Gå til innhold

Uhyre dumt spørsmål ang el og mens.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp! Kroppen gjør seg klar til eggslipp hver syklus, men ikke alltid det kommer et egg. At det skjer en gang innimellom for mange er "normalt" men hvis det skjer flere sykluset etter hverandre, eller at ting alltid forskyver seg veldig bør man få behandling for (hvis man prøver å bli gravid da, det er jo ikke farlig). Mensen er det at kroppen kvitter seg med det eggvennlige miljøet (slimhinnene) den har bygget opp i vente av et egg.

Ja, det går fint an.

Da jeg slutta på pilla i desember venta jeg to sykluser for å se om de var stabile, og hvor lenge de varte (lot ikke være å prøve litt allikevel....). Så kjøpte jeg sånne digitale eggløsningstester (kostet en formue) for å sjekke om jeg hadde eggløsning i det hele tatt. Og det hadde jeg...

Men det var eneste måten jeg følte meg sikker på...

Mine sykluser har variert i lengde alle gangene, dvs 41, 34, 38 dager.

De 2siste gangene hadde jeg el-symptomer med slim, myk og åpen tapp fra dag 16. Tok el-tester sist (billige staver) men fikk ikke positivt, testa fra dag 12 til dag 21 uten positiv test. Testa med morgenurin men har fått høre senere at man bør teste på ettermiddagen for å finne el.

Har desverre ikke råd til å kjøpe el-tester nå men skal kjøpe neste gang, HÅPER at det ikke blir noen neste pp da selfølgelig =)

Håper jeg har el, men at jeg missa dn sist. Har blitt gravid 2ganger tidligere når jeg har brukt ppiller så jeg trodde egentlig at jeg var utrolig fruktbar.....=)

Hvis forrige syklus var på 38 dager og du sluttet å teste på dag 21, så kan du jo ha hatt EL senere enn det også :o) Pleier jo ikke være noe særlig mer enn 14-15 dager mellom EL og mens. Temping syns jeg er et greit alternativ til testene, for å se om man har _hatt_ EL - termometeret koster omtrent 80 kroner i innkjøp og man har det jo lenge. Og så kan det jo være kroppen bruker litt lenger tid også på å stabilisere seg denne gangen etter pilleslutt :o)

Annonse

Satser på at el var der, men at jeg ikke fikk d med meg =)

Jeg temper nå og bruker FF, Gubben var heller ikke så ivrig etter å gjøre "jobben" sin forrige pp, men jeg fant da ut hvorfor...han tror nemlig at vi damer kan bli gravide uansett når i syklusen vi har sex! Så siden vi hadde masse sex rett etter mens den pp trodde han at det ikke var så nødvendig med sex lenger ut i perioden. Har forklart han hvordan vi damer fungerer nå da og håper det blir en litn spire snart =)

Skrev det litt feil egnetlig, hehe. Ikke EL-termometer som i et termometer som forutsier EL (det gjør jo bare testene). Men mente "...for å finne ut når man har hatt EL, (pause) termometeret koster..." Så det er samme gamle termometeret og skjemaet :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...