Gå til innhold

Må hodet feste seg?

Anbefalte innlegg

Et litt dumt spørsmål kanskje, hehe, men må altså hodet feste seg for at fødselen skal starte? Jeg skjønner jo at det ikke er det, hvis babyen kommer ut med rompa først osv, og så skal en vel legge seg ned hivs vatnet går og hodet ikke har festa seg, men er det aller mest vanlig at hodet fester seg først? Det har ikke festa seg med meg enda, så jeg bare lurer på om det betyr at jeg mest sannsynlig må vente ei stund. Har så lyst å bli ferdig snart.....:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8796165-m%C3%A5-hodet-feste-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hodet må ikke feste seg.

Hos meg har ikke hodet festet seg noen av gangene. er 3 gangs nå... Men nummer en var jeg på kontroll i uke 41, da var hodet enda ikke festet. Men han kom 11 dager over.

nummer to kom 4 dager over, hodet var heller ikke festet da...

Så jeg er veldig spent nå... det er enda ikke festet... 4 uker igjen....

Lykke til :o)

Jeg skjønner det sånn at det at hodet fester seg betyr at fødsel nærmer seg. Og det betyr at det ikke blir setefødsel. Jeg har skjønt det sånn at hvis hodet ikke har festet seg når rier/veer og eller vannet går, så må vi være ekstra varsomme, det kan bli en lengre fødsel og med en risiko for fødsel uten hodeleie.

For en uke siden sa jordmor at hodet var "knapt festet" hos meg. Dvs hodet holder på å feste seg. Hvis fødselen startet nå - så vet jeg jo ikke helt hva status er nå. Jeg har heller ikke lyst til å vente lenge, begynner å bli rimelig klar, gitt. Men han kommer vel når han er klar selv. Føler veødig dte er utenfor min kontroll, hehe. Termin om 6 dager...

Eg har att 7 dagar til termin og hovudet har ikkje festa seg men ligge godt ned i sa jordmora. Ho sa at det er ikkje alltid at hovudet festar seg før fødselen startar, spesielt ved fleirgongsfødande. Går vatnet bør ein legge seg ned og vente til barnet kjem lenger ned og hovudet festar seg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...