Gå til innhold

Røyk og svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper å høre erfaringer fra dere som har fått barn og røykte i sv skapet. Hvor mye og fikk dere plager/barnet men som kan relateres til røyken? Sliter med å slutte selv og ønsker å høre andres erfaringer. Takknemlig for svar. P:S ønsker ikke å støte noen som har dårleg samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røkte gjennom hele svangerskapet, og har ikke mreka noe på ungen...

men trappa ned røyken, og bytta te en mildere type..

Skrevet

Røyka 20 om dagen, hadde noe forkalkninger på morkaka som kan skyldes røyken, men barnet har ikke tatt noen skade.

• 1 måned senere...
Skrevet

Røyka ca 5-7 om dagen.. trappa ned fra 23 ca.. desverre klarte jeg ikke slutte heller.. å har syykt dårlig sam av det.. kunne virkelig ønske jeg hadde klart.. men neida.. noen klarer bra men her gikk det rett og slett ikke..blei utroooooolig stressa om jeg ikke tok en røyk..

Da Sebastian kom til verden sa de ingenting om morkaka og de syntes den var sååå fin...(huuu) å han har ikke fått noe plager el noe.. enda..

Helsa hans og alt er helt fin..

Legen el jordmor har ikke sagt noe om røykingen min sellom de viste godt at jeg røyka..

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen plager / skader dukker jo ikke opp før lenge etter en fødsel.

Barnet plages for hvert trekk du tar når det ligger i magen. Det plages nok mer enn det mor noensinne plages av å ikke få røyken sin.

• 5 uker senere...
Skrevet

Ja, ja... så har vi jo dem som blir født av en fordømmende mor som ser ned på andre mennesker og som er totalt utelatt for all empati.

Vet ikke hva som er verst jeg... En mor med null respekt for andre eller en røykende mor...

• 3 uker senere...
Skrevet

røyket med begge mine eldstebarn. De er nå 13 nog 15år

Meget lite syke,friske og raske, flinke på skolen.

Klart det er jo ikke bra å røyke da man går gravid. Fosteret får det jo i seg...

jeg klarte dessverre ikke å slutte.....

Er ikke røyker i dag ;o)

• 3 uker senere...
Gjest Renate&Nydelige Christina
Skrevet

Jeg trappa ned fra 20 til 7 under svangerskapet....

Skrevet

jeg trappet ned fra 25 til 3-4 om dagen i svangerskapene...

Men jeg angrer som pesten på at jeg i det hele tatt røykte.

Begge jentene mine har en alvorlig grad av astma, og legene sier at det kan være pga av røykingen min, men det kan også være pga av gener. Både jeg, mamma, ene søsteren min, bestemor og svigermor har astma....

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg røyket til jeg var kommet halvveis i svangerskapet første gang,så klarte jeg å slutte:) Klarte jeg så klarer alle andre det også! jeg var skikkelig avhengig av røyken,men sluttet for tulla sin skyld-etter det har jeg ikke hatt lyst på røyk en gang jeg,liker ikke røyk lenger en gang jeg :)

En venninne av meg røyka da hun gikk gravid begge gangene-og elste hennes var født etter termin og veide kun 2,5 kilo-og det var pga.røyken! de sa at livmora ikke kunne gi næring til ungen pga at den var tett fra all nikotinen! Og andre barnet hennes har kroniske luftveisplager...

Jeg er sterkt i mot at gravide skal røyke,men skjønner at det er vanskelig å slutte... Lykke til da:)

• 2 uker senere...
Skrevet

"de sa at livmora ikke kunne gi næring til ungen pga at den var tett fra all nikotinen"

Hihi.. greier ikke anna enn å le!

Du burde komme opp med en mer troverdig historie gitt.

Det der er fysisk umulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...