Mazza** Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jeg syns fuzzi bunsen ser veldig bra ut og har lurt litt på dem....har du kjøpt de på nett i usa? Lurer litt på å få noen til å kjøpe med for meg.....eller hvor har du kjøpt de.. koster vel litt mindre der enn her hjemme i lille Norge? Takker for svar!!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vi kjoepte dem delvis fra www.fuzzibunzstore.com og delvis fra www.fuzzibunzseconds.net. Dersom du har noen som kan ta dem med fra USA kan det absolutt loenne seg aa kjoepe herfra. (Du kan ogsaa bestille selv for under 200 kroner og faa bleiene sendt til Norge--da er du under tollgrensen. Selv om du da maa betale en del porto er det ogsaa noe aa se paa prismessig.) Men det absolutt gunstigste er sikkert aa faa dem sendt til noen i USA og be dem ha dem med over, dersom du har mulighet til det. Fuzzibunz koster litt over 17 dollar i de fleste nettbutikkene (www.fuzzibunzstore.com, www.jilliansdrawers.com, www.thanksmama.com f.eks) men vi kjoepte en 12-pakning fra en av butikkene og da ble de noe billigere. Tror de kom paa 15.95 per stk--inkl. innlegg. Saa var det noen som tipset meg om www.fuzzibunzseconds.com, hvor de selger 2.sorteringsbleier uten innlegg til 12 dollar stk (ca 70 kroner.) 2. sorteringsbleiene har ikke innlegg, men er likevel helt fine. De kan inneholde smaafeil, som f.eks feilsting eller at en av knappene sitter litt feil--men virker absolutt helt brukelige. Det vi gjorde var aa bestille halvparten av bleiene (medium stoerrelsen) fra vanlig nettbutikk (med innlegg) og halvparten fra fuzzibunzseconds.net (small stoerrelsen). Medium innleggene kan man fint bruke i small bleiene dersom man bretter ned litt foran--saa da har vi full oppsettning med FB i baade small og medium--samt ett sett med innlegg. I tillegg bestilte vi en del hampinnlegg fra www.fuzzibunzstore.com, samt litt vaskeutstyr som f.eks vaatpose. Vaer obs paa at fuzzibunzseconds.net (de til 12 dollar) legger ut alle fargene ca en gang i maaneden, saa det er noe aa foelge litt med paa. Det ser ut til at Medium bleiene deres gaar unna fortest--men vi har som sagt bestilt Small bleiene fra dem. Tror ikke den butikken sender til utlandet, men har du noen du kan faa sendt de til er jo det kjempegreit. Lykke til! Jeg gleder meg veldig til aa bruke dem--de er jo bare saa kule. Tror vi har 15-16 forskjellige farger naa...dette blir kjempemorsomt.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Noe du ogsaa boer vaere obs paa er at avhengig av hvilken delstat du bestiller fra og sender til maa du ogsaa muligens betale "sales tax" (moms) i tillegg til prisen paa bleiene. I NY er det 8%. Med noen av butikkene slipper du innenlandsportoen, dersom du bestiller for over et visst beloep, saa det er ogsaa noe aa tenke litt paa. Lykke til!
Mazza** Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 skal i tilfelle bestille de til Tenessee , eller få noen der til å bestillle for meg. Hvor mange tror du man trenger av hver str? Vet du hvor lenge man kan bruke small? Har termin i september , og kan få fb hit i mai og til jul , så lurer kanskje på om det holder å kjøpe small i første omgang sånn for å se om det er det jeg vil bruke. Er liksom veldig ukjent med tøybleier...... Tusen takk for godt svar og hjelp Nå skal jeg på nett å sjekke fb
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Hei igjen Mazza. Maa foerst aerlig innroemme at jeg aldri har brukt FB foer--saa det kan godt hende jeg tar feil mht hvor mange man trenger. Jeg har riktignok en god del erfaring med toeybleier, siden soestera mi er mye yngre enn meg og jeg hjalp med stell og slikt da jeg var tenaaring, pluss at jeg har passet en del unger som har brukt toeybleier--men lommebleier blir en ny erfaring for meg ogsaa... I de siste maanedene har jeg derimot snakket med mange som bruker dem, og lest mye om lommebleier for aa finne ut litt. Men snakker som sagt ikke av erfaring selv (ennaa.) Hvor mange man trenger kommer an paa to ting: 1) hvor ofte ungen trenger aa skiftes, og 2) hvor ofte man vil vaske. Man boer ikke gaa mer enn 3 dager mellom hver vask, da dette ikke er bra for bleiene. Vi har kjoept 24 bleier i small og 18 i medium, samt en del hamp-innlegg, men jeg har hoert at mange klarer seg med faerre enn dette. Vi kjoeper ogsaa 12 brettebleier som kan brukes som ekstra-innlegg og evt. de foerste ukene dersom ungen er veldig liten. I nyfoedt-perioden er det ikke uvanlig at man maa skifte 10 bleier om dagen (sier de jeg har snakket med) saa helt i begynnelsen maa jeg nok regne med vask annenhver dag...og kan forhaapentligvis gaa over til hver 3. dag etter en stund. Det blir jo ogsaa en lang periode hvor ungen kan bruke baade small og medium, og da har vi jo flere bleier enn vi strengt talt trenger--men som sagt, vask hver 3 dag eller oftere anbefales. Naar det gjelder stoerrelser kommer dette ogsaa veldig an paa ungen. De har slike tabeller paa det paa sidene som selger FB, saa du kan se. Vi haaper vel paa at medium vil vare til naermere 2-aarsalder og at vi da slipper unna med noen faa Large bleier, men det er jo noen barn som er veldig store og vokser ut av dem fortere, da. Groesser litt over hvor dyrt dette blir i starten, men saa vet vi jo ogsaa at naa slipper vi flere bleieutgifter. Tror vi har brukt litt over 4000 kroner paa bleier saa langt--men da har vi altsaa bleier fram til 18 mnd-2 aars alder. Vi regner vel med at med vaskeutgifter og de Large-bleiene vi maa bestille med tiden, havner bleiebudsjettet paa ca 6000 kroner over hele bleieperioden. Engangsbleier regner man vel 10,000 paa over hele bleieperioden (tror jeg leste det paa groennhverdag eller kenguruloftet) saa litt sparer vi uansett. Og naar det neste barnet kommer slipper vi unna med bare vaskeutgiftene....da har vi bleiene vi trenger. (FB pleier aa vare til i hvertfall 3 barn har jeg hoert.) Som min mann sa da vi kjoepte disse bleiene: "It's money in the bank." Vi tenker ogsaa at om lommebleieprosjektet blir en fiasko (noe vi ikke tror det blir siden alle jeg har snakket med har kjempegod erfaring med dem) kan vi selge bleiene i Norge. De er nemmelig kjempepopulaere! Kan anbefale toeybleieforumet paa tettinntil.com paa det varmeste. Der er det mange som har lang erfaring med pocketbleier. Litt styr aa melde seg inn, men send dem en melding saa gaar det helt fint. Lykke til!
Mazza** Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 ja nå skal jeg prøve å sette meg skikkelig inn i det her...så får vi ta en avgjørelse på hva vi gjør...svigermor mener det er å gå tilbake til steinalderen ved å bruke tøybleier...og her hjemme er det visst ikke vanlig...vet ikke om noen som bruker det her hvertfall.....men hadde vært gøy å prøve....tror det blir noen i small til å begynne med så får vi se....
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Det er jo ingenting som sier at man kun trenger aa bruke toeybleier heller--det gaar jo an aa begynne med noen og supplere med f.eks engangsbleier. Finner man ut at man liker toeybleiene best kan man jo kjoepe flere etter hvert... En tanke til--noe som mange gjoer er aa bruke brettebleier helt i starten (blir jo litt mer jobb, men likevel ikke saa veldig mye) og saa begynne rett paa FB Medium naar ungen er et par maaneder gammel. Da sparer man seg for en stor utgift fordi man slipper Small stoerrelsen. Eller bruke noen lommebleier og noen brettebleier i begynnelsen f.eks...her er det ikke noe som hetter rett eller feil. Lykke til uansett hva du gjoer! PS. Noen foreslo ogsaa at jeg burde huske paa aa ogsaa kjoepe noen hamp-innlegg til natt-bleiene, pluss ogsaa en vaskepose eller to (selges i nettbutikkene) slik at man bare kan vrenge bleiene inn i vaskemaskinen uten aa ta i dem. Bare et tips.
Mazza** Skrevet 28. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2007 Hei igjen , nå har jeg endelig fått bestilt meg noen fb str small , har bestilt på seconds.... Men...nå driver jeg å skal bestille innlegg til disse bleiene...og det er jo så mange å velge mellom...hvilke skal jeg ha..hva har du bestilt?? Er disse å velge mellom: -fb stay dry doublers -fb stay dry liners -mother of eden micro terry -thirsties micro terry - babykicks hemparoo ,stay dry doublers hjelp!!!!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Hei Mazza, Paa tettinntil.com har de masse "reviews" om forskjellige typer innlegg og hva folk synes om dem. Du maa melde deg inn for aa faa den informasjonen. Da sender du bare en melding til administrator om at du har lyst til aa bli innmeldt i toeybleieforumet. Jeg aner ikke om vi har bestilt de beste typene innlegg, men vi kommer i allefall til aa bruke mother of eden micro terry (fordi vi ogsaa bestilte en del paa vanlig maate og der foelger de med) ogsaa thirsties hamp-innlegg (tror det var hemp terry) paa natt-tid. Ellers kan man bruke mye annent som innlegg--brettebleier, kluter, osv. Vi faar bare proeve oss fram litt tror jeg... Vil anbefale aa melde deg inn paa tettinntil paa det sterkeste. Der faar du masse svar fra folk som virkelig vet hva de snakker om.
Mazza** Skrevet 29. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2007 tusen takk , det skal jeg jammen gjøre
Mazza** Skrevet 29. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2007 sånn , nå har jeg sendt forespørsel om medlemskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå