Gå til innhold

Bør man si hva man skal ha legetime for når man bestiller time første gangen?


mamman til snupp

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time, men sa ingenting om hva jeg skulle ha time for. Må ringe fra jobb og da syns jeg det passa seg dårlig å nevne graviditet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte time før jeg egentlig visste at jeg var gravid, jeg ville bare ha en time hos legen for å sjekke det der.... Men jeg klarte ikke å vente til legetimen så jeg visste at jeg var gravid før første time.

 

Men jeg hadde ikke tenkt noe på det... Det er jo bare å si med en gang det... Jeg er gravid.... Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er .. men det er jo gratis å gå til legen under svangerskapet..det holder vel med at man sier det når man er inne hos legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra! det gjør meg ingenting å si det når jeg er hos legen, bare jeg slipper å si det i tlf mens kollegaene mine hører på liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det, og da fikk jeg en dobbelt-time i stedet for en enkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg du burde si ja. Jeg jobber på legesenter, og noen av legene vil ha ekstra lang tid på første svangerskapskontroll, derfor er det lurt at du sier fra. Du kan jo f.eks. ta mobilen med deg når du skal på do og ringe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa heller ingenting, men de spurte ikke heller. Sa at det ikke hastet sånn, men fikk allerede uka etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det når jeg bestilte time. Men fikk ikke før om 2,5 uke. Jeg synes dette var litt rart siden jeg sa jeg var usikker og at det var min første gang. Når jeg har legetime er jeg i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kan vere lurt å gje beskjed om det. F.eks. vil ofte legen sette av ein dobbeltime fordi det er litt papir som skal fyllast ut og sånn. Og så vil gjerne legen ha deg inn til første kontroll i ei bestemt veke (eg ringte i veke 6, men dei ville ikkje ha meg inn før i veke 9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bør du gi beskjed om. Det er pga. at de da setter opp en dobbeltime til deg. Er mange skjema som skal fylles ut, og prøver som må taes...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner akkurat hva du mener. ringte fra jobb idag selv. sa ikke noe jeg heller. så er jeg jo ikke helt sikker heller, så jeg tar det når jeg kommer inn jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt det, for at legen skal få satt opp riktig timelengde.

Legesekretæren minnet meg dermed også på at jeg måtte ta med urinprøve samt ta folat. Jeg tok allerede folat og det håper jeg alle dere gjør også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg skulle hatt 1.svangerskapskontroll. Så fikk jeg endel info om hva jeg måtte huske, og huske å ta med. Så jeg ville sagt hva det gjaldt! De har jo taushetsplikt de som jobber der, og har vært borti det mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...