Gå til innhold

Når kjenner vi livmoren fra utsiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg sånn til å kunne kjenne toppen på livmoren over skambenet. Husker det var så fantastisk sist jeg var gravid. Det er nå 10 år siden, og jeg klarer ikke å huske når jeg kjente dette første gangen. Er det noen av dere november-mammaer som kan kjenne deres livmor når dere ligger på ryggen? Og hvor mange uker er dere evt på vei?

Spent!! c;)

Skrevet

Jeg vet det er veldig individuelt, men tror alt fra uke9 til 11 skjer det noe...

Synes magen rett over skambeinet har begynt å fylles ut litt jeg..Nederst liksom...En liten kul liksom som ser litt " hoven" ut. Er 7 uker i morgen.

Skrevet

Var på først kontroll hos legen for en uke siden. Fikk ny time igjen 24. april. Hun sa at innen da kom jeg til å kunne se og kjenne livmoren min på utsiden.

Synes allerede jeg kan merke en liten forandring. Ingen tydelig kul, men litt hardere i det området liksom. Mulig det er noe jeg innbiller meg, er jo veldig oppmerksom på at det skjer ting med kroppen om dagen :o)

Er i uke 9 nå. Neste time hos legen vil jeg være i uke 13. Så sikkert ganske riktig det bebykos71 sier om uke 9-11.

Skrevet

Får med andre ord slå meg litt til ro enda da. Merker ingen ting jeg, bortsett fra at det strekkes litt dernede innimellom. Lengter etter synlig bevis=)

Takk for svarene.

Har fått time hos legen min rett over påske, når jeg er 8 uker på. Gru-gleder meg til det.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...