Gå til innhold

Ammer du rett før du legger babyen?


Yulia

Anbefalte innlegg

Jeg ammer, raper og legger snuppa... er det dumt av meg å la henne få en slik vane? Hun legges jo våken... vrir på seg og sovner ganske kjapt. Bank i bordet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ammer også rett før leggetid - tenker at han sover lengst mulig da. Har aldri tenkt på at dette kan være dumt, hmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bestandig. Siste pupping på sengekanten, fungerer veldig bra. Gjorde det sånn med storebroren oxo. Mener det er en god vane, da vet hun at det er natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hehe- alt vi skal tenke på! Var bare samboer som sa at "håper det ikke blir en uvane om noen måneder...at hun ikke klarer å bli lagt uten å ha fått puppen først"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hver kveld. Ammer på sengekanten i mørket og da sovner hun tvert jeg legger henne ned. Gjort dette hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får alltid mat rett før hun legger seg. Spise når hun våkner etter ettermiddagsluren, "leke", kose, langt stell, spise igjen. Litt bæring på armen & kos, så legges hun våken. Sovner etter litt (eller mye) fekting, stønning og kanskje en promp eller to ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke best at ungen er mett og god når han/hun skal sove da?

Vi tar alltid kveldsstellet med pysj og bleie før maten, da ammer jeg og så får han melk fra morgenen på flaske. Da er han våken når vi legger ham og det tar sjelden mer enn 10 minutter før han er i drømmeland og sover hele natta.

Sånn på dagtid sovner han som regel uten mat rett før, men når han blir akkurat passe trøtt og sliten til det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi jeg ser vi gjør det litt anderledes her, for vi ammer før kveldstellet. Vi begynte med det i en tid hvor hun gulpet så utrolig.

Men hun sovner i løpet av 5 minutter når hun legger seg. Kveldstellet tar jo uansett ikke mer en 15 min. så hun er jo ikke akkurat sulten når hun legger seg heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning får det siste måltidet på rommet sitt, har det helt mørkt og stille - kun koselydene hans høres :)) legger han våken, han bruker

ca 2-5 min på å sovne.

 

Synes ikke det er den verste vanen/uvanen å få...

hadde vært verre om jeg hadde måtte bære han i søvn hver kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer av og på de siste to-tre timene før han legger seg. Sovner ved puppen, her i stuen. Så bærer jeg han opp i sengen. Våkner som regel litt på vei opp trappen, men slokner i løpet av et-to minutter. Synes det er veldig greit jeg. Da er han god og mett. Hadde nok aldri klart å legge han, om det var en time siden mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det også før legging. Kan ikke se at det skal være en dum vane. Da sover jo bare poden lengre. Fikk ingen problemer når jeg sluttet å amme storebroren selv om jeg gjorde det på samme måte sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-) Er derfor jeg også ammer på sengen før hun legges, sånn at hun er god og mett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...