Gå til innhold

Jippi

♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter syv år som kjærester og seks av de som samboere, alle disse årene på p-piller tok jeg min siste pille på søndag og begynte med folat mandag. Idag hadde vi sex for første gang etter dette, og nå er det bare å sette igang og begynne å vente.

Jeg gleder meg sann til tiden fremover, på toppen av alt det lykkelige så fikk jeg fast jobb denne uken også. Gjør jobben pr dags dato for et vikarbyrå men det er litt bedre å vite at det er fast når vi skal prøve å bli foreldre.

Ville bare dele min yre glede :) Ha en strålende kveld alle sammen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke deilig å endelig bare kaste prevensjonen og glede seg til framtiden ? =)

Har nettopp begynt å prøve jeg også, og det føles bra!

Skrevet

Kan ikke jeg få henge meg litt på her? :) Har lett litt etter noen som akkurat har begynt/skal begynne prøvingen, men føler mange her inne har forsøkt både lenge og vel.. Så nå ble jeg litt glad da, for det er så artig å høre om folk som er på samme stadiet som meg. Jeg var ferdig med mensen på fredag, og etter det har vi bare kjørt på. Det er så rart..og så spennende. Tanken på at jeg i teorien kan bli gravid når som helst nå er nesten litt uvirkelig.. :) Kan jeg spørre hvor gamle dere er (eller er det frekt..heeh..)?

Skrevet

Det er ikke frekt å spørre. Jeg har også nettopp begynt å "henge" her inne. Er ofte innom når jeg kjeder meg på jobb på kveldstid. Jobber turnus på et kundesenter, noe jeg har tenkt på kansje er gode greier når jeg får mage.

Jeg er 27 år, blir 28 om kun kort tid- og tenker på baby hele tiden. Bare jeg ser andre som er gravide blir jeg helt øm i hjertet og ønsker det var meg....

Pelin, hvor gammel er du da? Gi en lyd når det skjer noe med deg da, er artig å ha venner som er i samme situasjon selv om det bare er på nettet. hvor bor du? Rogaland her, det fine Jærlandet....

Skrevet

jeg er bare 21, hehe =), har IKM på fredag, har sååå lyst å teste!

Skrevet

Det er jo en an ting.

Siden jeg er helt ny på dette, og alt som det står om her inne. Er jo jeg helt blåst på sanne uttrykk som jeg ser står her inne som jeg føler meg helt grønn på.

Noen kan hjelpe??

IKM, EL.....

Skrevet

IKM= ikke kommende mens, innkommmende mens hehe alt ettersom. Den dagen man forventer mens rett og slett.

EL= eggløsning.

Skrevet

Jeg er 23 - fyller 24 om noen korte sommermnd. Jeg og har begynt å henge her en del..min kjære rister oppgitt på hodet av min nye lidenskap :) Har holdt til inne på "snart klar" en stund, og plutselig hørte jeg heller til her inne.. Snålt.

Jeg har vært babysyk aldri så lenge..Har noen gravide på jobben (jobber i barnehage) og jeg blir grønn av misunnelse hver gang de er innom (de er sykemeldt). Men vips og før vi vet ord av det kan det faktisk være vår tur gitt!

Vi bor i Oslo. Leier leilighet foreløbig, men det er ikke ideelt her med tanke på en liten en, så vi driver så smått å lete etter noe mer passende. Ønsker oss litt ut av byen, så vi får hage - eller ihvertfall noen "grønne oaser" i nærheten. Pga. samboer sin jobb så må må vi dessverre holde oss i nærheten av hovedstaden (jeg kunne nok alltids fått meg jobb et annet sted, men han jobber i en noe mindre bransje) - hadde vi kunnet velge fritt hadde det nok blitt betydelig mer landlige omgivelser på oss.. Sukk.. Drømmer om småbruk jeg :)

Skrevet

Også er det SA - spontan abort.. Det er de jeg kan. Håper jeg ikke får bruk for akkurat dette :/

Skrevet

Legg forresten merke til "navneskiftet" mitt :P Hehh..Så så proft ut, så jeg hermet litt etter deg.. Nå føler jeg meg virkelig i gang. Oi.

Skrevet

hihi... jeg håper jeg kan forandret litt på nicket mitt over helgen jeg da =D

Tror egentlig jeg har litt store forventninger! =)

Skrevet

Det er jo det man håper på - og det er det så absolutt lov til! Kommer sikkert til å tro jeg er gravid hver måned jeg fra nå av :) Har du kjent noen symp. eller noe da?

Skrevet

har vært litt småkvalm i en uke nå, men bare litt, som litt bilsyk på en måte... hihi..

også har jeg litt stikninger i magen.

Men så kjenner jeg veldig godt etter på symtomer også hehe...

huff, har et par tester liggende. har så lyst å teste!!

Skrevet

Kjenner meg igjen der, har selv trodd flere ganger før selv om jeg kun har glemt pillen noen få ganger- at jeg var gravid, følt det på kroppen og stukket å kjøpt test. Så kan se for meg det skjer fremover også- nå som vi virkelig er prøvere.

Er det forresten fordel å ha sann elektronisk tester???

Skrevet

hei jenter,

har kjempelyst å slenge meg på her jeg også! I morgen skal jeg nemlig til legen og ta ut spiralen og da er jeg snart en prøver jeg også!! Tihi, det er så utrolig spennende! Er veldig usikker på hvordan det er å bli gravid etter å brukt spiral i over tre år, har lest om flere som har hatt problemer med å bli gravide og som anbefalte å vente.... Jeg får høre hva legen sier i morgen.

Jeg ser at jeg er en skikkelig 'gamlis' på denne tråden her da. :o) Fyller 32 snart og har en jente på fire.

Skrevet

Jeg vet ikke, men innbiller meg at de testene liksom er litt sikrere.. Men som sagt; jeg vet ikke..

Jeg var gravid en gang, for mange år siden.. (tok abort da, var veldig ung&absolutt ikke involvert med barnefaren..) og da var det - veldig merkelig - men like etter at vi hadde hatt sex falt tanken ned i hodet på meg: NÅ blir jeg gravid.. Hadde ingen symtomer overhodet i tiden etterpå, og tenkte ikke så veldig mye mer på det før mensen uteble.. Da tok jeg en test som var negativ, som jeg kastet. Likevel var det som om jeg visste at testen viste feil - for jeg bare følte meg 100% sikker på at jeg var gravid.. Så dagen etter plukket jeg testen opp av søppelet for å sjekke.. Selv om det ikke er helt til å stole på det den viser etter så lang tid, så var den uten tvil positiv da.. Så jeg bestilte en legetime, og da jeg kom til var jeg gravid i 7. uke. Var veldig snålt. Jeg kjente det lissom på meg, uten at jeg hadde noen symptomer at all. Så håper jeg får en sånn opplevelse igjen - at jeg bare vet det, når det endelig skjer.. Kvinnekroppen er en snodig ting gitt :)

Skrevet

er forresten en kjempefin oversikt over masse forkortelser, ord og uttrykk på 1. trimester under overskriften 'Nyttig info for oss gravid. Holdes på 1.siden'. Veldig nyttig.

Skrevet

Den oversikten så veldig bra ut, skal sjekke den ut nærmere senere ettersom det blir aktuelt.

Men når man skriver f.eks 10+1 ka i all verden betyr det? Føler meg litt dum her, akkurat som når jeg får en tricky sak på jobb jeg ikke klarer løse og må høre med kolleger....

Skrevet

Heh.. Jeg skjønte heller ikke en shit av dette først, men tror jeg har kommet litt mer inn i det nå.. Jeg vet ikke, men tror at 10+1 betyr at en er gravid i 10 uker og én dag. Kan ikke det høres logisk ut? Er ihvertfall det jeg har gjettet meg fram til, men jeg vet ikke om jeg ville stolt 100% på meg selv :)

Skrevet

Vil å være med:)!!

2.pp nå! Har ikke vært så aktiv her inne, men har lest en del av det som er skrevet så føler jeg er litt inne på ord og uttrykk:)

Artig å se at det er flere her som er akkurat begynt å prøve. Jeg er 26, har fast jobb og bor i nordland:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...