NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 hei dere.. var til ul i går alt var fint :>).. men det jeg ville dele med dere var at jeg har el 7-8 dager etter fdm. som regel er det 14.. så når jeg skulle regne termin med termkinkalkulator så tok de automatisk utgangs punkt i 14 dager etter 1 dags mens. jeg fortalte henne dette og spurte om jeg var spesiell ettersom jeg hadde så tidlig el?.. da fikk jeg høre at jo eldre vi blir dess tidligerere el får vi.. så det er derfor mine jenter <... at ialleflall jeg bomma fælt til jeg begynte å teste med el tester.. fra dag 5 <. lykke til.. klem
skifer Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Joda,kan stemme til en viss grad det,men vi kan og få senere,det som er mest konstant er luteal fasen,dvs dagene fra el til ikm. Jeg har hatt el så tidlig som dag 8 og så sent som dag 17.. med påfølgende ikm 13-15 dager etter(lutealfasen) Vanligvis dag 10-12. Selv har jeg tempet siden i fjor sommer,før det sjekket jeg sekret,har truffet hver gang,blir desverre ingen baby hver gang man treffer heller,men om man bommer blir det jo hvertfall ingen. Jeg har faktisk hørt om ei som har el under tantebesøket,dag 4. Man kan ikke bare slå fast at el er dag 14,ei heller at man må få den tidligere fordi man er eldre..det er helt individuelt.. Men det de gjør er å regne ut gjennomsnittet,og ifølge gjennomsnittet blir det slik.. Viktig å få med seg synes jeg,selv om de fleste her inne nok er klar over det. Så fint alt står bra til med deg og spiren din NoBlonda,lykke til videre..
nungo Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Har ikek tidligere hørt at eldre kvinner får tidligere EL, men al erfaring tilsier at EL på dag 14 i høy grad er et gjennomsnittstall og at mange av oss har EL enten før eller etter. Jeg har faktisk lest om en her inne som hadde EL allerede på dag 4! Selv sliter jeg tydligvis med sen EL - denne pp tror jeg jammen at den må har vært på dag 20 eller enda senere. Som skifer skriver er det mest konstante tiden melleom EL og neste mens. Håper du ellers fortsatt er i bra form og nyter graviditeten uten alt for mange plager :-)
Dolly Duck Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har bare hørt at når man blir eldre, kan syklusene bli mer ustabile dvs noen ganger er de korte og noen ganger er de lange. Og at dette er begynnelsen på "slutten", men at den kan ta mange år... Noen har jo alltid hatt uregelmessige sykluser, og andre har alltid hatt svært regelmessige. Tror nok skifer har rett i at dette er svært individuelt, men at det likevel finnes en tendens i retning av tidligere el jo eldre vi blir... Vi får klamre oss til el-tester fra ganske tidlig i syklusen da. Så garderer vi oss litt.. =)
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 Ja ble litt forundret over at det var sånn. men det var liksom så soleklart når jeg la frem problemet mitt .. jaja.. takk jeg har det fint.. kvalmen holder på å gi seg men strever enda med sterk hodepine.. men vil ikke klage . skal til fostervannsprøve i tr heim i slutten av april. .. stoor klem til dere.. holder av plass til dere kommer
Agne Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Ja, for min del er jo el blitt mye lenger ut i syklusen enn for bare to år siden. Da jeg ble gravid i juli 05 hadde jeg el rundt dag 11, de to siste mnd har el vært rundt dag 23.
Madammen Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Jeg fikk også høre det av venninnene mine at syklusene ble kortere og da jeg begynte å måle skjønte jeg at jeg var gått ned fra stabil 28 til 25 dager, variasjon fra 24 til 27 stort sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå