Gå til innhold

Teutonia spirit s3 - duobag vs softbag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir meg ikke ....:)

Vurderer å kjøpe en teutonia spirit s3...og derfor trenger jeg råd angående hvilken bag jeg bør velge. Fikk rådet fra min svigerinne at jeg burde velge softbag.. men hun bor ikke i Norge og har aldri trengt lammeskinnspose i vognen.

Jeg har termin i slutten av oktober - bør jeg velge duo bag eller holder det med softbag??

I tillegg lurer jeg på om noen vet om det går å få brunfarget S3 vogn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille er født i oktober - og vi har softbag.

Jeg angrer ikke et sekund på det valget og han har god plass - vi har brukt lammeskinn og "voksipose" da det var som kaldest - og kun lammeskinn nå.

Ser ut som han fremdeles har plass i baggen ennå en stund...

Softbaggen er lett å ta med seg - uten at du sliter deg ut med bæring - og bæring blir det mye av....

Skrevet

Vi har bestilt denne vognen med duobag. Selv om vi bor i 4 etasje uten heis foretrakk jeg denne. Synes liksom det er mer solid med noe "hardt" rundt lillepiken. I tillegg er duobagen stor.

Tror nok dette er smak og behag. Begge delene fungerer nok bra.

Har ikke sett denne vognen i brun, men det finnes noe beige varianter. Se www.teutonia.com - under design finner du alle fargemulighetene.

Lykke til!

Skrevet

Hei

jeg fikk stort julibarn i fjor og hadde duobagen. Den holdt fint ut "poseperioden", riktignok hadde jeg dunpose, og ikke voksipose i bagen. Jeg var veldig fornøyd, synes vogna ble mye tøffere med duobag enn softbag. Husk madrass til duobagen. Du får jo også med stormtrekket til dubagen, og det er fint å bruke på sportsvogna også.

Skrevet

Enig i at det ser bedre ut med duobag. Men har softbag til Spirit'en min. Junior kom i slutten av november. Nå har ikke jeg prøvd noe annet, men veldig fornøyd med denne, det er god plass i den. Har hatt dunpose i den og lammeskinn i bunnen uten problem i vinter. Er vel litt smak og behag. Men fikk anbefalt softbag i butikken, så valgte det, og er fornøyd. Lett å bære. Kan ta ut platen under og "stiverne" langs siden og bruke den som fotpose senere når barnet sitter mer oppreist i vogna. Lykke til med valget :)

Skrevet

Har ikke vognen selv, men kjenner noen med denne vogna. De bor i 4 etg uten heis og har softbag som de har brukt lammeskinnspose oppi. Voksipose var det ikke plass til i softbagen.

Dersom du skal bære barnet langt (eks opp flere etasjer) så hadde jeg valgt softbag, eventuelt sett etter annen vogn med lett bag for eks Bugaboo. Vet også at Citybagen til Emmaljunga er lett, men den desidert letteste bagen på markedet er Bugaboo sin. Den er like lang som Simo bagene og man får lett plass til voksipose.

I og med at du har termin i oktober så tenk på at det kan være gunstig med f.eks voksipose (meget god og varm, trenger dermed ikke ha på så mye klær). De fleste babyer ligger i bag frem til de er ca 6 mnd, da vil mange av de gjerne følge med litt og mange velger dermed å gå over til å bruke sportsdelen. Siden du som sagt har termin i oktober så kan det være lurt å velge en bag som du har god plass i pga vinterklær, voksipose/dunpose etc som tar mer plass en bare lammeskinn og dyne/teppe.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...