Gå til innhold

Venter på klarsignal!!! Er det flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 26 år som sammen med min fantastiske samboer er kommet frem til at vi ønsker oss barn! Jippi! Er det ikke den beste følelse i verden å få vite at mannen i ditt liv tenker "Ja, min kjære, jeg vil at du skal være mor til mine barn!"

Men så var det det at jeg for øyeblikket er langtidssykemeldt og i prosessen til å komme med tilbake i yrkesaktivitet. Jeg må først finne meg en ny jobb... og deretter klare å beholde den! Det er et krav jeg har satt meg selv, for at barnet mitt skal ha frisk mor og best mulig utgangspunkt!

Derfor lurer jeg på om det er flere her inne som er i samme eller lignende situasjon og kunne tenke seg å slå følge videre... kanskje gå det an å motivere hverandre, stille opp for hverandre i motgang, og glede seg over hverandres fremgang! Jeg har flere venninner med barn og et par uten som ikke vil ha... og dermed ingen å prate med som er i samme situasjon som meg! Håpet er å finne et par "Verpeklare" her inne å dele ventetiden med!

Gi meg en pling her i tråden eller privat om dere er interessert!

c")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten presisjon:

Dere trenger ikke å være verken sykemeldte eller uten jobb for å være i "samme eller lignende situasjon".... bare å ha lyst på barn, men må vente (av ulike grunner) er mer enn nok!

Mangfold gir muligheter vettu!

c")

Skrevet

Jeg er i en ganske lignende situasjon! Jeg har vært halvt sykemeldt i et år nå. Og først nå begynner jeg å føle meg klar for å jobbe mer! Men må si at etter et år med mye fritid blir det tøft. Vi har planer om å lage en liten en i mai/juni. Så det er jo en liten motivasjon for å jobbe mer! Jeg og vil jo gjerne at babyen min og vi skal ha best mulig økonomi!

Skrevet

Så greit at det finnes flere enn meg da! Vi kan vel holde hverandre litt oppdatert her inne!

c")

Skrevet

Jeg er på en måte i samme båt! =) Både jeg og sambo er klare, men siden jeg er student enda, men blir ferdig utdannet i sommer, vil jeg gjerne jobbe litt før vi starter på prøvingen!

Fint å se at det er flere som lurer inne på sidene her, som ikke er i prøveperiode eller allerede gravide! =)

Skrevet

Nemlig... Det er greit med de prøvende og de gravide - det er jo det vi skal bli, men vi er ikke helt der enda! Kjenner litt på "misunnelsen" der gitt!

Hva studerer du?? Jeg er ferdigutdannet sykepleier men studerer også akupunktur...

Hvor lenge har du lyst å jobbe før du begynner å prøve?? Vi har tenkt at for meg passer det rundt et halvt år - da vet jeg hvertfall om dette er noe jeg er frisk nok til og kan fortsette med - håper jeg da! Så må jeg også vente til jeg har jobben først... og det kan jo ta litt tid å finne! Så ingen eksakt dato akkurat! Tar det litt som det kommer og meninger er til for å forandres ikke sant???

Klem

Skrevet

Litt "sjalu" på de jeg også..Hihi.. =)

Studerer Markedskommunikasjon jeg, ferdig i juni! Jeg vil iallefall jobbe så lenge at jeg får permisjonspenger, må vel jobbe i minst 6 mnd om jeg ikke tar helt feil?.. Tipper det kan ta litt tid før jeg får meg jobb jeg også, værtfall en jobb som jeg kommer til i trives i da. (Selgerjobber er det masse av, men vil ikke ha det..)

Tar det litt som det kommer begge to da! =)

Synes litt synd på samboeren min da, han har vært klar leenge, og alle hans venner er nybakte foreldre.. Men han må nok bare vente på meg gitt! =)

Du får ha lykke til i jakten på jobb da!

Skrevet

Takk takk... fingrer og tær krysses for at det finnes en perfekt jobb til meg!

Stakkar samboeren din ja... Hehe! For oss er det litt omvendt... det er jeg som har masse nybakte foreldre og har hatt lyst på barn leeeeeenge! Men skal man først planlegge det, da kan man planlegge litt fornuftig og ta ting i riktig rekkefølge syns jeg!

Hvor bor du hen da?? Er det vanskelig å få den typen jobb du vil ha der?? Er ikke så kjent med bransjen jeg... For meg blir det neppe noe problem å finne verken vanlig sykepleier jobb (som jeg ikke vil ha) eller en litt annerledes jobb der jeg kan bruke utdannelsen min... Jeg bor nemlig i Oslo!

Har du planer for påsken? Vi skal være litt hjemme og litt hos min far i Mandal - håper det blir fint vær - det ser hvertfall sånn ut nå!

Skrevet

Hei Maggimor! Hvor står det til idag??

Hva er det du jobber med da?? Skal du tilbake i full jobb der du har halvstilling eller bytte helt?? Har fått innvilget yrkesrettet attføring jeg da siden de mener jeg ikke bør tilbake til mitt gamle yrke... Nye utfordringer står nå for tur altså!

Håper motivasjonen din holder (er det ikke merkelig hvor mye løftet om et barn kan motivere oss til å hoppe og sprette igang!)

:)

Skrevet

Hei bella! Jeg tror vi bare er mer og mer like jeg... he he... Jeg er nemlig også sykepleier! Jobber for tiden på smitteposten på sykehuset i Drammen. Trives egentlig kjempegodt! Utrolig flotte medarbeidere, og en utrolig spennende pasientgruppe (infeksjon og hematologi). Det funker greit å jobb der 50%, men da er jeg og sliten. Så jeg kommer nok i første omgang til å ta ekstravakter andre steder, les nyfødt intensiv og barneavdelingen. Det er der jeg har mest lyst til å jobbe samtidig at det er utrolig mye lettere, fysisk i allefall.

Jeg er operert i magen, og klarer derfor rett og slett ikke løfte mennesker på 90 kg lenger. Og da tror jeg det er smart for meg å heller løfte og bære på barn som ikke er så tunge! Dessuten er det noe jeg alltid har hatt lyst til.

Jeg søkte om rehabiliteringspenger i Desember i fjor. Var på trygdekontoret i går for å høre om jeg fikk eller ikke. Da hadde de glemt meg bort... Da bestemte jeg meg for heller å bare hoppe uti det igjen! Jeg har strengt tatt ikke noe å gå hjemme for lenger, jeg må bare tenke litt nytt først!

Hvis alt går som vi vil har vi nurk i magen fra juni... Og bare tanken er sååå herlig! Jeg har ikke så mange rundt meg ennå med barn, men min beste venninne har en herlig liten en, og bare å være rundt dem gjør at jeg kjenner eggstokkene klø!

Oi... Dette ble langt... jaja...

Skrevet

Helt enig i at det er mest fornuftig å planlegge litt før man setter et barn til verden! Vil jo gi de best mulig utgangspunkt!

Jeg bor i Trondheim, hadde nok vært lettere å få jobb hadde jeg bodd i Oslo ja, men, men.. =) Du har jo valgt en fin bransje med masse jobber du da, så får håpe du finner en som passer perfekt!

Ikke de helt store planene for påsken, skal hjem til foreldrene mine, og dit skal tantebarnet mitt også, så det blir gøy! Han er nettopp fylt 3 år, og bor i Oslo (søstern min bor der) så det blir nok moro! =)

Klem!

Skrevet

Hehe... Ingenting i veien med lange svar!!! Så vi er begge sykepleiere! Så gøy!

Har selv vært inne på tanken om nyfødt intensiv og barneavdeling - jeg har dårlig rygg/nakke og klarer heller ikke løftene lenger - og ikke turnus (nakken blir verre av dårlig døgnrytme og lite søvn)!

Nå som jeg har vært 100% sykemeldt lenge, blir det ikke bare ryggen som setter en grense for hvilke jobber jeg kan vurdere... Jeg merker jeg føler meg ganske ute av trening og tror jeg trenger en litt mykere start - ikke å bli hivd på dypenden liksom - når jeg først skal tilbake! Og på en barneavdeling - selv med ingen løfting og problemer for ryggen - hadde jeg nok følt ganske "Out of my league" til å begynne med!

Juni blir nok en fin mnd å bli gravid på kan jeg tenke meg... Selv hadde jeg tenkt samme tanken - men det blir nok nærmere juni 2008 for min del... men hvem vet! :)

Har du planer for påsken da???

Skrevet

Er du oktober barn Libra84??

Har ingen med småbarn sånn i nærheten som jeg kan bryne meg på, men det nytes fullt ut når vi endelig får besøk! Samtidig er det ennå litt deilig å kunne levere dem tilbake når de hyler av full hals! Tenker man får mer enn nok tid å slite med den slags med egne barn! Men pludrer de fint og smiler og blåser bobler, da raser timene avgårde og de kunne gjerne ha blitt bare litt til!

Har du en følelse av at det er en eksplosjon av gravidemager når våren kommer - og barnevogn på alle kanter?? Det har jeg... Var ute i byen idag og de er overalt!!! Gir meg mulighet til å se på vognene og tenke "tja, kanskje en sånn eller sånn en"... også bli jeg selvsagt misunnelig på de fine fine magen... Samboeren blir nok snart mett av å høre "å jeg ønsker meg en sånn fin struttemage!!!"

Klem tilbake!

Skrevet

Uff. påsken blir stille og rolig her... Skal jobbe mesteparten av påsken. Også er vi på jakt etter leilighet så skal på litt visninger og sånn da... Men ut over det blir ikke påsken her hjemme spesiell i år i hvertfall! Blir sikkert myye bedre neste år med stor mage! he he. Da regner jeg med det blir tur til nordland og besøke svigerfamilien. Skal forsåvidt opp dit snart i år og, i mai.. Så vi utsetter ferien til da i stedet!

Enn du da? Store planer?

Skrevet

Hei:)

Jeg er 23 år, samboeren min er 26. Sammen har vi en datter som blir 7 år 15 juli. Jeg har lenge hatt lyst på et barn til, for jeg er jente og babyer er alt som surrer rundt i hodet mitt. hehehe:)

Men jeg begynte på utdanningen min når dattera vår var 2 år, og nå har jeg ett år igjen på sykepleien. Det siste året har også sambo ønsket seg barn, men han er litt mer fornuftig enn meg kan du si. Han vil vente til jeg er ferdig på skolen og fått meg en jobb, slik at vi har råd til at jeg kan gå hjemme med den lille når den tid kommer. Vi hadde hatt råd til det nå også, men det er greit å slippe å snu på hver krone pga trang økonomi. dessuten merker jeg at dattera vår blir mer og mer krevende økonomisk. Det er så mye hun vil være med på, og alt koster jo penger...

Så jeg er egentlig enig med sambo om at vi bør vente en stund til...vi kommer til å starte prøvingen om ett år, så får vi se hva som skjer:) Gleder meg hvertfall sinnsykt mye...noenganger føler jeg ventetiden er altfor lang!!!

Skrevet

Hei *Siv*

Velkommen skal du være i tråden her! Det er så godt å se at det er flere fornuftige mennesker her inne som vil gi sitt barn det aller beste! Men uansett hvor fornuftig man skulle bli - ventetiden er lang den!!! For når du for såvidt har bestemt deg for at du skal vente til et visst tidspunkt med å prøve - da er du uansett i "hodet" klar for barn... og da melder utålmodigheten seg!

Jeg og sambo er blitt "flink" å se alle de fine mager og vogner og ammende mødre! Og det skjer ganske ofte at dersom vi er i en butikk, kan du banne på at hvis det finnes bare en søt liten gjenstand som passer enten til en gravid mage eller en babyfot, da finner vi den!!!

Klem

Skrevet

Påskeplaner:

Det blir litt her hjemme, med studier og en veranda som skal pusses opp og bli fin til sommeren! Også skal på besøk til en venninne som akkurat nå venter på å føde sitt 2. barn og deretter til min far en dag eller to...

Skal se om jeg kan nyte solen litt også!

Bellababy

Skrevet

Av og til er det bare så sinnsykt irriterende å være fornuftig;) Ihvertfall når, som du selv sier, du treffer gravide folk og søte babyting uansett hvor du går. Men det er godt å vite at det flere i samme situasjon som meg, for da blir kanskje ventetiden lettere å holde ut:)

Egentlig så går jo tiden veldig fort da...føler at jeg nettopp begynte på sykepleien, og nå har jeg bare litt over ett skoleår igjen. Åhh, det skal bli så innmari godt å bli ferdig. Da får jeg meg jobb (forhåpentligvis), og utenom jobb trenger jeg kun konsentrere meg om familien. Ingen lekser, ingen oppgaver, ingen eksamener...JIPPIIIIIIIII :)

det er flere iklassen min som har fått/skal ha barn i løpet av studiet. Mange av dem velger å ikke ta permisjon; de tar den lille med på skolen. Tenk hva de går glipp av egentlig, når de gjør det på den måten. Jeg har ihvertfall tenkt å ta full fødselspermisjon og være hjemme og nyte familielivet:)

Skrevet

Ventetiden kan vi dele vettu! Og ja det blir enklere da!

Du gjør rett tror jeg i å vente til du er ferdig med skolen... jeg hadde det sånn jeg også - mange i klassen som ble gravid i siste året på sykepleien! Og jeg tenkte da akkurat som deg... jeg vil nyte fødselspermisjonen så mye som mulig og kunne ikke ha gjort det mens jeg fulførte et fulltidsstudium!

Men det samme gjelder også etter endt studier - regelen er vel sånn at man skal ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjonen trer ikraft... Så anbefaler at du finner deg en full stilling og begynner å prøve når du har fått den... og kanskje er det greit å ikke annonsere fullt om prøvingen for arbeidsgiver og/kollega når man nettopp har begynt i jobben! At det skjer er en ting men kan tenke meg en arbeidsgiver ville følt seg ganske snytt om de hadde ansett en som visste de skulle prøve å bli gravid! De har ikke lov å spørre om det og heller ikke lov å sparke deg om du blir gravid...

Skrevet

Til maggimor, libra84 og siv

Hva sier dere til å starte en tråd (under "Snart klar") med et eget navn. Hver mandag kan vi starte en ny tråd med "...NAVN... - Uke ..."

På den måten blir vi en liten gruppe som holder kontakten uten å måtte leite etter innleggene som vi skriver! Tema kan handle om så mangt... ikke bare ventetiden på å prøve å få barn! Filmer, bøker, butikker med fine gravide klær, babyhistorier, hekleoppskrifter (for dem som liker håndarbeid) og en million andre ting!

Hvis dere vil være med, trenger vi noen forslag til navn...

"Verpeklare babes"

"Solskinnssnuppa´er med babylyst"

Fritt frem for å komme med flere... Så blir det avstemning!

c")

Skrevet

Jeg er med! Hehe... Har alltid hatt lyst til å høre litt til på en egen tråd!

Har i dag fylt ut søknaden for å søke ekstravakter på nyfødt intensiv. Gleder meg vilt og håper virkelig jeg får innpass der!

Hva skal folk i helgen? Jeg har store planer om å rydde og vaske leiligheten i dag. Kaste samboeren ut til en kamerat, (noe han bare blir glad for) så jeg kan ha huset i fred og vaske og rydde og høre på høy musikk! he he. Blir i allefall ikke fylla.

Er det flere enn meg som ikke lenger har samme glede av alkohol? Det siste halve året etter at vi begynte å planlegge barn har ikke alkohol smakt like godt, fester og byen har ikke vært like morsomt, og hangoveren har vært verre enn noen gang tidligere. Jeg syns det er deilig å ikke savne det alt nå. Da vet jeg at jeg ikke har behov for det under svangerskapet heller. Regner med det kommer av tanken på barn. Er det flere av dere som har samme tanke?

Skrevet

Så gøy! Da starter vi en egen tråd - hadde du navneforslag??

Og alkoholen... har akkurat samme opplevelse som deg! Har aldri vært en som som må drikke seg snydings hver helg, men det siste halvåret har det blitt enda mindre lyst til det... Fullstendig stopp en stund og nå bare litt rødvin som fredags/lørdags kos med en film eller noe! Samboeren følger fint med på trenden også! Så tror ikke jeg kommer til å savne det egentlig jeg - er bare godt å vite at jeg ikke kommer til å påføre barnet mitt vondt pga det hvertfall!

Husvasken tok du igår eller?? Jeg tar den idag... Er ferdig med støvsuging, tørke støv, vaske ned kjøkkenet og badet fra topp til tå og lufte litt godt! Nå skal vi på loftet og rydde i boden... Var på ikea igår og kjøpt hyllesystem - nå skal det bli slutt på rotet der oppe håper vi!!!

Lykke til med søknaden din da! Håper du får ekstravaktene! Men husk å ta vare på deg selv... Man må ikke alltid si ja til andre - da sier man som oftest nei til seg selv!!!

Skrevet

Vet du... Jeg begynte heller på et strikkeprosjekt i går jeg da... I og med jeg ikke kan strikke what so ever så er det kanskje greit å begynne tidlig med det her! he he... Så foreløpig ser det ut til å bli en svart strikkagenser til en toåring (siden jeg ikke har små nok pinner til barn). Skal en tur på kafè med ei venninne nå, men håper å få vasket ned alt etter det. Er så mye mer koselig med en ren leilighet. Er bare det at det er utrooolig kjedelig å vaske! he he

Skrevet

Hei Bellababy..

Var litt av en tråd detta her. har akkurat klart å kværne igjennom hele. Men føler seg nesten som en liten kjletring der man leser andres samtaler.. *rødme*

Jeg er også en venter på ubestemt tid. Fikk en nakke/hodeskade for 2 år siden og venter og venter på å kunne komme tilbake i jobb igjen. Hadde vært så kjekt å jobbe seg opp penger og rettigheter før man setter igang med neste prosjekt. Men er jammen imeg ikke lett å vente.. Men så er jeg 28år og har barn rundt meg overalt,venninder som er foreldre, og en herlig samboer som er helt frelst på tanken om en liten en..

Så venter man da, sånn for å være fornuftig, og litt for at det er skummelt å sette igang.. Vil helst ha økonomi (og form) i orden før--

Men er nok mange dager jeg bare tenker, shit la gå.. alt går seg til.. så var det de andre dagene.. hvor man er mer.. vente vente..

Masse god påske hilsener til dere alle sammen..

Er litt spent på hvor jeg kommer inn i tråden. nederst kanskje.. hehe..

;o)

Skrevet

Hei Barnkanskje?

Hjertelig velkommen skal du være! Her er det plass til mange vettu!

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...