Gå til innhold

Hvem og hvornår forteller dere venner og familie den store nyhet?


lilleven

Anbefalte innlegg

Ved mit første svangerskap fortalte jeg det først til venner og familie i uke 11, Denne gang har jeg fortalt det allerede nu, men bare til min familie som bor langt unna.

Jeg er 6+3 vi og familien hadde gjettet på det uansett tror jeg? Var på helgebesøk nu i helgen.

Har fortalt det til en god veninde her i norge også.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist fortalte vi det da jeg var 2 mnd. på vei. Ble nesten nødt til det,var så kvalm at jeg ikke var meg selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortalte det til mamma, pappa å svigers + mine 2 beste venniner dagen etter jeg testa, 4 uker på vei=) nå som jeg er 6+2 har jeg sakt det til et par venner til men venter litt med resten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 5+3, og har bare sagt det til en på jobben. Vi har begge vikariat ut året, men det blir sannsynligvis bare jobb til en av oss etter det. Tenkte at det var greit for henne å vite, så hun kan planlegge litt lengre frem i tid. Jeg har iallefall planer om å gå ut i permisjon til høsten!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mamma 2 sekunder etter jeg hadde tisset på pinne... hehe... i tillegg har det vært vanskelig å skjule for de nærmeste siden jeg sluttet å røyke da tissepinnen ble positiv. Sjefen fikk også vite det tidlig. Er nemlig rimelig hormonell (og røykekutt) - så jeg har hatt en periode på jobb der jeg har tatt helt av. For at han ikke skulle tro jeg hadde blitt helt gal fortalte jeg han det etter bare 8 uker. Hanble veldig glad for at jeg hadde sagt i fra så tidlig - vi er i en ansettelsesperiode og da kunne han ta inn en ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt foreldre og søsken. Og så har jeg fortalt det til et par venninner. Er bare 5+4, så vi har fortalt det tidlig. Men er så vanskelig å holde hemmelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eller annen gang etter uke 12. må ihvertfall føle meg rimelig sikker på at det går bra,liker ikke tanken på at alle skal se på meg med triste øyne og si "stakkars..." osv osv dersom der går gærnt. Sa heller ingenting de to forrige gangene,heldigvis,for det gikk ikke bra(uke 5 og 11). Føler ikke at jeg trenger masse trøst og sympati om jeg har det tungt,jeg har nok med mannen min. Han vil heller ikke si noe før vi er "sikre":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i niende uke nå, og fortalte det til familien for ca. 2 uker siden. Jeg er alene og akkurat nå er jeg på ferie. Ville fortelle det til familien før jeg reiste, for jeg regner med at det kan sees på meg når jeg kommer tilbake. Søstrene mine og venninnene mine fikk vite det ganske tidlig ( for ca. 4 uker siden). Jeg trengte noen å støtte meg til siden begynnelsen ikke var så lett for meg.

Siden jeg er alene var det ikke helt sikkert om jeg skulle beholde eller ikke, og da er det godt å ha noen å snakke med. Nå er jeg 110% sikker på at jeg er klar til å bli mamma og kjenner at det kiler i magen av glede når jeg tenker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fortelle det til noen før det hadde gått 12 uker. For hvis det går galt vil jeg ikke at alle skal vite det. Men så har jeg tenkt at mamma og søstern kan få vite det uansett. Dessuten sa kjæresten min det til foreldrene sine og søsteren sin med en gang, for jeg hadde ikke sagt at jeg ikke ville noen skulle vite det. Har fortalt det til søsteren min i går og til sjefen på jobben fordi jeg er ganske trøtt og sliten for tida. Jeg er nå 5+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke fortalt det til noen, men er da også bare 5 uker på vei. Kommer til å fortelle det til noen venninner når det passer seg sånn. Jeg har mistet to ganger mellom de to barna mine og vet at det er godt å ha andre å snakke med hvis det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fortalte jeg det til samboer,mamma, pappa, søstern,2 venninner, svigerinna mi og sjefen. Det endte galt.

Så nå har jeg ikke fortalt det til andre enn samboer og ei venninne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...