Gå til innhold

I hvilke uker er det mest vanlig å ha en SA?


tasseline

Anbefalte innlegg

Hei

Først må jeg si at jeg tenker og føler med dere alle som har hatt SA. Helt grusomt.

Jeg er i dag 7+3, og klarer ikke slappe av for jeg er så redd for at dette skal skje. Så jeg lurte på når det er vanligst at det skjer? Hvilken uke har dere vært i?

 

Håper det ordner seg fort for alle!

Mange gode tanker fra meg!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er vel de første 8 ukene. Jeg hadde en SA i uke 5,og en MA som ble oppdaget i uke 11(da hadde spiren vært død i 4-5 uker,uten at jeg merka det)

 

For hver uke som går,er risikoen mindre,basert på statistikken ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt sa selv men var hos gyn i dag og han sa at de fleste aborter skjer før uke 8. Har kjøpt en svangerskapsbok i dag og der står det at er man ferdig med uke 8 og har fåt påvist hjerte bevegelse så er sjansen for sa under 3%!! Det er lite det. Husk at med de aller aller fleste så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og beroligende svar! Skulle bare ønske jeg kunne komme meg fort til en ultralyd, men fikk ikke time før 25 april. Får bare vente, og håpe på det beste. Har selv hatt en sa i uke 6, så jeg er jo litt lenger denne gangen...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det som sliter litt på meg er at jeg ikke er kvalm overhodet! Kjenner ingenting bortsett fra litt ømme bryster av og til. En lege skremte meg og sa at det kunne være fordi jeg produserte for lite Hcg, og det kunne ende i SA. Forstår ikke hvorfor legen skulle si det, for det er vel ikke alle som er kvalmne så tidlig, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 uker på vei jeg:) Er litt bekymret selv, men trøster meg med at HVIS man har SA så har kroppen bestemt at noe er galt og da er det jo likegreit:)

 

Lykke til, har neste time hos gynekolog 8.5 og da også UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 6+2 i dag å kvalmen min er kommet, TRO MEG, vær gla dere ikke er blitt kvalme ennå, den kommer tidsnok dersom dere skulle bli det!=)

ikke alle blir det nei, mamma gikk 2 svangerskap uten en eneste dag som kvalm, det er veldig individuelt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos jordmor i dag, og hun og var ærlig og sa at det KAN gå galt..men kommer jo alltids an på hvordan man sier det!lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker på vei og fikk påvist hjerteaktivitet når jeg var 8+4 på vei. Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag og det var ikke mamma'n min heller. Synes ikke legen din skal skremme deg ved å si at det ikke er sikkert at du produserer nok HCG. Det er mange som ikke blir kvalme i det hele tatt, så det ville jeg tatt helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg bekymra. Tok en test i dag, å da var det bare en svak strek. Det vil med andre ord si at jeg produserer lite HCG. Er 5 uker på vei i dag... Har ømme bryster, men kvalmen har ikke kommet til meg ennå, heldigvis. Forrige gang var jeg kvalm i 9 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...