Gå til innhold

Kan man ta celleprøve selv om man er gravid?


Serial mom

Anbefalte innlegg

Er litt redd for å la gyn. pirke oppi der,har mista 2 ganger før,og er/var sliter,så har ikke veldig lyst å øke risikoen. Hadde en celleprøve som var svake forandringer på for 6 mnd. siden,så jeg skal egentlig ta en ny en nå,for å se om det har gått tilbake til normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok celleprøve da jeg var hos min gynokolog 13 mars, og da viste det seg at jeg var gravid :)

uten at han så det siden unfangelsen var rundt 10 mars :)

jeg hadde invendig ul også

så jeg tror ikke det skal være så farlig å ta celleprøve når man er gravid han skal jo ikke sååå langt inn heller da hehe

tror jeg tok celleprøve med nr 1 også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,er kanskje ikke så farlig. Men det er så ekkelt med den pinnen,usch!:-( Ordentlig ubehagelig!

 

Skal dit for en tidlig UL etter påske uansett,så hun får vel avgjøre om hun skal ta en prøve da.(kan jo være jeg har mista til da uansett,hvem vet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos gynekolog på mandag, han tok celleprøve. Det var egentlig meningen at fastlegen min skulle gjøre dette, men gynekologen sa at han kunne gjøre det siden mange fastleger ikke vet at man IKKE skal ta prøve fra livmorhalsen som man gjør til vanlig. Det kunne være farlig. Så han tok bare en celle prøve fra vagina. Må ta en ny fra livmorhalsen etter fødselen. Anbefaler deg derfor og spørre legen din først hvor han tar celleprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elli-karamelli

 

HERREGUD da hvor pessemist du er da !!!

kan jo være jeg har mista til da uansett

 

hva er ekkelt med den pinnen i vagina da?? da må det være jaggu ekkelt å ha sex også da når han trenger inn i det helt i bånd!

 

rister på hode av slike kommentarer kan jo være jeg har mista til da

dere jenter tenker alt for MYE negativ og så skriver dere det ned slik at alle andre kan lese at dere er redde for ditt og datt....

 

du og dere andre må tenke positivt og ikke så mye negativt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at eg blander meg her....

MEN, leste du innlegget til elli??

Skjønner godt elli er pessimist eg.. er ikke lett å glede seg over en graviditet og knytte seg til en spire som en er livredd for å miste!!

Hun beskytter seg selv på denne måten, det kan vel alle med litt empati forstå?! Eller??

 

Og sammenligne en gu med sex?? Enten har du veldig "gode" opplevelser fra gu eller "dårlig" sex!! :-))

 

Og et internettforum er fritt for alle, og dermed alle sine meninger, redsler, gleder osv... alt er frivillig å lese!!

 

Ønsker deg lykke til videre!! Og en gyn. vet vel om det kan skade med celleprøve.. og er det en risiko der.. ja, så lar du være!! Denne spiren skal du ha!!

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk,dere.

 

Mente også at man ikke skal pille oppi livmorhalsen,så ble litt usikker. Siden det var celleforandringer der sist,så hadde det jo vært greit å få sjekka om dem fortsatt er der eller ei.(og for dere som synes det er hysterisk,halve familien min er død av kreft....)

 

Er uansett gyn. som tar den prøven,og det er jo samme dama som tar UL'n,så hun får avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta celleprøve neste gang jeg skal til legen (da er jeg uke 11 eller noe). Hun ville ikke sist (uke 8), da hun mente babyen skulle få sette seg litt først.

Tror det er sånn at ca uke ¨8 eller noe, så kapsler livmorhalsen, slik at fosteret blir mer beskyttet. Det har jeg lest etterpå og skjønner at det har sammenheng med at legen ikke ville ta celleprøve på meg så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var hos legen i uke 7 og skulle ta en celleprøve. Men mine slimhinner var så såre at hun ikke fikk tatt det uten at det kom blod på (sorry ekle detaljer her). Da kunne hun visst ikke se det som var nødvendig med en slik test....

 

Så jeg skal ta det etter fødselen isteden:)

 

Tror ikke det er farlig nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm,da får det bli celleprøve senere enn gang da,er 8+2 når jeg skal på første UL,får bli med det akkurat da:-)

 

Tusen takk for svar,jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...