Jorunn79 m/ jente i magen Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har skrevet en tråd tidligere om teutonia spirit s3 som vi tenker på å kjøpe. Har da endelig begynt å få kontroll over alle de uttallige kombinasjonene denne vognen kommer med. Spørsmålet mitt da er: Jeg har termin i oktober/november... klarer jeg meg med en softbag eller kan denne bli for liten hvis jeg skal bruke lammeskinnspose i tillegg? Ønsker å kjøpe kombivogn med softbag hvis jeg kan klare meg med det. Eller må jeg kjøpe duovogn. I tillegg er jeg usikker på om jeg trenger et såkalt stormtrekk - fikk et råd tidligere at regntrekket til teutonia vognene var dritt. Erfaringer??
Murmeline Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Softbagen holder i mange tilfeller i ca 4mnd, så kaster man ut den, og bruker kun sportsvognen. Selv har jeg brukt sportsvogn siden januar med sauepose i, det var ikke noe problem (jeg bor på østlandet). En sauepose fyller opp nok softbagen veldig, så babyen blir nok fort for stor. Om du velger hardbag holder nok denne lenger, da er det sikkert naturlig å bytte til sportsvognen når det blir varmt i været, som feks nå... Husk at noen babyer synes det er ok å bare ligge frem til de er 6-7mnd, mens mange babyer liker sportsvognen bedre, allerede fra 3-4mnd, de kan kikke mer på verden i den, enten de får lov å sitte-ligge bittelitt, eller de ligger flatt. Dette var jo litt argumenter for og mot. Du klarer deg med softbag, men hvis du bor på et veldig forblåst sted, ville jeg nok anbefalt hardbag, så er du garantert lun og god bag lengst mulig.
Fikk maibaby06 Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 jeg vil tro at softbag går bra med lammepose oppi til en som blir født på den tiden av året. Jeg hadde min gutt i softbagen til han var over 6 mnd, lå da bare på bakdelen av skinnet. (min var stor v 6 mnd da). Når jeg måtte ha hele posen tok jeg ut softbagen og la posen direkte i sportsvogna. Det teutonia kaller stormtrekk er mer en fotpose. På softbagen er det trekk, men det kan bli litt stramt hvis du har lammeposen oppi bagen. Da kan du ta av trekket og feste stormtrekket over bagen og under fotstøttet hvis du skjønner. Og ja, regntrekket til teutonia er noe dritt:-) mitt gikk i stykker også etter noen få gangers bruk. Kjøpte det trekket som selges som ekstrautstyr-tror det koster 350;- på lilleprinsen.no. Det er til gjengjeld et utrolig godt trekk, med regnskjerm så det ikke regner ikke på den lille tassen.
Jorunn79 m/ jente i magen Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 Takk for svar!! Er helt super forvirret i denne jungelen av vogner og utstyr. Det hadde vært mye greiere hvis det bare var en type - seriøst Tror jeg går for softbag - så får vi heller handle inn duobag ved behov... den kan jo skje at jeg får en KJEMPE baby Går i hvertfall bedre rustet ut i barnevogn jungelen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå