Gå til innhold

Gruer meg til å amme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn fra før (6) og slet veldig mye med ammingen da han var liten. Etter mye om og men klarte jeg å amme littegrann til han var 8 mnd, men han var bare fullammen noen få uker. Synes hele amminga var et styr, og overivrige helsesøstre hjalp ikke på...

Gruer meg til såre brystvorter, brystspreng, økedøgn, pumping (fikk jeg aldri til sist) osv. Det hele byr meg rett og slett i mot. Jeg tror nok jeg kommer til å plusse på med morsmelkerstatning om ikke noe helt spesielt skulle skje.

Er jeg den eneste som ikke synes amming er lykken i livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk det er veldig få som synes "amming er lykken i livet"! Lykken i livet for meg er familien min, at vi har det bra og er noenlunde friske :-) For meg gikk amminga veldig greit, har ikke hatt noen plager med det, og syns det er kjempekoselig og bra, men det er allikevel ikke det som utgjør "lykken i livet mitt".

Synd at du hadde slike problemer sist. Men nå er du jo forberedt, og har tydeligvis tenkt gjennom hva du selv ønsker å gjøre. Stol på deg selv! Og kanskje er du heldig, og alt går mye greiere denne gangen, og hvis ikke har du jo planen klar. Så dette ordner seg, på den ene eller andre måten. Lykke til videre :-)

Skrevet

Jeg hadde det slik du beskriver det med min første jeg også.

Jeg bestemte meg for at dersom det ble likedan denne gangen også, så skulle jeg ikke legge like mye energi ned i og få det til. Da får det være bedre med flaske. Men denne gangen gikk alt smerte fritt fra dag en. Ble litt gnage sår på puppene de første 2 ukene. Men jeg la bare på en dert purelan salve på en mesoftkompress etter hve amming også var det over ganske fort.

Så dette kan gå veldig bra for deg, ikke ta sorgene på forskudd. Men lov heller deg selv og gi opp dersom du merker dere sliter like mye som sist.

Lykke til

Skrevet

Amming er et slit til tider, helt enig. Hvor mange hadde vel drevet med det om det ikke var for at det er bra for barnet, både fysisk og psykisk, og enklere enn mme når først amminga fungerer. Håper det går bedre med amminga denne gangen - kjenner flere som har hatt det lettere 2. gang enn første fordi de vet mer om hvordan man gjør og ikke har latt seg stresse av ivrige barnepleiere og helsesøstre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...