Gå til innhold

Tidlig UL... kunne vært bedre?

Anbefalte innlegg

Er 6+2 i dag og legen fant ikke noe embryo? Håpet å se hjerte banke, men fikk ikke sett embryo en gang... Etterhvert trodde han KANSKJE han så noe, men var ikke sikker. Uansett målte han det til 3 mm..

han mente at det kunne gå fint det, at det kanskje bare var en treging.

Hva tror dere. Blir veldig glad for ærlige svar!

(glemte å si at jeg ikke fikk pos.test før RD17)

klem en litt småredd

MaliMali

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8800133-tidlig-ul-kunne-v%C3%A6rt-bedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ba om ærlig svar, så her er min erfraing...

Dette har jeg dessverre opplevd 2 ganger nå, og er i full gang med en til...

Hcg er lav alle gangene, men den stiger som den skal. På Ul går utviklingen enormt sakte. Første gang kom jeg først til UL i uke 11 og da kunne vi bare se en tom fostersekk og diagnosen var ma. Det endte med utskrapning. Andre gangen kom jeg til UL tidligere. I uke 8 lignet det uke 5 og i uke 9 lignet det uke 6, vi kunne se plommesekken + et lite foster og noe som kunne være hjerteslag, det var ihvertfall "flimmer" akkurat der hjerte skulle ha vært. Spiren var nå 5,6mm. I uke 11 var så lille spire blitt mindre, 4mm, det ble konstatert ma og jeg ble sendt til utskrapning igjen.

Denne gangen ble hcg målt på dag 15, som var i går, og den er på bare 87, så jeg står foran en ordentlig rutsjetur igjen...

MEN hvis du ikke blør, så er det heller ikke over! Det finnes små spirer som er trege i starten, legen min har opplevd dette før, og det er mange jeg har lest om som blir satt 3 uker tilbake!

Ønsker deg kjempemasse lykke til og håper at det går bra :o)

mange klemmer fra

I dag sa sykesøsteren til meg at det ikke var noe vits i å ha tidlig ul før i uke 8. Så det er kanskje litt tidelig nå i uke seks? Mye kan skje på to uker der inne.

Så ikke mist håpet, men prøv å se frem til neste UL om du får en snart igjen. Legen din trodde jo tross alt han så noe, og det er sikkert ikke så lett å se en spire på 3mm......Noen trenger litt ekstra tid!

Ved begge mine svangerskap var jeg til ul i uke 6 pga store blødninger. Begge gangene så vi noe bitte bitte lite. Så lite at legen ikke kunne si noe om det var liv eller ikke. Men i uke 8 var det lett å se en liten mark som hadde hjerte som banket. Legen var ikke spesielt positiv i uke 6. Men har i dag to nydelige IVF/ICSI barn.

Lykke til de neste ukene!

Takk for svar jenter!

Snoopi: først og fremst, så leit å høre at du frykter en ny slik runde. Burde ikke gå an! Det føles så urettferdig. Håper du får god oppfølging hos legen! Og takk for ærlig svar. Jeg forsøker å være veldig realisitisk nå, har blanda følelser, og som legen sa: det kan gå begge veier dette, så greit å være 'forberedt' (blir vel aldri helt det).

Jeg hadde mye lavere hcg denne gangen enn forrige gang. På dag 18 var den 408 (dag 18 sist:over 800), men den har doblet seg fint. Krysser fingre for at det er derfor min spire er litt liten ennå ********

Millerine: takk for det. Jeg skal forsøke å sen frem til det!

Vi har to mirakler: takk for håp. Herlig å høre. Håper jeg er li ke heldig.

Glad jeg har dere jenter!

MM

Har erfaring fra begge deler jeg også.

Var vell omtrent like langt som du er nå da jeg fikk spor av blod.

Fikk komme rett inn på gyn avd til ul. Der fant hun en tom fostersekk og i løpet av få timer blødde jeg kjempemye.

Nå når jeg ble gravid i januar fikk jeg mange tidlige ul`er.

Den tredje var da jeg skulle være noe å 6uker på vei. Legen hadde ventet å se hjerte slå!

I stedet fant han bare en tom fostersekk. Etter mye vridning å om og men fant han noe han trodde bare var rusk. Det var ikke stort! 1-2mm.

Han ville ha meg inn igjen over helgen. Dette var en torsdag.

Men forespeilet meg enten en SA, eller at det da kunne bli satt opp til MA.

På mandagen dukket det opp et embryo i riktig størrelse, med et hjerte som slo!!

Jeg _vet_ når jeg hadde el. På de 4ul`ene jeg hadde før uke 9 stemte det ikke litt engang. 4-5dager forsinket.

Men fom den ul`en i uke 9 har det stemt på en prikk!

Var til en ul i dag, og det var akkurat som "bestilt" :)

(Enda jeg har vært litt plaget med blødninger/blod på papiret etter et par do-besøk i uken de siste 3ukene)

Er vell dette som kan kalles slow-starter?`

Fetteren min er så sikker på at det vil bli en rakker av det her, bare pga den ene gangen der. Blir spennende å se :)

Krysser fingrene for deg!! (";)

Når får du komme inn til ny ul?

Når du ikke testet pos før RD17....

Kan det være at egget av en eller annen grunn festet seg litt senere, og at utviklingen er noen dager senere av den grunn?

Det med å se hjerte slå.... Jeg har forstått det slik at det er enten eller. Omtrent på et vips så er det bare der. Fra den ene dagen til den andre?

Annonse

Tusen takk for svar ano'num.

Det gir håp! :-)

Vil jo ikke la være å glede meg litt over dette. Han trodde jo han så noe på 3 mm, så kanskje har jeg en spire av din karakter:-) En liten rakker, ja. (Tror det jeg også) Skremme mor og far slik!

Forresten godt å høre at det gjerne er slik at hjertet 'plutselig' er der. Satser på at det er der neste gang. Tok blodprøve i går, og tar ny på fredag. Hvis resultatet er bra, setter de meg opp til ny UL etter påsken.

I mellomtiden skal jeg forsøke å slappe av på fjellet med ski og kos.

Takk igjen for svar!

klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...