Gå til innhold

Tisselaken under eller over vanlig laken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tisselakenet skal jo beskytte selve madrassen, så det skulle tilsi at det legges over madrassen og under det vanlige lakenet...? Eller..?Er vel ikke noe godt å ligge rett på tisselakenet? Eller...er det slik at man ikke bruker begge deler, men bare ett laken, altså tisselakenet?

Ja, jeg er en uke over tiden og alle de små grå er forsvunnet....:)

Fortsetter under...

Skrevet

Når jenta vår var baby, og vi oppdaget at bleien lekket noen ganger la vi tisselaken-biten under lakenet.Nå er jenta vår nesten tørr, men for sikkerhets skyld bruker jeg ett tisselaken som er som ett vanlig stretchlaken over madrassen. Kan nok være noe klamt å ligge på, særlig sommerstid, men det finner du ut av.

Skrevet

Tisselakenet skal under det vanlige lakenet. Tror ikke det er anbefalt å bruke under lakenet på små babyer, fordi de lett kan få oksygenmangel hvis de ligger med hodet eller ansiktet mot madrassen.

Skrevet

Vi brukte sånne "kladder" sist, som de bruker på sykehus og sånn. Man får kjøpt de på apoteket. De er plast under og bomull oppå. Litt mykere. Jeg brukte de selv når jeg ammet og lakk mye i senga. :o)

Skrevet

under vanlig ja. Og tips; metervare på Hansen og Dysvik er billigere enn de som er "ferdige"...Og hvis du er redd for det som står over med oksygenmangel, kan du jo bare dra det litt lenger ned på sengen...

Skrevet

Ja, man bør heller legge de under rumpeområdet.. ;) Sparkjøp har sånne som ikke er så dyre i forskjellige størrelser..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...