Det med å bære i sjal og amme blir jo og litt komplisert. Nei har ikke prøvd det. Og kommer nok ikke til å gå til innkjøp av noe sånt... Har ganske små/flate brystvorter og må holde brystet litt vekk fra nesen hennes ved amming. Så å gå å amme kan jo bli litt vanskelig. Men skal prøve det i morgen. Og holde fast kan jeg jo også prøve, men tror kanskje at hun blir enda mer hysterisk.

Hadde hun bare villet ha, så hadde jo alt vært så enkelt.......

Annonse

Hei,

Jeg har hatt det på samme måte, og funnet mye trøst i å lese innlegg på denne siden. Jenta mi har også kavet og skreket mye foran puppen, og til tider virket det nesten som hun har måttet skrike fra seg før hun tok den. Skreket for at melka ikke kom raskt nok, og når sputen kom var det for volsomt og melka føyk over alt. Det var veldig frustrerende at hun skrek når hun ble tilbudt puppen og var helt åpenbart sulten. Jeg har ingen konkrete råd å komme med, annet enn å prøve å slappe av når hun styrer sånn og tenke at det går over og er en fase. I mitt tilfelle er amming om natta (og har vært) aldri noe problem. Enkelte ganger har det fungert å legge et lite tørkle over øynene hennes for å stenge verden ute. Mine turer ut har stort sett vært mellom to amminger.... Iallefall, hun er blitt mye mer glad i puppen nå, jenta er blitt fem mnd. Hun smiler faktisk når vi legger oss på senga for å amme, men er enda litt urolig når det er andre tilstede.

Så godt å høre. Har det akkurat sånn som deg, det med at melken spruter og det kommer for mye. Ammingen om natten går stort sett greit. Men amming i sengen på dagen går ikke. Får håpe det ordner seg, skal prøve noen av rådene jeg har fått her i dag.

Takk for svar alle som en....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...