Gå til innhold

Mange som har tatt begge vaksinene på 3 måneders kontroll, lurer på ang bivirkninger


Yulia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Vi tok vaksina for ca 3 uker siden. Han fikk ingen bivirkninger, hadde bare litt vond i låra sine den dagen så jeg slet litt med å få lagt han på siden for amming.

Han gråt gansk kraftig i ett par min etter stikket, men roet seg fort.

 

Merket i stad når jeg maserte han at han har en liten kul inni det ene låret der han fikk det ene stikket. lurer på om det forsvinner?

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint med Mira. Hun skrek hysterisk, og var VELDIG trøtt resten av dagen, men ingen andre bivirkninger.

Det går nok veldig fint :-) De andre babyene på barselgruppa mi gråt bare bittelitt :-) HS sa det var sjeldent noen fikk bivirkninger utover litt feber pluss at de kanskje ble litt trøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Marcus fikk begge. Han grein masse da hs satt sprøytene. Han var veldig trøtt itillegg da,så det tok litt tid å få roet han ned...

Fikk lagt han med en gang vi kom hjem. Og da han våknet begynte han å få feber. Hadde nesten 39 utpå kvelden,men den forsvant iløpet av natten:)

Er en uke siden han fikk vaksinene nå. Og på søndag begynte han å få masse røde prikker på kroppen. Igår var han ildrød på magen rundt prikkene! Ble litt bekymra,men hadde hørt at noen fikk ofte en slik reaksjon. Og han virket verken slapp eller uvel på noen som helst måte,så derfor gjorde jeg ikke noe med det. Idag er han betydelig mye mindre rød,og har mindre prikker.

 

Håper jeg ikke har skremt deg med måten Marcus reagerte på:)

Jeg grudde meg litt jeg også,siden jeg ikke helt visste hvordan han kom til å reagere... Men tenker nå i ettertid at det egentlig ikke var noe å grue seg til:)

 

Lykke til!!! Det går nok bra,skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk begge to.. frøkna gråt litt i det hun fikk stikkene men så var det over. Hhun sov masse etter dem, ellers ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt fikk ingen reaksjon på vaksinene (fikk begge), han var bare litt ekstra trøtt på kvelden og dagen etter. Ble litt hoven på lårene, men var ikke plaget av det. Han skreik bare et par minutt etter sprøytene. Gikk over all forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, ble ikke skremt- det er heller bedre å vite om eventuelle bivirkninger ...Var derfor jeg spurte... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og vaksinere i morgen... Da er Henning nøyaktig 3 mnd :)

Kjekt å lese hva dere andre har opplevd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte legen min i går ang. vaksinene. Han sa: Min anbefaling er klar; selvfølgelig skal Hanna ta vaksinene!! Jeg har sett hvordan det kan gå når man IKKE tar den...

 

 

Så valget er lett hos meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg valgte og IKKE ta den ene på jonathan, pga sønnen til ei veninde av meg ble kjempe dårlig.... så jeg turde ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok vaksinen i går.

 

dette skjedde med snuppa vår: skrek litt når sprøytene ble satt, men roet seg med en gang. ut på kvelden fikk hun ganske høy feber(39). i tillegg hadde jeg problemer med å gi henne pupp(manglende matlyst) og hun var trøtt og grinete helt til hun sovnet som en stein kl 22(2 timer etter hun egentlig pleier). i dag er hun fortsatt litt sutrete men feberen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er henning vaksinert....

En sprøyte i hvert lår.... :)

 

Gråt litt med engang, men roet seg med en gang. Veldig fornøyd og blid nå iallefall... håper han slipper feber og uro i kveld da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tok begge, og han gråt. men ellers merka vi ikke noenting etterpå.. skal ta begge 2 neste gang han skal på hs også. 5 mnd kontrollen. regner med at alt går like greit neste gang også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav fikk sine på tirsdag, må si at jeg merket ingen ting annet en at eksem/utslett ble veeeldig redusert.. og det er jo bare positivt.. det er ikke sikkert det hadde noe med saken og gjøre da.. men det var etter den turen at det plutselig ikke var så hissig lenger

 

på helse søster forstod jeg at dene pnaumakokk( eller hva det nå heter) greia var blitt standar.. det var nemlig litt spørsmål om vi ville ha den på 1,5 åringen noe vi ikke gjorde.. følte at det var litt unødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...