Gå til innhold

solcreme


c-lotta

Anbefalte innlegg

Är det någon som vet vilken solcreme som är bra får di små? Vet att de ej ska va i sola men ibland så blir det litt sol och vill vara säker på att skydda henne. Några tips ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket har de jo stort utvalg. Ville nok gjerne kjøpt til babyen der. De solkremene du får kjøpt "over alt", har ikke kommet så godt ut i test tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt og lest at barn under 1 år aldri skal være i direkte sollys og derfor heller ikke skal smøres med solkrem ?!

Brukte aldri solkrem første sommeren til datteren vår, men hun var alltid i skyggen og var tildekket med luftig tøy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mattilsynet tester solkremer hvert år! Jeg pleier å ta en titt på testresultatet der:

 

http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pageid=54,40083&_dad=portal&_schema=PORTAL&navigation1_parentItemId=2743&navigation2_parentItemId=2743&navigation2_selectedItemId=3551&_piref54_40088_54_40083_40083.artSectionId=3855&_piref54_40088_54_40083_40083.articleId=37464

 

Denne lenken ble visst i lengste laget. Hvis den ikke virker gå inn på matilsynet.no, velg kosmetikk, deretter produkter.

 

Testen er ikke gjort spesielt med tanke på babyer, så faktoren er ikke alltid så høy. Men jeg tenker at dette til en viss grad er overførbart til samme merke med høyere faktor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...