10102007 Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Hei, jeg har blitt overført til Adi-pol på Rikshospitalet og syns det virker veldig OK egentlig! Noen som har erfaringer derfra?
Sirimamman Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jepp, jeg har fått på opplegg med ADIpol siden uke 10 ellerno slikt.. Nå er jeg i uke 34 så jeg har hatt meg noen runder dit! Jeg er veldig fornøyd med opplegget, og jeg har truffet veldig hyggelige mennesker der. Både jordmor og ernæringsfysiolog. Jeg har også vært på 3 ULer og skal på 3 til før fødselen. Det jeg tenker kan gjøre opplegget enda bedre, måtte være gruppemøter, (basseng)trening i regi av sykehuset. Jeg ser for meg det er mange store gravide som føler seg mer komfortable sammen med andre store mammaer! Spesielt i treningssituasjon eller samtaler med andre som har lignenede erfaringer.. Hvor lenge har du vært med? Hva er dine erfaringer? )
10102007 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Heia, så fint å høre at du er fornøyd med opplegget! Jeg er i 12. uke nå, og var der den første gangen forrige uke. Syns det virker som et veldig OK opplegg både med jordmoren og ernæringsfysiologen jeg også, så jeg er veldig glad fastlegen min hadde hørt om dette opplegget og søkte meg dit! Da jeg var der, snakket jordmoren om at de hadde lyst til å begynne både med sånne bassengtimer og svangerskapskurs for oss som går der oppe. Jeg syns det høre supert ut, for jeg er hvertfall ikke så veldig keen på å gå i badedrakt i bassenget sammen med mange andre nå... Skal på første ultralyd i mai og gleder meg selvfølgelig veldig til det!
Sirimamman Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Spennende! ) Går du til jordmor som heter Unni eller? Jeg bor i Eidsvoll i Akershus, så det er rimelig lang reisevei, men jeg syns det er verdt det Bor du i Oslo eller?
10102007 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 Jepp, og hun er veldig søt og hyggelig syns jeg! Jeg bor i Oslo, så det er ikke lange veien opp til Rikshospitalet, og det er jeg egentlig ganske glad for, siden det blir en del kontroller etter hvert. Blir nye reising på deg da!
Sirimamman Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Er det første barnet ditt? Jeg venter nummer to... Hvis du har lyst, kan du gjerne finne meg på msn. [email protected] )
coscos Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Hei! Jeg også går til oppfølging på Adipol, og er nå i uke 35. Synes det har vært veldig bra, har hatt litt forskjellige jordmødre, men synes Unni har vært veldig hyggelig. Siden jeg venter førstemann, så har jeg liksom ikke visst helt hva jeg har i vente, hva jeg skal spørre om osv., men Unni har gitt meg masse informasjon. En annen jordmor som var der (husker ikke navnet hennes), var liksom litt mer passiv, jeg var da bare i innom i maks 10 min. og følte at det egentlig var ganske så unødvendig å reise dit bare for å teste urin og blodtrykk... Tror oppfølgingen på Adipol har gjort meg mer bevisst på hva jeg spiser (bør spise og ikke spise) samt anbefaling om trening (har dog ikke vært så flink i det siste...), så har heldigvis ikke gått opp så mye i svangerskapet, selv om jeg merker at kiloene siger på nå på slutten... Er glad det ikke er så lenge igjen og at jeg snart skal få møte mirakelet i magen! Hvis dere også bor i Oslo-området, så kunne vi kanskje få til et treff?
Sirimamman Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Heisann Hvis du har lyst, må du gjerne lete etter meg på msn du også! Hyggelig å dele erfaringer og prate når vi er i samme båt Jeg er åpen for et treff! Hadde vært hyggelig! )
coscos Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Må bare innrømme at jeg aldri har vært inne på MSN. Må i så fall få noen til å hjelpe meg å sette det opp :-) Skal snakke med mannen min i kveld, han bruker det på jobben. Jeg har derimot lagt ut profil her på BIM,så det går an å sende meg personlige meldinger.
Mayla;) Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Jeg går ogspå på Adi-pol tl Unni og de andre =) Veldig fornøyd, har gått der siden uke 8 og er nå i uke 24. Kunne vært hyggelig å snakke med andre som også er der...
Kastafiore Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Nå bumper jeg en gammel tråd, men jeg var på mitt første besøk på adi-pol igår, og det virket veldig bra. Jeg er enig i at grupper og bassengtrening vil være en veldig stor motivasjonsfakttor; håper de kommer igang med det. Jeg er i uke 15, termin i jula.
Kastafiore Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Går dere fortsatt til adipol? Jeg trenger å få ut litt frustrasjon idag, og høre om dere andre har lignende erfaringer. Jeg håper jeg bare har vært uheldig. Jeg ringte Rikshospitalet tidlig idag, for det kom så mange ulike brev med timer posten. Jeg har trodd jeg skulle til ultralyd 2/8, ettersom jordmor sa det sist jeg var der. Så fikk jeg timebrev i posten med ultralydtime 24/8. Jeg ringte for å undersøke om det kunne stemme, kanskje det var neste time igjen. Men neida. Den ultralyden man vanligvis har rundt uke 18, som jeg er i nå, den fikk jeg i uke 23! Nå fikk jeg argumentert meg frem til time 7/8, men fortsatt er det sent, uke 21. Jeg er skikkelig skuffet over adipol, som utgir seg for å være noe helt annet enn det faktisk er. At jeg skal få hyppigere oppfølging og flere ultralydundersøkelser er iallefall tøys. Gruppesamtaler og bassengtrening, som de skryter av, har de ikke kommet igang med enda, og vet ikke noe om når det skal skje. Hver gang jeg er der blir jeg sendt ut på lange vandringsturer i korridorer og etasjer, for adipol har ikke noe eget område enda. Alt er bare svulstige ord og byråkratisk pjatt. Sentralborddamen på rikshospitalet hadde ikke engang hørt om adipol og kunne ikke sette meg over til jordmor. Sekretæren som svarer i telefonen på kvinneklinikken sa at selv om jordmor sa at jeg skal ha time 2/8 betyr ikke det at jeg får time 2/8, og lo. Hun sa også at ultralyd, jordmor og ernæringsfysiologen er tre ulike ting. Jeg hadde inntrykk at adipol nettopp var et samlet tilbud. Nå må jeg gå i uvisshet om lille babyen min utvikler seg normalt. Meningen med adipol var jo oppfølging for meg som legger om både kosthold og livvstil; nå går jeg ned i vekt, mens det er vanlig å gå opp. Jeg skal ta en blodprøve samtidig med ultralyden, den er merket "tidlig gravid" og skal se på kolestreol og glykose. Jeg er ikke særlig tidlig lenger i uke 21, synes jeg, og det hadde vært godt å vite om noe er feil før jeg var over halvveis.
10102007 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2007 Hei, jeg har også opplevd å gå fra sykehuset frustrert noen ganger, men det er ikke på grunn av oppfølgingen fra jordmor og ernæringsfysiolog. Derimot er det helt elendig opplegg med de damene i resepsjonen - de vet jo ikke engang hva Adipol er, og jeg syns ikke det er mer enn passe kult å stå foran masse folk og forklare at joda, det er et tilbud for oss som har noen kilo ekstra på kroppen. Det er også håpløst at de ikke har noe fast sted å være, men de som jobber der er like frustrerte for det de også har jeg fått inntrykk av... Når det er sagt, syns jeg de er flinke med oppfølgingen. Jeg er i uke 26, og jeg har vært på to ultralydkontroller, og det er bestemt at jeg skal på en til i ca uke 32 tror jeg det er. Jeg skulle også få ny time til jordmor og ernæringsfysiolog ca 2. august, men på grunn av ferieavvikling er det ingen ledige timer i den uken. Jeg går også ned i vekt, og i følge ernæringsfysiologen er det en helt normal utvikling for oss som går på Adipol - enten går vi ned i vekt eller så holder vi oss på startvekten. Håper dette var hvertfall litt oppklarende! Lykke til fremover!
Snart hønemor til fem :o) Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Hvor mange kcal er dere satt på i daglig inntak når dere går på Adipol?
Fru... Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Jeg sendte mail til Adipol og spurte om oppfølging, og etter ei uke hadde jeg fått fødeplass og timer til ultralyd og samtale med ernæringsfysiolog og jordmor. Jeg har forventninger til dette og håper jeg får den hjelpen jeg trenger. Jeg er ute etter oppfølging for å ikke gå opp i vekt, men også hjelp til å endre livsstilen min!!! Er det flere som er ny med adipol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå