Gå til innhold

HJEL HLEP HEJLP, ung mor?


barnimeg

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har egentlig en hel rekke spørsmål, fordi jeg våger ikke å snakke med noen som jeg kjenner om akkurat dette, bortsett fra min kjære da. men han er ikke akkurat ekspert på området.

Jeg har nå gått litt over en uke siden mensen skulle ha vært her. Jeg går rund og er trøtt, kvalm og har stikking i magen, nederst og rundtomkring. I går tok jeg en hjemme test, men den var negativ...er jeg gravid likevel? bør jeg dra til legen, eller vente? kanskje kommer mensen? tror noen at jeg er gravid? hvor sikre er slike hjemme tester?

Er det for ungt å bare være 21 når barnet kommer? kan jeg studere og være gravid samtidig? hvordan er det med deltidsjobber og graviditet? har du krav på noe mens du er gravid? når barnet kommer????

 

Er det noe der ute som sitter med alle svarene?(eller bare noen av dem???)

 

Hilsen meg:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

 

For det første; dersom testen er negativ er du mest sannsynlig ikke gravid, men ta en ny test om et par dager om du ikke får mensen.

 

Nei jeg synes ikke du er for ung!! Jeg var 20 da jeg fikk første og er nå 25 og venter nr tre:) Jeg var student da jeg gikk med første, gikk på skolen til to uker før termin. Søkte så permisjon fra studiene ett år.

 

Du har krav på fødselspenger eller enganstøtte alt etter som om du jobber eller ikke. Går du på skole får du fødselstipend.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet at internettet har en del svar:P

 

Ja du kan få penger fra Lånekassen, ganske mye faktisk. du har rett til 3 uker før og opp til 42 uker etter fødsel(eller 42 uker til sammen). snakk om drøye 9500kr i mnd. alt er STIPEND

Hvis du har vært fast ansatt i over 6 mnd(tror jeg det var) har du rett til fødselspenger..men erj o ikke mye om du bare er deltidsansatt

Du bør bruke morgenurin for å være helt sikker, det er som oftest da det slår ut

gå til legen om du er usikker, hvis du ikke få rmens er det uansett ikke bra(hvis du ikke er vant til å ha uregelmessig mens).

 

For ung når man er 21, vel det kommer an på hvor gammel du er i hodet ditt..om du bare er ute og fester og ikke ønsker å gi slipp på et slikt liv er du nok for ung ja, men om du vet hva det betyr å ta ansvar, så mener jeg at man er i en fin alder når man er 21. Det er jo da man har mest energi til overs=)

 

jeg er gravid, og det du beskriver er slik jeg ahdde det. Testet du om morran eller midt på dagen, tok du 2 tester eller bare 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en test i går ettermiddag og en i morges... en jeg vet ikke helt om jeg har tatt de helt riktig...

kanskje er det for tidlig å ta test etter bare en uke? er det likt for alle, eller er det forskjellig fra person til person

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste tester positivt rundt da de skulle hatt mensen, mens noen produserer hcg seint ogfår ikke positiv test før mange dager etter. Mulig du er en av dem. Vis ikke mensen kommer innen en uke eller noe tester du på nytt!

 

Det kan også være det at eggløsningen har forskøvet seg denne mnd eller at du har stresset en del med dette og da kan mensen bli litt utsatt.

 

Uansett! Ta en test til om noen dagen, blir den negativ og du fortsatt ikke får mensen: kontakt legen din.

 

lykke til;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Tror det kan gå strålende bra med deg!

Jeg er student selv, tror det vil ordne seg så fint så:)

 

Hvis du er usikker kan du snakke med Amathea, de har peiling på det meste når det gjelder rettigheter, om det å være gravid generelt, og hva du har krav på under graviditet og etter at barnet har blitt født. Se på nettsidene deres www.amathea.no

 

Hos amathea kan du også ta gratis graviditetstest, hvis du ikke vil gjøre det hos legen eller hjemme.

 

Lykke til - dette går nok fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...