Gå til innhold

Expat! kan du hjelpe litt? Eller noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå skal jeg ta et kort sammendrag for å minne deg på hvordan det er: Synne på 8 mnd har hoftegips og har pga hd hatt puppenekt i større eller mindre grad siden hun var 2 mnd. Hun har siden januar nekta pupp på dag, og jeg har pumpet 2-3 ganger på dag for å opprettholde produksjon/tilby mm i grøt og på flaske.

Nå synes jeg det begynner å bli slitsomt med denne pumpinga, og Synne har endelig blitt flink til å ta flaske (både mm og mme). Hun spiser godt med fast føde på dag, og drikker endel flaske. Vi ammer fortsatt 1-2 ganger på natt.

Kan jeg trappe ned og kutte pumpinga på dag men likevel regne med å ha litt melk å tilby henne på natta? Hvordan bør jeg i tilfelle trappe ned? La det gå lenger å lenger mellom pumping eller kutte en og en pumping? Skal jeg kun pumpe spreng eller punpe tomt? Snøre puppene stramt på dagtid, eller vil dette også påvirke nattmelka?

En blir visst aldri utlært på dette med amming...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kutte tilbake et og et måltid og se? Sprengen bør gi seg i løpet av noen dager. Så pump gjevnt to ganger en stund, så i midten (bare en gang)...

Slik trapper man ned.

Skrevet

thank you!

Da prøver jeg å kutte morgen-pumpinga i morra, da er det minst melk uansett.. Kutte en og en pumping i for eksempel tre-fem dager før jeg kutter neste? Når det er spreng, skal jeg gjøre noe da eller bare bite det i meg? Regner med det vil sprenge en del, og jeg er såpass viljesvak at jeg er redd jeg fort tyr til pumpa igjen...

Skrevet

Da jeg hadde aaaaaaaltfor mye melk på barsel, fikk jeg beskjed om å tømme bittelitt, til brystvorten ble myk, og sprengen ikke var plagsom lenger. Hvis jeg hadde pumpet mer, hadde jeg ikke minket, men opprettholdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...