Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dag 4, enda lenge til el hvis jeg skal fortsette med de superlange syklusene rundt 36/37 dager. Jeg er ikke akkurat i kjempehumør for tiden. Enda litt "sutrete" og tar til tårene smått og kjenner på angsten for å mislykkes. Tenker litt på at det til sommeren er to år siden sa'en. Ikke antydning til noen ny graviditet etter det, jeg blir rett og slett engstelig for å ikke få det til. Tenk så trist som jeg kommer til å bli i så fall. Disse tankene vil jeg ikke tenke nå, men jeg synes allerede jeg har brukt all energi på dette prosjektet "bli gravid" og det kjennes ikke ut som om jeg klarer et eventuelt nederlag. Huff, nå håper jeg på litt positive tanker, sutre, sutre det er det jeg gjør nå.

På jobb i kveld og sniker meg litt innom bimmen. Her er det i allefall godt å være.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8799303-hum%C3%B8rsvigninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må da ha lov til å ha dine nedturer innimellom du også! Men gi ikke opp!! Vet at moren min prøvde i 2-2,5 år før lillebroren min kom. Og leste et sted at selv 40-åringer har 64% sjanse til å bli gravid i løpet av 3 år, tror jeg det var. Prøv å tenke gode, optimistiske tanker, nå kommer lyset og fertiliteten stiger med våren, trodde jeg. Desuten vil jeg dele et tips som jeg også skrev inn på "bli gravid"sidene: Rosenrot skal visstnok justere hormonene. 40 kvinner som av ulike årsaker hadde mistet mensen (gjelder ikke deg, men likevel...), fikk rosenrot i 3 mnd. 25 fikk mensen tilbake og 11 ble gravide. Men lege bør visstnok rådspørres dersom man vil ta rosenrot MENS man er gravid. Lykke til og gode, lyse tanker til deg! :-)

Hei kjære agne.

Skjønner godt hvordan du har det. Ikke rart en blir lei og oppgitt etter så lang tid.

Du er inne i den værste fasen i syklusen også nå. Nettopp måttet starte på nytt atter en gang. Humøret stiger forhåpentligvis om noen dager.

Det høres ut som at syklusene dine varierer en del, og siden du også har prøvd så lenge så er du absolutt en kandidat for Pergo (om du ikke allerede har prøvd det..).

Kanskje det kan hjelpe deg, både med mer stabile sykluser og satt fart på fruktbarheten. Hører om mange som blir gravide etter en Pergo-kur, særlig i pausemåneden eller etter endt behandling.

Unner deg så veldig å lykkest med dette her nå!

Jeg prøvde også lenge, og etter at jeg oppsøkte en healer ble jeg nokså raskt gravid. Har tenkt å benytte meg av henne igjen viss det ser ut til å trekke seg ut i tid for meg denne gangen også. Kanskje det kan være noe for deg også..?

**Stor klem**

Jeg forstår deg kjempegodt agne! Jeg blir frustrert selv, og jeg har "bare" 28 dagers syklus. De første dagene etter ikm er tunge! Det verste må likevel være å ikke vite når tantemerakkelset dukker opp neste gang, det høres helt pyton ut!! Stakkars deg!

Jeg er enig med smugs i at du høres ut som en ekte pergo-kandidat. Med crinone i tillegg er du også sikret progesteron dersom det gule legemet skulle kollapse. Med pergo har du en stor mulighet for å kutte ned på syklusene i tillegg til at eggene ofte blir "store og fete". Gå rett og snakk med lege!! =)

Lov å sutre har du iallefall, det er grenser for hvor optimistisk en skal holde seg måned ut og måned inn!! Jeg heier på deg!! De positive tankene kommer når du føler for det!!

Stor, stor trøsteklem fra meg!

Vil også bare supplere med min fulle forståelse og sympati. Går å kjenenr på den følelsen akkuratt nå etter en syklus på hele 40 dager! Da lurer jeg virkelig på om toget er gått for meg enda jeg tilhøre de yngre på denne siden. Vi gjør alt hva som er mennesklig mulig og likevel får i det ikke til.

Meeen, det var jo positive tanker du etterspurgte og ikke flere sutreinnlegg, da! Det som hjelper meg litt om dagen er solen og varmen og jeg håper og tror at våren også skal bringe oss økt fruktbarhet. Desuten gir de lange lyse sommernetter god inspirasjon og lyst til aktiviteter som er en forutsetning for graviditet :-)

Kjære Agne-

nei, det er ikke lett å kjenne seg glad og positiv hele tiden når man blir skuffet måned etter måned. Forstår deg så godt!

Tror vi skal tillate oss selv også å være triste og leie underveis i disse prosjektene våre, for det ER en skikkelig nedtur hver gang testen er negativ og tanta kommer.

Håper at du kjenner deg litt lysere til sinns nå, Agne. Dagene går, og EL kommer nærmere, selv om den er blitt skikkelig TREIG hos deg i det siste.

Ønsker deg alt godt- det er virkelig din tur nå!

Måtte påsken bringe gode dager ( og netter..?), EL og aller helst en liten spire til deg !

Mange trøsteklemmer og håp fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...