Gå til innhold

RÅD FOR GOD SØVN OG MINDRE BEKKENPLAGER?ER PILATES BRA?

Anbefalte innlegg

Beg.å bli desperat--får ikke sove særlig om natta.Ingen stilling er god...Får vondt på innsida av låra om jeg ligger på siden selv med dobbeltbretta dyne mellom, og i ryggen om jeg ligger på rygg (selv om jeg har glatt sovepose som underlag og to puter under leggene. Noen som har noen gode råd?Er i uke 29 og det er altfor lenge igjen....

Er det noen andre med erfaringer med Pilates? Har ulike erfaringer: noen ganger føles det bra å ha trent selv om jeg er sliten dagen derpå, men andre ganger er jeg så dårlig at jeg nesten ikke kan gå og bare tumler rett i seng når jeg kommer hjem. Får egt. vondt av halvparten av øvelsene og må passe veldig på hva jeg gjør selv....Har hørt av fysio at det skal være bra, men jeg beg.å tvile.....Ser at om jeg har for mye aktivitet en dag; mer enn en (til to) avtaler, så blir bekkenet dårlig.Andre med erfaringer?

Fortsetter under...

Hei! Har erfaring med Pilates, ja - dårlig erfaring!

Mulig jeg ikke gjorde øvelsene riktig, men jeg var helt "ødelagt" i bekkenet etter de få gangene jeg var på Pilatestimer... Auauau....

Gå til legen og få en slik skli ting man kan legge under rompa når man sover. Det gjør at det å snu seg går mye lettere. Har selv lagt på poliester og det var mye glattere enn bare lakenet. men denne er helt utrolig. Bør prøves, kan være at nattene blir bedre. Den er helt gratis også, det bestilles fra hjelpemiddelsentralen!!

Takk for gode svar! Nesten "godt " å høre at andre og syns det blir for tøft med Pilates! Jeg gjør bare halvparten av øvelsene de andre gjør for å unngå smerter og føler jeg må finne på tilrettelagte øvelser selv halve tida. Likevel kan det gå dårlig om vi får nye øvelser som jeg må "teste ut" og ikke vet om jeg kan gjøre. SYns i grunnen det er svakt av treneren som vet om mine problemer athun ikke tilrettelegger mer særlig siden jeg spurte før kursstart om dette var noen for meg med store bekkenplager.....og også underveis i kurset har sagt fra at dette gjør vondt!

Har fått noen medisiner av homeopat og tror det hjelper til en viss grad sammen med noen lette øvelser av fysioterapeut som kan om BL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...