Gå til innhold

Flere babyer som har fått "fremmedfrykt"?


seff

Anbefalte innlegg

Ikke før har jeg svart i et innlegg her ang. gråting at snuppa så og si aldri gråter eller sutrer, før hun etter 3måneders-"bursdagen" (og tilhørenede vaksine..litt av en bursdag stakkars :-/) har hatt 3-4 hysteriske gråteanfall. Disse har kommet når foreldrene mine, som hun ser daglig, har holdt henne, pluss når svigers har holdt henne. Vi snakker om helt hysterisk grining. De passet henne 10 min mens jeg kjørte sambo på sykehuset, og da jeg kom tilbake hørte jeg henne gråte 100 meter unna leiligheten deres. Følte meg som DEN slemme mamman :-( Hun har også blitt generellt litt mer sutrete. Klager ikke altså, hun er veldig "lett" å ha med å gjøre, men bare lurer...

Hun vil helst være hos meg, evt må jeg være like ved. Å være alene med pappan sin går helt fint.

Flere babyer som har forandret seg litt rundt 3 mnd? Kan det være en reaksjon på vaksinen? Hun skrek så jeg trodde hun skulle besvime da hun fikk den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min begynte å være sånn da hun ble 2 måneder gammel. Hun er fremdeles kjempe skeptisk men har sluttet med hysterisk gråting heldigvis. Det tar lang tid før andre "får lov" til å holde henne og er grinete når vi får besøk. Ikke kjempe sosialt hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Har du gjort noe spesielle tiltak ift dette?

 

Alle maser om at jeg nå dermed må la andre holde henne mens hun gråter hysterisk for å "lære" å bli trøstet av andre..Men før meg føles det helt feil å gjøre det. Synes heller at vi får ta det gradvis...Snuppa er blid som en sol og smiler til besteforeldrene ene øyeblikket, neste øyeblikk kan være hysteri hvis jeg ikke tar signalene veldig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt det gradvis. Som du sier, det føles helt feil å la henne gråte. Vi lar henne bestemme avstanden og nærmer oss litt etter litt og ser hvordan hun reagerer på, men vi presser henne aldri. Det tar tid, men det virker.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anine begynnt eogså slik for et par uker siden og hun blir 3mnd denne uken. De begynnte med faren faktisk da han hadde vært borte fra henne i 10 dager....og så ble hun skeptisk til morfar og nå kan hun få disse hyleanfallene til alle bortsett fra meg....stakkars pappan!

Jeg klarer ikke la henne hyle slik så jeg tar henne ganske fort igjen.....tror det bare er en fase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars pappan hennes da!

Regner med at det bare er en fase jeg og.. er bare så fælt å høre på! Syns så synd på henne liksom, hun høres helt livredd ut :-/ Hun ligger og skjelv-gråter helt inntil meg stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig likt her, laget en tråd ang dette for et par uker siden. Slitsomt at hun er så hysterisk når selv besteforeldrene skal holde henne. Blir helt vill, spesielt hvis hun ikke ser mammaen sin. Når vi er alene hjemme og hun ligger på gulvet og leker, snur hun seg konstant for å sjekke hvor jeg er...Trodde det var tidlig dette, alle snakker jo om 7-mnd.alderen. Håper det går seg til etterhvert!

 

Har forresten ikke merka noe på at det var etter vaksina, tror bare at de har blitt større og følger mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Anine har ikke fått vaksinen ennå, skal på mandag. Og hun kan jo umulig bli verre i forhold til dette! Bra pappan hennes kommer torsdag og skal være hjemme i nesten 4 uker, pappa-perm og ferie. Slik at hun får bli skikkelig kjent med han igjen:) Han ukependler og er derfor mye borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at han kommer hjem da :-) Da kan de jo fint ta igjen det tapte! Sambo har hatt en liten ulykke og er sykemeldt- og vi ser at Mira roer seg veldig fint hos ham nå som han er hjemme hele tiden.

Dere får kose dere masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...