Gå til innhold

Abort-ikke annet valg...

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 år,har to barn. En gutt på 7 år og ei jente på snart 2,samme far til de.

Har en tid ikke gått på pillen pga en sykdom jeg har. Og gubben skulle sterilisere seg,pga at vi ikke ønsker flere barn. Han har fått time til dette,men d var lang ventetid. I mellomtiden har vi brukt kondom,men ved to tilfeller har vi hoppet av i svingen uten hell. Idag fikk jeg sterke menssmerter og håpte mensen kom (har vært borte siden jeg begynte på pillen etter fødselen). Men da mensen ikke dukket opp, tok jeg en test siden menssmerter har vært vanlig i mine svangerskap og jeg fikk en mistanke.

Denne var positiv... Så da er jeg altså d man kaller uønsket gravid :-( Aner ikke hvor langt j er pga manglende mens. Men har bestilt time hos legen i mårrå...

Hva gjør legen for å finne ut hvor langt jeg er på vei? For legen sjekker sikkert d?

Dvs at pga sykdommen min må jeg ta sprøyter hver dag hele svangerskapet. Og gubben som iallefall absolutt ikke vil ha flere... Og uten støtte fra han-kan ikke jeg si at jeg ønsker dette heller.

Jeg ønsker ikke å bli alenemor til 3.

Abort har alltid vært fy-fy for meg-da jeg ble gravid som 15 åring tok vi i mot barnet med åpne armer...

Men nå er altså dette kommet da-at abort er eneste løsning...

Huff...

Skriver nok her mest for å høre litt hva dere sier... Føler meg så alene og trist nå... For gubben er abort enkelt høres d ut som :-(((

Fortsetter under...

Kjære deg. Forstår at dette er en vanskelig situasjon å komme i og at du ikke har det lett nå. Jeg personlig ville nok ikke valgt abort, men jeg kan jo ikke sette meg inn i din situasjon og hva som er best for dere.. Kan jo selvsagt si at dette med å hoppe av i svingen ikke var det lureste, men det vet du jo helt sikkert selv.. Har som du skjønner ikke så mye råd å gi, men sender en trøstende klem iallefall! :0)

Det er nok ikke noe å diskutere. Vi fikk nr 2 i mot hans vilje også (han er glad for d nå da) og vi er bestemte på å kun ha to barn.

Så han diskuterer ikke dette,men abort var eneste løsning. Vi blir ikke enige om dette. Og jeg er jo tildels enig med han,men synes abort er en fæl løsning.

Ellers blir jeg alenemor...........

Det er nok lettere for menn aa ta stilling til en abort... det er tross alt ikke de som har livet i magen og som vil foele det naar det er borte.

Jeg er ogsaa "mostander" av abort, men selvfoelgelig er det situasjoner hvor jeg forstaar at det er eneste utvei.

Og uansett hvor vanskelig det blir for deg aa ta abort, vil jeg tro at det vil bli verre aa bli alene med 3 barn.

Du maa jo tross alt tenke paa de to barna du har fra foer, og som du sier, vil du ikke bli alene med ansvaret for 3 barn.

Vanskelig aa komme med raad og veiledning, men kanskje du bare trenger noen som kan lytte til deg og dine tanker om det siden du foeler du er alene akkurat naa.

Jeg har blitt fortalt mange ganger at jeg har en god skulder aa graate paa og gode lytte-evner, saa dersom du trenger noen aa "snakke" med, maa du bare sende meg en PM, saa kan du faa yahooID'en eller msnID'en min, saa kan vi snakkes litt mer privat.

Men uansett om du kontakter meg privat eller ikke, oensker jeg deg masse lykke til videre.

Og dersom du foeler for aa snakke, saa vet du hvor du finner meg. :)

*klem*

Det ordner seg alltid for snille jenter, vet du. :)

Annonse

Legen kan ta en innvendig ul for å estimere hvor langt du er på vei.

Ellers vil jeg anbefale deg å ta kontakt med amathea, der du kan få snakke om inngrepet både før og etter, og få fakta og svar på spørsmål du måtte ha.

Kanskje du skulle hatt sambo med på en av disse samtalene, slik at han skjønner hvor tøft dette kan være for deg, uønsket gravid eller ei.

Husk på at det er en reel fare for at du senere kan få negative følelser for han hvis du føler at han tvinger deg til å gjøre dette valget.

Vær helt sikker på hva du vil!

Lykke til.

Trøsteklem

Huff.. *trøsteklemme* og håpe dere finner ut av dette.. Prat sammen hvertfall og tøm alle tanker å få alt ut.. noen tilfeller er abort eneste valg.. men dette er deres valg.. å bestem selv hva dere gjør å ikke hør på hva andre sier for er kun dere som må finne ut av dette..

De tar innvendig ul, da finner de fort ut hvor ca langt du er på vei.. selv tatt 2 aborter:( og det var noe jeg måtte (selv om jeg angret) men hadde våres grunner:( :( :(

Lykke masse til hvertfall:)

Som starfire sier: det ordner seg for snille jenter:)

Jeg er ikke mot abort og dette. Men synes self at det skal være en god grunn til dette. Men det som slår meg i dette innlegget er hvor kald mannen din virker. Tror ærlig talt jeg ikke hadde klart å leve med en mann som ville ha gått fra meg om vi fikk et barn til. Kan kjærligheten være særlig stor? Uff så trist egentlig!

Lykke til uannsett da! Håper det ordner seg for deg slik som DU vil!

abort er ikke "enkelt" for kvinner... desverre er det"enklere" for menn.

jeg er en av dem som synes det faktum at vi har fri abort er flott! det er ett personlig valg, og ingen har rett til a si at det er feil valg! alle velger det som er best for dem.

jeg har selv hatt abort for noen ar siden. jeg angrer IKKE. det var fælt, og til tider er det enda fælt, men jeg velger a fokusere pa det positive som kom ut av det hele.

det höres kanskje egoistisk ut, men det er ikke det. et barn var uaktuellt akkurat da. graviditeten var noe jeg prövde a forhindre, men som skjedde alikavel.

jeg sitter na pa et sted jeg aldri ville kommet dersom det ikke hadde skjedd, gravid med ett barn jeg aldri ville fatt, og i et forhold med en fantastisk mann jeg aldri ville mött.

jeg har mange tanker om barnet jeg kunne hatt, og de fleste er triste, men jeg angrer ikke alikavel. livet gar videre, og jeg ser fremover.

nar du velger, sa velg det som passer best for DEG. dersom du heller vi være tobarnsmamma i samarbeid med "gubben" enn a være trebarns mamma uten "gubben" sa velger du det. det sier ikke noe annet om deg enn at du elsker dine to barn og mannen din. at du tenker fremover og tar en vanskelig og veloverveid avgjörelse...

lykke til med hva som en skjer.

ville legge til at a snakke med lege eller jordmor kan ofte være bedre enn amathea... jeg ringte dit engang, og fikk slengt en del propaganda mot meg, pent innepakket riktig nok, men konklusjonen var den samme. tok jeg abort var jeg "slem" og beholdt jeg barnet var jeg " god"

jeg vet organisasjonen skal være nöytral, men de ansatte/frivillige er ikke alltid det. legen er i det minste en person du sitter ansikt til ansikt med. ikke noen som har muligheten til a gjemme seg bak en telefon. (dersom du ikke bor i nærheten av ett av kontorene deres)

Må si meg enig i hva rime her skriver!!

Trist for deg og leve meg en sånn mann-det hadde ikke jeg vert lykkelig med:=(

Jeg vil også anbefale at dere begge avtaler en time hos amathea.

Greit at dere begge går i sammen der og snakker om en løsning på problemet!

Tenk hvordan det kan påvirke forholdet mellom deg og mannen din hvis du gjør det for kun for hans del

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...