Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som ped leder i bhg og lurer på hva dere gjør med papirer dere får i barnehagen. Leser dere alt av skriv fra styrer og avdeling? Syns dere at dere får for mye eller for lite info? Hva med periodeplaner og årsplaner. Leser dere dette?? Hva er det som gjør at dere evt ikke leser? Langt, kjedelig? Håper på mange svar.

Fortsetter under...

Vi leser det såklart! Det er jo gitt oss for en årsak. Leser ukeplaner (for da vet vi hva vi skal kle på ungen, samt at vi kan snakke om hva de skal gjøre/ har gjort ) . Årsplaner blar vi i, har dem stående og tar dem frem om vi lurer på noe. Vi vil har mer ifno, ikke mindre! Så bare kjør på... : ))

Leser det av plikt selvsagt.

Hadde en ped.leder som skrev veldig barnslig og ustrukturert. Hun kunne skrive om at foreldre måtte huske å holde kjernetider, ikke komme i frokosten etc. Det kunne hun ha tatt opp med de foreldrene det angikk. Det førte til at jeg ble ganske så lei hver gang det kom et nytt skriv i hyllen.

En venninne av meg får all infoen på en kjempe flott kalender fra bhg. Flotte bilder av barna, info skrevet inn på de ulike dagene i året. En hver småbarnsforeldres drøm spør du meg.

Er infoen informativ og lett å forstå, er det en fin kommunikasjons måte. Holder med info 2 ganger i måneden :=)

glemmer til og med å lese av plikt noen ganger. Blir lagt på kjøkkenbenken eller noe og blir "borte". Får av å til sånne påminnelse lapp for vi glemmer frister for levering av ferielapper og sånt. Uff, er vel litt sløv men men. Er vel ikke så viktig heller.

Skulle hatt en person til å ta seg av sånt for meg.

Ja, jeg leser alt jeg får. Synes det er viktig å følge med og holde seg oppdatert. Får heldigvis ikke så mye papirer, men mye blir skrevet på tavlene.