Gå til innhold

Brystvegring og introdusering av fast føde

Anbefalte innlegg

Har lenge slitt med en gutt som er "vanskelig" å amme. Det startet da han var rundt 6 uker og plutselig nektet å ta den ene puppen. Så gikk det bra en stund, men nå i det siste har han begynt å ikke ville spise når jeg sitter og ammer han. Noen ganger går det, men som oftest begynner han å suge for så å vri seg unna. Jeg vet jo ikke om det er fordi han er mett, men synes det er litt påfallende at det skjer når jeg sitter og ammer, legger jeg meg ned på senga så vil han plutselig ha. Og tidspunktene sier at han skal være sulten (2-3 timer siden siste amming) Vektøkningen har hele tiden vært bra, men jeg har virkelig måttet jobbe-har ikke kunnet være mye på cafe akkurat. Og nå begynner jeg ærlig talt å bli litt sliten av dette her, har lyst til å komme meg ut uten å måtte spørre om jeg ev kan låne senga der jeg er. Jeg lurer rett og slett på om jeg skal begynne med grøt for å få litt større avstand mellom måltidene. Han er forresten fire måneder nå.Vil dette kunne gjøre det enda vanskeligere å amme han?Hva gjør jeg evt da? Vet ikke om jeg bare skal fortsette sånn som jeg gjør og blåse litt i mine egne behov for å treffe folk?

Fortsetter under...

Han ligger på rundt 200-250 gram i uka. I dag har jeg ammet ca kl 0300-0600-0900-11-13-15- og nå rundt klokka 17. Jeg ammer hver gang han våkner etter å ha sovet og han er ca våken 1,5 time for så å sove en halv time-time.Vet ikke om dette er for ofte? Noen av måltidene spiser han ikke så mye. Jeg regner med å amme rundt 19 og deretter våkner han rundt 24.00, kanskje før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...