Ellen81 Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Noen ting er nesten litt for teite å spørre om, men jeg må bare høre... Er blitt så fryktelig forkjøla, og full av ganske tykt slim. Det går ikke å hoste det opp og er helt gåen i rygg osv av å hoste sånn. Vil bare bli kvitt slimet og gørra og bli frisk igjen... Men, hvis jeg bruker feks bisolvon slimløsende tabletter eller mikstur kan dette føre til at slimproppen løsner? Det ville jo vært litt kjedlig allerede nå i uke 28... På forhånd takk for svar jenter
lillebolla -høygravid- Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hei. Jeg var innom apoteket her forleden å skulle ha noe slimløsende mikstur, men hun dama på apoteket ville ikke selge meg noe uten at jeg hadde spurt legen først... Hun snakka noe i at d ikke var så bra å bruke i 3.trimester..
Jente1980 Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Nei, det kan jeg ikke innbille meg!!! Hostesaft som er slimløsende virker løsende på slimet i halsen din, den kan da umulig ha innvirkning på slimproppen... Men det er viktig at du kjøper hostesaft som kan drikkes av gravide. Solvipect er trygg det vet jeg med sikkerhet, og den er slimløsende. Men jeg er ikke lege eller farmasøyt, forholder meg bare til det som står på flasken.
Jente1980 Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Dette sto (bla.) i felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Solvipect: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser
Jente1980 Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Dette stod om Tuxi, men den er jo hostedempende, og ikke slimløsende: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket ved terapeutiske doser.
*We68* Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Denne stod på fremsiden på startsiden i dag om tuxi: http://www.abcnyheter.no/node/44081 jeg var på apoteket og måtte ha hostesaft som var slimløsende og fikk bisolvoks. men hadde jeg bare klart å få den i meg da....smaker jo heeeelt pyton :-P
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Vil bare informere om at de har stoppet salget på TUXI,leste det på vg nett i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå