Ravna Skrevet 28. mars 2007 #1 Del Skrevet 28. mars 2007 Gutten min på ett år våkner flere ganger hver natt, det har han gjort siden han ble født. Han våkner gjerne rundt midnatt, og siden klokka to og fire. Klokka fem er han våken, men jeg pleier å få ham til å småsove litt frem til seks (men da sover ikke jeg). Klokka seks står vi opp. Dette søvnmønsteret sliter på meg, men det går noenlunde greit nå mens jeg er hjemme. Til høsten begynner jeg på skole, og da kan vi ikke ha det slik, det går bare ikke. Jeg ba om råd på ettårskontrollen, og helsesøster rådet meg til å kontakte fastlegen og få en resept på antihistamin til ham. Etter hva jeg forstod er det en astmamedisin som har den bivirkningen at man blir veldig trøtt. Den brukes mye for å bryte opp dårlige søvnmønstere, ikke over tid. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å bruke medisiner på gutten min, og er veldig interessert i å få råd om andre metoder for å få ham til å sove om natta. Jeg har mulighet til det ettersom jeg er hjemmeværende for tida, og skal være det frem til høsten. Etter det blir det verre.Er det noen som har prøvd antihistamin på barn? Jeg fikk faktisk denne medisinen mot søvnproblemer selv da jeg var liten, det nærmer seg 30 år siden, så den må jo være godt utprøvd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8792647-antihistamin-mot-d%C3%A5rlig-sovem%C3%B8nster-eller-andre-r%C3%A5d-for-%C3%A5-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-sove-natta-gjennom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shanty73 Skrevet 29. mars 2007 #2 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei.. Dette hørtes kjent ut.. Nå var hele familien i ferd med å gå i oppløsning.. Etter sovemedisiner og uttalige skrikenetter++++ ) svelget jeg en kamel og gikk til en dame som driver med alternativ medisin.. Hadde fåt mange tips om dette.. Hun sjekket gutten grundig og fant ut at han er frisk og rask... og da er det bare å sjekke han om han ligger på kryssende vannårer sa hun.. Og det gjorde han.. sjekket dette selv med å holde to stål-stenger over han. Disse beveget seg veldig.. Rådet var å gå hjem å legge doble søplesekker med et stålkniver på.. Jeg så gjorde med STOR skepsis men nå 7 dager etterpå sover gutten som en stein.. Fra 7 til halv åtte idag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8792647-antihistamin-mot-d%C3%A5rlig-sovem%C3%B8nster-eller-andre-r%C3%A5d-for-%C3%A5-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-sove-natta-gjennom/#findComment-8807252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #3 Del Skrevet 29. mars 2007 Vel... Jeg har nå sovet mine første to hele netter på trekvart år. Før: Gutten min har hatt ekstremt dårlige sovevaner helt til han var 7 mnd.; sovnet sent på kvelden etter timevis med byssing og sang, Våknet gjerne annenhver time om natta og måtte ha pupp for å sovne igen. Han sov knappe 40 min x 2 på dagtid, men bare i vogna så lenge den var i bevegelse (har fått en del trim ja!). Nå: Han legges kl 18.30 og sovner av seg selv uten stimulering. Våkner 05.30 (GJESP!) for stell og frokost. 0730 legger jeg han i vognen på terassen hvor han sovner uten vugging og sover til kl 10. Utover dagen har han to lurer til på 40-60 minutter. Apetitten har skutt i været og han spiser 3 måltider med fast føde hver dag. Dette høres sikkert kvalmt ut for en som sliter med nattesøvnen (sånn følte jeg det da vi slet). MEN vi har ikke kommet hit gratis; vi har jobbet hardt - i samarbeid med søvnterapeut Karin Naphaug. ANBEFALES! Se www.sovekarin.no Ang. antihistamin: Du har sikkert fått beskjed om å prøve Vallergan. Det blir brukt til både voksne og barn og har en sederende effekt. Jeg har brukt det selv det siste året fordi avbrutt søvn har gitt meg innsovningsproblemer. Jeg må si det er ubehagelig hvis jeg ikke får det skikkelig ut av kroppen før morgenen - det gir en slags 'hang over'. Mitt råd er: prøv å unngå medisiner (og kjerringråd for min del). Min soleklare mening er at du kan lære gutten din å sove (gode legge- og sovevaner) helt uten fiksfakseri. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8792647-antihistamin-mot-d%C3%A5rlig-sovem%C3%B8nster-eller-andre-r%C3%A5d-for-%C3%A5-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-sove-natta-gjennom/#findComment-8814347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalli Skrevet 29. mars 2007 #4 Del Skrevet 29. mars 2007 Homeopat gjorde underverker for oss. Karin Naphaug driver med skrikekurer (stort sett), det er vi imot, og noen turer til homeopat gjorde susen! Anbefales! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8792647-antihistamin-mot-d%C3%A5rlig-sovem%C3%B8nster-eller-andre-r%C3%A5d-for-%C3%A5-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-sove-natta-gjennom/#findComment-8814547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå