Gå til innhold

Juni: Hva slags sko skal vi kjøpe???


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Må jo snart gå til innkjøp av det, og det bør jo være noen som støtter bra opp foten osv, siden hun ikke er særlig stabil ennå.

 

Trenger det jo nå som hun gjerne vil spankulere litt mens hun holder oss i hendene.

 

Har dere noe peil på hvor de selger bra sko, hvilke typer som er best etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så viktig hva slags sko de har så tidlig, ettersom det er så liten vektbelastning på føttene. Tror jeg kommer til å kjøpe et par joggesko eller noe lignende. Men skjønner godt at du gjerne vil ha det beste for henne! Kun det beste er godt nok for våre søte små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at det er godt materiale, ellers er Robeez veldig anbefalt, for da får foten utvikle seg helt fritt, men har også hørt av noen at de bør ha sko med litt høyde oppover ankelen, lurer på om dette er litt "gammel" lærdom jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet en hel massssse sko, og de jeg arver av har vært veldig nøye med å kjøpe sko som har god støtte til anklene:) perfekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen nettsider med Robeez. Ser at dette er helt myke "tøfler" med antisklisåle. Altså motsatt av stive, støttende sko.

 

Så nå er jeg helt forvirret og lurer fælt på hva som er det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sportsforetninger har de bra sko til småe føtter.. i sommer kommer jeg til å kjøpe timberland sandaler til snuppa,de virker skikkeli god,samtidi som de er super lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått anbefalt og begynne med ecco sko av hs,de skulle være bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Endorfina~: grunnen til at Robeez anbefales er pga da får føttene utvikle seg uavhengig av stive sko, og det beste er jo egentlig å gå barbeint :-) Derfor jeg lurer litt på om ikke dette med stive, støttende sko er litt "gammel" lærdom, men kanskje det går an å søke litt med Google e.l. og finne ut :-)

 

Fant forresten dette på www.alveslottet.no:

"Våre tøfler i lær er konstruert for å støtte opp om barnets motorikk,

i stedet for å hemme den slik mange stive tøfler og sandaler gjør.

 

Foten holdes tørr og varm, og den isydde strikken holder tøffelen trygt på foten.

Den myke sålen i semsket skinn gjør at barnet ikke sklir,

og gir barnefoten god kontakt med underlaget.

Tøflene er selvsagt giftfrie og kan vaskes på 30 grader med Milo. Tåler ikke tørketrommel.

Håndlaget i Canada med kjærlighet og omtanke, helt uten bruk av barnearbeid"

 

Jeg kommer hvertfall til å kjøpe Robeez, og det viktigste er jo at det er skinn, ikke kunstig stoff eller "plastikk"stoff, så føttene får puste..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også lurte på, for det er jo ute jeg mener. Det er jo ikke noe særlig robust såle på de, men på den annen side vil det jo ikke være mye slitasje heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der hvite skinnskoene de selger på skobutikken. Høy og myk. Den som er så typisk å få forgyldt. hmmm, det var vel lite hjelp i dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt Geox sko til min lille. Hun har hatt noen "joggesko" før, men de har egentlig bare vært til pynt. Geox skoene har fin såle og de puster ( hun blir så fort svett på de små tærne sine...).

Veldig fine gå-sko

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...