Gå til innhold

Hvordan startet kvalmen for dere som ble det?


Lotte&Babyspiren

Anbefalte innlegg

Jeg er noe oppblåst i magen, svetter litt og er kjempe varm i kroppen, ikke feber altså..bare varm på huden liksom (var dette i forrige svangerskap også). også har jeg lyst å småspise på noe hele tiden...men blir litt uggen og kvalm etterpå! Er litt mer kvalm og rar smak i munnen enn jeg var i går liksom. kan man bli plutselig kvalm? Husker ærligtalt ikke når jeg ble kvalm sist....bare at jeg var veeeldig kvalm, klarte ikke jobbe ingeting og gikk ned mange kg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er til-og-fra kvalm nå. Kommer kastende på meg. Er 5+0 i dag. Var litt i går og enda mer i dag. Forrige gang begynte kvalmen omtrent samtidig. Kanskje litt seinere og varte i 3 uker. Er kvalm, løper på do å brekker meg og i neste øyeblikk er jeg kjempesulten :-) Sprøtt... :-) Er også øm og hoven i magen og i dag har jeg tissa "ørten" ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar, jeg kjenner at det bare kommer mer og mer voksesmerter. spesielt når jeg tar det med ro og slapper av, samt når jeg er alene. Kjenner at jeg blir bare mer og mer kvalm også og DEN luktesansen, herreguuud!!:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kroppen min oppfører seg litt rart denne gang. Jeg er sikker på at jeg var kvalm forrige gang i 3-4 uker. (uke 7-8 til ca uke 13).

Denne gang har jeg vært uggen i uke 6,7 og litt i uke 8. Er nå i uke 9 og føler meg helt fin.

 

Jeg merker i allefall at jeg blir uvel når jeg er sulten (har resultert i at matpakka spises kl 10 og at jeg kjøper ny lunsj kl 12) og når jeg drikker kaffe/te på morran (trodde virkelig jeg skulle kaste opp den dagen, så det gjør jeg ikke mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å bli kvalm i dag, er 7+5 uker på vei...har vært kvalm en gang før..altså før jeg viste at jeg var gravid:P

 

ER veldig sånn uggen i kroppen, sure oppstøt også kvalmen da....men går tror jeg over om jeg spiser noe...*hint til emg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm når jeg var ca 5 uker på vei. nå er jeg 7 uker å er like kvalm.... gleder meg til denne fæle kvalmen tar slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kvalm omtrent på dagen 6 uker. På morgenen er det greit nok, men kvalmen kommer fort utover dagen. Bare det å levere i barnehagen om morgenen er en stor operasjon. Når junior er i seng kl 19 sovner jeg som en sten til dagen etter. Mannen min synes ikke jeg er spesielt selskapelig om dagen, nei:-).

Kaster ikke opp, men det er en konstant murring gjennom dagen. Værst er det om kvelden når jeg er sliten.

 

Forrige gang ga det seg rundt uke 11-12. Da var livet bra da!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 uker i dag, men har forsatt ikke noen kvalme. Med førstemann var jeg kvalm fra uke 6 og helt til den dagen jeg ble sendt til sykehuset for å føde. Kastet opp opptil 7 ganger pr dag. Gikk ned 10 kg fra 29.okt til førsten av des. Så jeg håper dere slipper, og jeg håper jeg slipper dette en gang til.

 

det var ikke for å skremme dere, men det kan jo være greit å ha i bakhodet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner at det ikke har vært noe særlig til opplevelse. man skal jo kunne nyte svangerskapet også. Var ekstrem kvalm i forrige svangerskap, det ga seg litt i 6. måned, men aldri helt før jeg hadde født. Nå har jeg begynt med disse luktene og får litt småbrekninger av og til...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del lukter som jeg ikke tålte da jeg var gravid sist. Blant annet hvitløk/løk, et skyllemiddel (pære og ginko), parfymen til min kjære(hadde fint nødt til å kjøpe seg ny) og lukta på soverommet vårt.. Hehe..

Håper virkeli at det ikke blir slik nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...