Gå til innhold

BABY ? HUKOMMELSE; GLEMT PÅ 2 UKER?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal på turne i tre uker og er bekymret for om gutten min har glemt meg når jeg kommer hjem... han er 6,5 mnd..noen som vet? og hvor lang tid tar det før han husker meg igjen?

hilsen bekymret musiker pappa..

Fortsetter under...

Skrevet

De aller aller minste (første ukene - mnd) glemmer fort, men når babyen er så stor trenger du ikke å bekymre deg. Du blir nok å få et stort smil som velkomst etter de tre ukene.

Hvor du skal på turne da?

Skrevet

Ikke bekymre deg du, dette går så bra. Tenk på alle oljepappaene der ute, eller fiskerpappaene. Det jeg anser som viktig er at du ringer, slik at han hvertfall kan få høre stemmen din, innimellom. Eller hva med Skype eller msn med videosamtaler via nettet? Ellers har mamma en jobb med å vise bilder, og prate mye om deg! :)

Skrevet

når de er 6 mnd husker de i to uker så det går nok bra:-) står litt om dette på babyverdens sider: http://www.babyverden.no/templates/Article____4305.aspx

Dersom barnet skulle glemme står det følgende om dette:

"Mange spebarnsforeldre har erfart at det kan være nok å være borte bare et par uker før barnet ikke lenger gjenkjenner dem. Psykologer har ofte fortolket dette som avvisningsreaksjoner, men trolig har det sammenheng med barnets hukommelse, som ennå ikke er godt utviklet. Undersøkelser viser heldigvis også at det bare skal en liten oppfriskning til før det nære forholdet til barnet er etablert på nytt."

Skrevet

Åhh! jeg gleder meg veldig til den "oppfriskningen" , da:-)

3 uker føles lenge, og mor har ikke så mye msn og skype og greier, selv om jeg av og til bruker det.

Men setter veldig pris på at dere svarer så flittig!! Noen med erfaringer fra å være lenge borte fra kidden?

Skrevet

Kan jo svare for barnefaren jeg da. Han har omtrent ikke vært innom siden jul (ikke sett han i det hele tatt siden begynnelsen av februar), men Martin kjenner han ennå igjen på bilder.

Annonse

Skrevet

her var faren borte to uker da han var 3 mnd, gikk bra det:-) vet ikke om han hadde glemt han, men tok iallefall ikke lang tid før han var helt i 100 igjen:-D Du kan ev kopiere et bilde av deg, og forstørre og få lagt i laminat, da kan han ha bildet og leke med det mens du er på turne. og moren og han kan snakke sammen om deg:-)

Det som er viktig er at du sier skikkelig hadet før du drar og forteller at du skal være borte i to-tre uker. Hvis du bare plutselig er vekk en morgen vil barnet ofte kunne bli utrygg og gå rundt og lete etter deg. Dessuten vil han kunne bli redd du skal bli borte igjen når du kommer tilbake, slik at han vil måtte "passe på" at du ikke forsvinner igjen. Dette skal ikke være bra.

Skrevet

Jeg hadde aldri reist fra en baby på 6.5 mnd så lenge. Leste i BAM at når barnet er 6 mnd kan en bare være borte fra barnet i en natt,da levere på kvelden og hentes igjen på morgene.Barnet kan få en depresjon av å være borte fra foreldrene og dette kan enten slå ut i at barnet gråter mye,eller blir veldig stille.Dette var vist noe de kunne dra med seg videre i livet,så jeg hadde aldri reist så lenge i fra barnet mitt.

Skrevet

Det var ikke det han ville ha svar på...

og det du skriver er feil...

Et spedbarn på et par uker kan tom. huske igjen mor/far etter 2-3 dager.

Skrevet

helt enig med februargutten..dessuten skal mammaen være hjemme, så det blr ikke som om begge foreldrene er borte i tre uker..tror ikke babyen går inn i depresjon selvom man er borte mer en en natt...

Skrevet

Neppe fare for livsvarig depresjon når barnet blir igjen hos en trygg omsorgsperson som det kjenner!

Prøv å ha det gøy på turné, og kos deg masse med babyen når du kommer hjem igjen :0)

Skrevet

Det er ikke feil det jeg skriver,det står i BAM for 4 månders babyer.Hvis den psykologen som uttalte seg galt,så gjør jeg også det,men jeg henviser til det jeg leser.Er sikker bedre når en av foreldrene er hjemme,en at begge er borte,men når de er så små,forstår de ikke at foreldrene kommer tilbake igjen og derfor blir lei seg.

Skrevet

Du leser jo bare det du vil lese for dette gjelder når barna skal ha barnevakt noe det ganske tydelig fremstår i overskriften "babyfri weekend". Hvis alle skulle få depresjoner av å måtte være alene med moren/faren sin ville verden sett ganske annerledes ut. Så selv om psykologen uttaler seg riktig blir det feil når det tolkes og henvises feil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...