Gå til innhold

Utdriving, nå går det dårlig... Ammehjelp!

Anbefalte innlegg

Utdrivingen er så treg at min kjære sønn gir helt opp. Jeg vil ikke presse han til å suge, men han har hatt nærmest fri tilgang i hele dag, og han har bare diet 3 ganger, mot normalt 6-7. Har lagt han til veldig ofte, men han har bare drukket melk 3 ganger (etter MANGE minutters jobb) Han er fortvila og lei, og jeg er så redd. Vet at det ikke hjelper å stresse, men sånn som situasjonen har blitt, vil jo produksjonen synke, og jeg har så inderlig lyst til å amme lenger. What to do!

Fortsetter under...

Har ikke spray. Kan nok skaffe i morgen. Er det det som er Lecitin #spmtegn# Eller er det noe annet #spmtegn# Har nok vært litt ekstra sliten, men ikke noe mer dramatisk enn det. Virker sprayen med en gang #spmtegn# Masse takk for hjelp!

Sprayen er øyeblikkelig. Lecitin gjør melken mer flytende. 1200mg i døgnet så lenge du ikke har tilstopping. Du får det på apotek og helsekost. I kombinasjon burde det gjøre forskjell for deg. LEcitin er sojabasert. Rull den andre brystvorten imellom hendene når du ammer, og ihvertfall pass på at brystvorten er trykket inn.

Du røyker/drikker ikke, ikke noe dramatisk/leit i de siste dagene, ikke noen medisiner/urter/spesiell te?? Få nok søvn også, sov på dag også, helst!

Ikke røyk/alkohol eller noe annet "rart" Sover nok litt lite, men det skjedde så veldig plutselig. Håper babyen er tålmodig med meg, er ikke klar for brå ammeslutt. Og han får bare ett, noen ganger to, måltider fast føde om dagen, så jeg blir redd det blir lite når ammingen plutselig skurrer.

Annonse

Når fikk du spiralen, kobber eller hormon?

Du har ikke spist noe med salvie, mye peppermynte, andre grønne urter (ikke dill, det er ok)? Det finnes også et homeopatisk middel for utdrivingen, og akupunktur hjelper mange.

Bukkehornsfrø (krydder) hjelper på melkemengden også.

Fikk spiral i november. ingen urter. kan prøve akupunktur. men vil baby klare seg med så lite fram til det blir orden på sakene, kan han få vegring... Sikkert ikke så lett å svare på, skulle ønske jeg bare kunne hoppe noen dager bakover og fortsette å amme masse og kose meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...