Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som ped leder i bhg og lurer på hva dere gjør med papirer dere får i barnehagen. Leser dere alt av skriv fra styrer og avdeling? Syns dere at dere får for mye eller for lite info? Hva med periodeplaner og årsplaner. Leser dere dette?? Hva er det som gjør at dere evt ikke leser? Langt, kjedelig? Håper på mange svar.

Fortsetter under...

Vi leser det såklart! Det er jo gitt oss for en årsak. Leser ukeplaner (for da vet vi hva vi skal kle på ungen, samt at vi kan snakke om hva de skal gjøre/ har gjort ) . Årsplaner blar vi i, har dem stående og tar dem frem om vi lurer på noe. Vi vil har mer ifno, ikke mindre! Så bare kjør på... : ))

Leser det av plikt selvsagt.

Hadde en ped.leder som skrev veldig barnslig og ustrukturert. Hun kunne skrive om at foreldre måtte huske å holde kjernetider, ikke komme i frokosten etc. Det kunne hun ha tatt opp med de foreldrene det angikk. Det førte til at jeg ble ganske så lei hver gang det kom et nytt skriv i hyllen.

En venninne av meg får all infoen på en kjempe flott kalender fra bhg. Flotte bilder av barna, info skrevet inn på de ulike dagene i året. En hver småbarnsforeldres drøm spør du meg.

Er infoen informativ og lett å forstå, er det en fin kommunikasjons måte. Holder med info 2 ganger i måneden :=)

glemmer til og med å lese av plikt noen ganger. Blir lagt på kjøkkenbenken eller noe og blir "borte". Får av å til sånne påminnelse lapp for vi glemmer frister for levering av ferielapper og sånt. Uff, er vel litt sløv men men. Er vel ikke så viktig heller.

Skulle hatt en person til å ta seg av sånt for meg.

Ja, jeg leser alt jeg får. Synes det er viktig å følge med og holde seg oppdatert. Får heldigvis ikke så mye papirer, men mye blir skrevet på tavlene.

Det samme gjelder i bhg jeg er ped.leder. Vi prøver å holde papirmengden nede, og ikke dele ut mer enn nødvendig. Skriver mye info på tavlene, feks om hva vi har gjort i dag, praktiske beskjeder og påminnelser. Alle har et ansvar for å følge med på det som informeres om, enten det er på den ene eller den andre måten. Dette prater vi om på foreldremøtet på høsten. Det er viktig for oss som driver en barnehage at foreldrene tar initiativ, og følger med. Synes også det er viktig at frister for svar, levering av lapper osv overholdes. Det har da litt med respekt for oss som jobber der og for driften å gjøre?

Annonse

Leser det som kommer. Ikke så ofte jeg leser mnd planene veldig godt, titter som oftes på de når jeg går fra barnehagen om dagen. Synes det holder at de henger der. Men det var veldig morro de første mnd, da begynte det å gå litt i ett etterhvert.

Men får ikek veldig mye å lese fra barnehagen. Det meste blir hengt opp.

månedsplanen henger på innsiden av døren til kjøkkenskapet til lillemann, så den har jge alltid kontroll på. Brev og notatskriv fra bhg leses av både mor og far, før det arkiveres. Synes det er veiktig å få slik informasjon, og jeg liker at vi blir oppdatert.

På en helt annen side, så vil jeg si at ped leder i bhg vår gjør en veldig god jobb:))) Da vi hadde foreldresamtale med henne like før jul, forklarte vi hva som var viktig for oss, at siden lillemann ikke kan prate enda, at de ansatte tar seg tid til å prate med oss når vi henter, fortelle hva de har gjort, har han sovet, og slike ting. Dette ble tatt videre med en gang, og hver eneste gang vi henter får vi vite slike ting. Sikkert ikke alle som synes det er så viktig, men vi synes det er godt å vite hvordan lillemann har det om dagen siden han ikke kan videreformidle det helt selv enda.

Litt på siden, men ville bare si det:)

Leser både mnd plan og årsplan. Skriver ned alt som skal skje i bhg i boka mi, slik at jeg vet hva som skjer den og den dagen.

Også leser jeg mnd plan, for der står det hva dem skal bruke mnd til. Og det syns jeg er en kjempe fin samtale emne med sønnen min. Det er alltid godt å vite hva som skjer i bhg.

hadde barnehagebarn( nå skolebarn) og har snart ett i bhg. igjen. jeg leser alt, hadde veldig ryddig info ca. to ganger i mnd. Ellers var det en "Dagen i dag" lapp hengt opp som vi kunne lese ved henting. Kjempefint! Da visste vi med en gang hva de hadde gjort utover dagen. Barn vil ikke alltid fortelle noe, og det går jo ikke an å spørre hver dag heller.

Jeg hadde foretrukket om det ble lagt ut litt på nett hver dag. Vi foreldre kunne fått brukernavn og passord og logget oss på. Der kunne de lastet opp noen bilder og skrevet litt om hva som hadde skjedd i løpet av dagen eller uken. Burde ikke være sååå vanskelig å få til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...