Gå til innhold

Juni: Har dere begynt å merke noe til trassen?


så var vi 4

Anbefalte innlegg

Martin har virkelig begynt å bli bestemt nå. Hyler og griner hvis han ikke får viljen sin og skal absolutt gjøre alt på sin måte. Noen ganger har jeg lyst å bare la han gå naken en hel dag bare for å slippe å "krangle" om bleien og klærne. Stikker av så snart han ser en bleie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja bleier ja.. man skulle tro at han lå med en tegnestift i ryggen. ligger i vinkel i bue... vet ikke omd et er trass ennå, men bestemt ja..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen der ja!!! Ganske vanskelig å få på bleiene noen ganger!! Noah snur seg da fra rygg til mage og mage til rygg.. sikker på at det bare er for å gjøre det vanskelig for meg ja!! he he..

 

Begynte med Up&Go og lot han stå mens han holdt meg i skuldrene mens jeg drar på han bleie og det går kjempefint!!!

 

Og han er blitt veldig bestemt og sta... Hmmm.. Lurer på hvem han kan ha det etter ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er trass, men det blir litt hyl og skrik i forbindelse med at vi prøver å lære ham til ikke å ta på stikkontaktene (selv om vi har sikret dem), ta på stekeovnen osv… Men det er vel bare å være så konsekvent man klarer, aldri gi etter når man har bestemt seg, og at begge foreldrene gjør likt!

Har hørt at barneoppdragelse er en kamp mellom barnets og foreldrenes intelligens, og at testing av grenser derfor er et godt tegn. Gjelder kanskje for litt eldre barn, men man må jo begynne tidlig! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror faktisk jeg kan begynne å kalle det trass nå...

 

Ikke bare i forbinnelse med bleieskift nei. Men hvis hun ikke får det som hun vil setter hun opp det furte trynet og "hyler" =P Hører godt at det er fake, hehe... Må nesten bare flire av henne og avlede oppmerksomheten.

Ellers også når hun spiser.. Da tar hun skive terningene og svinger armen utenfor bordet, ser på oss, og slipper de. Bare for å se reaksjonen vår og for at vi skal plukke opp...

 

Ikke alltid like lett å være konsekvent og gidde å ta "diskusjonen", men det er vel bare det som virker i det lange løp ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er trassen vi opplever når minstemann skal innta kveldsgrøten. Han sitter bare å hyyyler etter melken sin. Grøten kan det være det samme med. Den er han ikke spess interisert i. Ja, ja..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er også veldig bestemt for tida! Kaster seg bort bare hun ser en grøtskje, hyyyler når vi tar henne bort fra ting hun ikke skal være bortpå, og er kålorm når vi skal skifte bleie/ kle på. Har plutselig fått veldig forståelse for noen venner som må være to for å skifte bæsjebleie på gutten sin:)

 

Men- heldigvis blir hun fort blid, da, og da er hun herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror thea mi har et voldsomt til tempeament :/ hun er veldig viljesterk og vet gody hva hun vil/ikke vil.. om jeg tar fra henne noe hun ikke får ha,så blir hu så sint at hun tar i,så hun blir sprutrød i ansiktet,og skjelver..er dette normalt??

 

men som sunflowers sier,sånn er hun her og,blir fort blid igjen og er stort sett ei blid og fornøyd jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...